Ook ik heb me weer uitermate vermaakt.
Samen met jeroen de luisterstints verzorgd. (die overigens na een (1) sessie van jeroen en mijzelf afgelopen waren, waardoor je hierna zo binnen kon lopen)
In eerste instantie klonken m'n meegebrachte Orfeo's slechter dan thuis.
Echter; na het wisselen van dac en volumeregeling (eerst de dac van de marantz ud7007 en volume regeling van de denon) voor die van jeroen (nos metrum minidac) had ik opeens het "aha..." gevoel, en meerderen met mij geloof ik.
Versterking bij de Orfeo's werd verzorgd door de Naksa's van Patrick (meanman), die uiteraard geen enkele moeite hadden met de Orfeo's.
Weet nu (zoals verwacht) waar de verbetering voor mijn systeem te halen valt. Gaat weer geld kosten ben ik bang.
(dac & versterker zoektocht kan beginnen)
Wel opvallend dat in deze kleine ruimte de Orfeo's (volgens anderen) beter klonken dan tijdens de demo in Alphen.
Jeroen toonde met zijn set aan dat een 10 jaar oud ontwerp nog prima mee kan doen vandaag de dag.
Wat wel jammer was; op 1 persoon na, had niemand eigen muziek bij zich. Lijkt mij juist leuk en handig cq mooi ter vergelijk om 'mijn' muziek dan op een ander systeem te horen. Zeker als de afgespeelde muziek echt buiten je eigen muzieksmaak valt.
Ook de twee grote systemen nog beluisterd. Zoals met alles is het een kwestie van smaak, maar indrukwekkend is het zeker.
Mijn voorkeur gaat dan uit naar de Ultrazoom.
Verder klonken de kleine scanspeak units van asterduc verrassend goed.
Die wil ik tzt wel eens na maken voor bij mn computer oid.
Maar het allerbelangrijkste vind ik wel het bekijken van elkaars ideeën en uitvoeringen en zo weer ideeën op doen voor de toekomst, plus (zoals ik had) het mogen proberen van mijn bouwsel met de componenten van anderen en zo zelf te horen dat er nog meer in zit (bedankt jeroen en patrick)
Natuurlijk dank aan de organisatie (Jan) en Bas voor het lekkere toetje.