Signal Detecting Auto Power-On Unit

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

ray5150

Re: Signal Detecting Auto Power-On Unit

Bericht door ray5150 »

Het zou moeten werken, ik heb hem ook wel eens op een stuikje gaatjes print gezet. geen problemen.
Voor de duidelijkheid, Harm, heb je wel nieuwe componenten gepakt, of die van de vorige versie ?
hrscharft

Bericht door hrscharft »

allemaal nieuwe componenten.

die vorige was idd zo mishandeld dat dat niet meer te vertrouwen is ;)

Als de fet er verkeerd om op zou staan kan ik me voorstellen dat dat als gevolg heeft dat het relais direct sluit maar heb hem er op twee manieren op gehad met beiden hetzelfde resultaat.
JBHC

Bericht door JBHC »

Misschien een rare vraag maar moet het schakelingetje niet aangesloten zijn om goed te werken?
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

JBHC schreef:
Misschien een rare vraag maar moet het schakelingetje niet aangesloten zijn om goed te werken?
volgens mij moet elke schakeling aangesloten zijn om uberhaubt te werken :rofl:

(anders is het wel heel doelloos :P)
JBHC

Bericht door JBHC »

Ik bedoel de ingang van de schakeling. Misschien dat deze niet werkt als de ingang zwevend is?
Ah!buis

Bericht door Ah!buis »

Het relais klapt in als er voldoende wisselspanning op de ingang staat,anders gebeurt er niks.
Vermoedelijk reageert het al door de ingang aan te raken (brom).
Anne
wdd

Bericht door wdd »

Als je het artikel van Rod Elliott (zie ook de eerste link van Ray) leest over dit ding (P38), dan zie je dat hij 2 dingen aanbeveelt :
1. Het is belangrijk dat de uitgang van de opamp naar 0 Volt kan gaan - LM351 is aangeraden. Je ziet op het schema dat het knooppunt van D5 en R11 kleiner dan 1V moet zijn.
2. Indien de gate threshold spanning van de mosfet te laag is, dan zal het relais altijd "aan" zijn :shock:

Hij vermeldt ook om een tweede diode in serie te zetten met D1, maar er staat geen D1 op het schema, ik veronderstel dat dit D5 zal zijn. (Zal hem een mailtje sturen om dit te verbeteren).

Grt, ward
Ah!buis

Bericht door Ah!buis »

wdd schreef:
Als je het artikel van Rod Elliott (zie ook de eerste link van Ray) leest over dit ding (P38), dan zie je dat hij 2 dingen aanbeveelt :
1. Het is belangrijk dat de uitgang van de opamp naar 0 Volt kan gaan - LM351 is aangeraden. Je ziet op het schema dat het knooppunt van D5 en R11 kleiner dan 1V moet zijn.
2. Indien de gate threshold spanning van de mosfet te laag is, dan zal het relais altijd "aan" zijn :shock:

Hij vermeldt ook om een tweede diode in serie te zetten met D1, maar er staat geen D1 op het schema, ik veronderstel dat dit D5 zal zijn. (Zal hem een mailtje sturen om dit te verbeteren).

Grt, ward
Het schema in 't begin van dit draadje heeft wel degelijk een D1 :o .En het kan geen kwaad om er een tweede of zefs derde diode (in dezelfde richting) mee in serie te zetten.Tenminste als het relais niet lost.Wil ie niet inklappen dan helpt dat niks.
Anne
wdd

Bericht door wdd »

Het schema in 't begin van dit draadje heeft wel degelijk een D1
Ja, maar het schema op de website heeft D5 (en ook spanningen die je kunt controleren) terwijl de tekst daar ook van D1 spreekt :D
Ah!buis

Bericht door Ah!buis »

wdd schreef:
Ja, maar het schema op de website heeft D5 (en ook spanningen die je kunt controleren) terwijl de tekst daar ook van D1 spreekt :D
Ja,dat komt meer voor,iets veranderen en vergeten dat er nog plaatsen met verwijzingen zijn aan te passen.
Toen me dat hier in 't forum overkwam werd ik gelijk voor "lul" uitgemaakt :shock: :lol:
Anne
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Wil niet lullig doen, maar onze vrienden op Mfbfreaks.com hebben een perfect werkend in en uitschakelautomaat met print ontworpen door een oud Philipsmedewerker die wat met die Mfb kastjes te maken had. Dit op basis van de oude Plips schema's.....
Ah!buis

Bericht door Ah!buis »

ds23man schreef:
Wil niet lullig doen, maar onze vrienden op Mfbfreaks.com hebben een perfect werkend in en uitschakelautomaat met print ontworpen door een oud Philipsmedewerker die wat met die Mfb kastjes te maken had. Dit op basis van de oude Plips schema's.....
Wel een stuk bewerkelijker dan een Opampje
Anne
Bijlagen
PhAu.JPG
motoindo
Contacteer:

Bericht door motoindo »

check http://www.mfbfreaks.com/forum/viewtopic.php?f=9&t=5801

Losse printjes zijn 7 juni aanstaande voor een appel en een ei verkrijgbaar tijdens de MFB freaks meeting te Den Bosch.
HansMons schreef:
Een poosje geleden heeft Chris er al iets over gemeld, er was een printje in de maak met een, low power, automatische aan/uit schakelaar voor mfb boxen. Inmiddels is dat printje er al weer in een tweede versie, de eerste versie had een probleempje, vandaar. Versie 1.1 is nu binnen en werkt naar behoren.

Hieronder foto's van het inschakelprintje gemonteerd op de plaats van de grote elco's van een 541 achterwand in opbouw. Ook een beschrijving met schema, printlayout en wat meetgegevens staat hier onder.

Als er mensen zijn die ook zo iets willen hebben kan dat. De printjes zijn bij mij te koop voor 7 Euro per stuk. Stuur even een privé berichtje als je interesse hebt.

Groeten,
Hans
Dan

Bericht door Dan »

Ah!buis schreef:
wdd schreef:
Ja,dat komt meer voor,iets veranderen en vergeten dat er nog plaatsen met verwijzingen zijn aan te passen.
Toen me dat hier in 't forum overkwam werd ik gelijk voor "lul" uitgemaakt :shock: :lol:
Anne
Volgens mij stond er "lui" en niet 'lul'
Welk topic was dat ook alweer?
pappaleo
Contacteer:

Bericht door pappaleo »

Het scheelt maar 1 of 2 pixels :rofl: :rofl:
Ah!buis

Bericht door Ah!buis »

Dan schreef:
Ah!buis schreef:
wdd schreef:
Anne
Welk topic was dat ook alweer?
Verrek je heb geljk :o .Dat had ik mis gelezen dus :oops: .Vond 't van mezelf nml. nogal lullig er zo'n rommeltje van gemaakt te hebben :x .
Anne
Dan

Bericht door Dan »

Beter zo toch Anne? :D

Nog even voor de duidelijkheid:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/search.ph ... &start=100
nl3prc schreef:
Lui als je bent heb je de gloeidraad voeding ook maar PCF80 genoemt

Dit maakt het voor leken ook al niet duidelijk.

Ik zie dus zowiezo al drie buizen die genoemd zijn.
JBHC

Bericht door JBHC »

Dan schreef:

:lagge: :lagge: :lagge: :lagge:
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”