Heb even zitten twijfelen voor een nieuw topic, maar toch - gezien ook de waardevolle info die al is gegeven - maar verder hier. Maar wel even de informatie opnieuw geformuleerd...
Resumee tot nu toe: ik draai nu met Dynaudio Audience 42 en wil die graag door iets zelfbouwerigs vervangen, liefst met nog hogere kwaliteit

en dat voor ca 100 euro per kant. Of het kan, geen idee, maar laten we eens wat proberen. Ze komen dus wat hoger ca 110cm in een stevige boekenkast te staan en mogen max 29,23425cm hoog zijn. (zie foto in topicstart)
Worden vooralsnog aangestuurd door een NAD C320BEE en er wordt hier echt niet hard gedraaid, meestal op net niet achtergrondmuziekniveau. Ik hou van een gedetailleerde weergave, niet erg nadrukkelijk in het hoog. Gewoon goed in balans bij (vooral) akoestische muziek, klassiek (klarinetliefhebber in huis) en blues/jazz.
Vanwege de hogere plaatsing is een leuke afstraling gewenst. Er kan waar mogelijk een gesloten sub worden bijgeplaatst, alleen die komt aan de zitkant van de woonkamer te staan, niet ideaal dus. Vandaar dat ik op zoek ben naar luidsprekers die toch zelf wel wat aan laagweergave in huis hebben. De dynaudio's doen dat overigens prima, zelfs met de foampluggen in de poorten.
Wat is er tot nu op de lijst blijven hangen:
CT227(XT)
Copper Project, maar dan in boekenplankvorm. Ben een beetje bang dat de midwoofer wat te zwaar is voor mijn toepassing
Ben gecharmeerd van de Vifa ringradiatortjes (xt300/xt25) en zou een combi daarvan met een leuke midwoofer wel fijn vinden. Moet wel een systeem zijn dat al bekend en goed getest is en waarvan dus al een filter van bekend is.
En dus: iemand nog suggesties voor andere mogelijke systemen of andersoortige informatie: laat het me weten! Ook als jullie vinden dat ik de Dynaudio's moet houden omdat ik die niet ga overtreffen met dit budget