Als je naar de originele HK-DAC kijkt, dan zie dat de condensatoren een zwarte markering hebben, die de + dan wel de min aangeeft.
Bij de verbouwde zie je dat alle markeringen op de zelfde kant staan.
Dat lijkt mij niet te kloppen.
Dubbelklik maar op het plaatje en je kunt het wat beter zien.
op het eerste zicht heb je gelijk, maar als je naar de printplaat kijkt, dan zie je echt wel heel veel verschillen, net alsof het hier dus om een totaal nieiw ontworpen printplaat gaat, waarbij het dan natuurlijk weer heel goed mogelijk is dat alle minnetjes dezelfde kant uit wijzen.
Uit de tekst maak ik op dat de buizenbuffer als bouwpakket geleverd word.
Ik zou bij eventuele aankoop wel even vragen of er minimaal een schema en eventueel ook een bouwbeschrijving bijzit.
Uit de tekst maak ik op dat de buizenbuffer als bouwpakket geleverd word.
Ik zou bij eventuele aankoop wel even vragen of er minimaal een schema en eventueel ook een bouwbeschrijving bijzit.
Ha, dat van die buizenbuffer had ik nog niet begrepen, goed om weten.
Wat betreft de manual, die info had ik eergisteren al gevraagd, en de reactie was dit : "It is only plug and play, so no special manual needed."
De totale som wordt :
140 US $ voor de kit
50 $ voor de DAC-doos (waarin dan nog gaten gemaakt moeten worden voor de buizen)
55 $ verzending (komt van 70$)
Ik heb in het uitzonderlijke donatiepakket ook nog een HK DAC gevonden, en heb mijn huiswerk proberen te doen (valt niet mee, de info staat overal verspreid) en zie nu bij het in elkaar zetten dat er een keuze ruitertje op de DAC print staat, om tussen coax of optisch te kiezen; ik neem aan dat ik daar een schakelaartje aan kan sluiten waardoor ik de keuze aan de buitenkant kan maken?
Morgen klaar, als hij werkt zal ik juichen en foto posten.
Netjes werken lukt weer niet; zat de DAC print te dicht bij de zijkant, kun je weer een nieuw vierkant gaatje boren; klein stukje opschuiven kan ook niet natuurlijk.
Maar: hij werkt wel !
Gewoon ter documentatie: De ook op de Lampucera pagina van Lukasz beschreven correctie van een fout in het printontwerp, die de vroege versies verhindert om hoge sampling rates te gebruiken.
Pin 2 van de DAC (M4) gelift van aarde, jumper naar pin 16 van de receiver.
Gewoon ter documentatie: De ook op de Lampucera pagina van Lukasz beschreven correctie van een fout in het printontwerp, die de vroege versies verhindert om hoge sampling rates te gebruiken.
DSCF3882.jpg
Pin 2 van de DAC (M4) gelift van aarde, jumper naar pin 16 van de receiver.
Interessant. Zou mijn DAC (met andere pcb) ook die fout hebben? Kan ik dat op één of andere manier testen?
Pin 2 van de cs4397 dient om de dac in hoge samplingrates te zetten. Hij zou dus niet aan aarde moeten liggen. Dat kan je met een multimeter even controleren. Het is de tweede pin vanaf de markering (rond putje)
Pin( ) me er niet op vast, ik moet de mijne nog testen, kan nog wel even duren zoals je ziet, de oscons moeten er nog op en dan het boeltje inbouwen.
En doe dit alleen als je je heel zeker voelt met een soldeerbout!! Je maakt het zo stuk!
Ik gebruikte een fijne punt en een speld om het pootje van het bord te wippen.
Gewoon ter documentatie: De ook op de Lampucera pagina van Lukasz beschreven correctie van een fout in het printontwerp, die de vroege versies verhindert om hoge sampling rates te gebruiken.
DSCF3882.jpg
Pin 2 van de DAC (M4) gelift van aarde, jumper naar pin 16 van de receiver.
Interessant. Zou mijn DAC (met andere pcb) ook die fout hebben? Kan ik dat op één of andere manier testen?
Volgens mij kun je dat zien aan de onderkant van de print. Ik weet even niet meer precies waaraan je dat kunt zien, maar aan één van de IC's is dan geprutst af leverancier. Ik heb de mijne een tijd geleden verkocht, ik weet alleen niet meer precies aan wie. De mijne was een Gen. 3.
Pin 2 van de cs4397 dient om de dac in hoge samplingrates te zetten. Hij zou dus niet aan aarde moeten liggen. Dat kan je met een multimeter even controleren. Het is de tweede pin vanaf de markering (rond putje)
Pin 2 maakt geen contact met de aarde. Hier en daar een andere pin wel, dus op basis van jouw gegevens zou het in orde moeten zijn. Kan er geen praktijktest met een stuk audio worden uitgevoerd? Zoja, hoe pak je dat aan?
ik heb eindelijk mijn HKDAC (met Pjotr voeding) in gebruik, en merk nu een enorm luide plop bij het aanzetten (middels relais wordt de 230V geschakeld), ondanks koppel caps in de versterkeringang, en een wat minder harde plop bij t uitzetten. hebben anderen hier ook last van? En wat valt er aan te doen? Is er een manier om de mute snel genoeg te activeren?