Pjotr schreef:Ik heb hier zelf ook nog een setje RS100-4 liggen die ik wil combineren met een Seas 27TFFNC in een 3L BR kastje en een simpel seriefilter. Is ook bedoeld voor bij de TV. Ik heb alleen niet echt de tijd voor het zaag en timmerwerk. Misschien is het iets om er een gezamenlijk projectje van te maken?
Zou kunnen, zou kunnen, maar wil eerst overwogen de keuze maken welke units ik ga gebruiken als basis. Ik zit niet aan die Daytons vast voor beneden, voor boven op zolder is het een budgetvriendelijke oplossing, dat zeker. En verder moet je je ook niet al te veel voorstellen van mijn houtknutselwerk, heb altijd structuurverf of een nepleer nodig om mijn fouten te verbloemen
markbakk schreef:Dan zou ik toch kiezen voor een RS125 of Fountek FW146. In gesloten kastje, geen gedoe met lekkende br-poorten of slechte belastbaarheid in het laag.
Toevalligerwijs had ik op de dag dat jij dit postte (sorry, ben wat laat met mijn reactie), naar de
Microbes en
Microbes SE zitten kijken (enige verschil is de tweeter), die zijn op basis van de RS125. Prijstechnisch zit er zo goed als geen verschil tussen de rs100 en r125. Gesloten hoeft het niet te worden, denk dat ik dan wat bnody te kort ga komen in de grootte die ik hier maximaal kwijt kan.
Pjotr schreef:markbakk schreef:Dan zou ik toch kiezen voor een RS125. In gesloten kastje, geen gedoe met lekkende br-poorten of slechte belastbaarheid in het laag.
Kweenie of ik die RS100 zo kan wassen dat het een RS125 wordt

Niet het doel uit het oog verliezen

Mijn doel is vooral een lekkere luidspreker te hebben die lekker gedetailleerd en toch uitgebalanceerd klinkt (dus ook op een wat lager volume) en binnen een redelijk budget realiseerbaar is. Met welke units is niet zo van belang, heb nog niets liggen...
muizenissen schreef:Ik heb eventueel nog wel wat SC10N's liggen volgens mij, die ik er origineel bij wilde prakken. Misschien kan je er wat mee? Is geen high-end of course, maar wel betaalbaar.
Voel je overigens vrij om de Daytons eruit te schroeven en wat te spelen, ik heb er nog 2 'spare'.
Ken de SC10N's niet persoonlijk, maar moet eerlijk zeggen dat ik denk dat ik voor een tientje per tweeter meer beter een leuk setje Seas-tweeters kan aanschaffen, dat lijkt me net iets beter gaan werken.
Wat voor filter zit er nu op je Daytons en met welk doel? Ik zou eens kunnen kijken wat er gebeurt als ik die bypass...