Iets zegt me dat t zou moeten kunnen, in vrijwel elk kantoor is dat zo, maar kantoren zijn geen high-end omgeving natuurlijk
is een extra afscherming mogelijk? LAN kabel in een metalen buisje doen ofzo?
Moderator: Beheerdersteam
Ja klopt. Het kan ook, alleen gaat de effectieve data rate omlaag vanwege de extra re-tries door storing. Als het ordentelijk wordt gedaan ligt de 230 en de data NIET door elkaar in dezelfde goot maar gescheiden van elkaar.Henkjan schreef:is het een probleem als de LAN kabel in de zelfde kabelgoot ligt als de 230V?
Iets zegt me dat t zou moeten kunnen, in vrijwel elk kantoor is dat zo, maar kantoren zijn geen high-end omgeving natuurlijk![]()
is een extra afscherming mogelijk? LAN kabel in een metalen buisje doen ofzo?
Jawel maar dat is alleen statische afscherming en helpt niet bij inductieve (magnetische) storing. Koperbuis kan wel maar dan moet het dik genoeg zijn, waterleidingbuis kan prima b.v. Ik denk dat stalen buis goedkoper is.ray5150 schreef:Lijkt me een uitstekende oplossing, gevlochten mantel wordt tenslotte ook van koperdraad gemaakt.
yep, dat is waarom ik nu een keuze moet maken, de vloer is nu open en hopelijk later dit we weer dichtray5150 schreef:Mmm, als die kabel er eenmaal in ligt en aan gesloten is, is het natuurlijk niet meer zo makkelijk om er nog wat buis overheen te schuiven.
In dat geval zou ik dan maar wat gegalvaniseerde ijzeren pijp erbij leggen. Beter mee verlegen dan om verlegen en het trekt ook wat makkelijker.Henkjan schreef:yep, dat is waarom ik nu een keuze moet maken, de vloer is nu open en hopelijk later dit we weer dichtray5150 schreef:Mmm, als die kabel er eenmaal in ligt en aan gesloten is, is het natuurlijk niet meer zo makkelijk om er nog wat buis overheen te schuiven.
Henkjan schreef:t gaat niet door de zelfde pijp, cat6 kabeltje ligt in de pijp, de netkabel (zo'n fatsoenlijke dikke grijze installatie kabel) ligt er naast, onder de zelfde drempel (dat was t lastige punt waar ze beide langs moesten)
???Henkjan schreef:het stuk waar ze strak naast elkaar zouden zitten is ~4m, met nog eens zo'n stuk waar wel wat tussenruimte (10-20cm) te maken valt
Power lines, outlets....Edgaraudio schreef:hhmm ik heb mijn cat 6 ook in een behoorlijke lengte langs mijn power lines lopen, maar ik heb mijn power lines over de gehele lengte van meterkast naar outlet dubbel afgeschermd. Geeft dat hetzelfde effect?
pappaleo schreef:Bouwplan tussendoor gewijzigd