Gebroken gietaluminium (Lijmen??)
Moderator: Beheerdersteam
Re: Gebroken gietaluminium (Lijmen??)
Cold metal stitching:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Pq0wfU4ZaKk[/youtube]
http://www.lockstitchuk.co.uk/id110.html
http://www.castironweldingrepairs.co.uk ... rocess.php
GR ROdy
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Pq0wfU4ZaKk[/youtube]
http://www.lockstitchuk.co.uk/id110.html
http://www.castironweldingrepairs.co.uk ... rocess.php
GR ROdy
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: Gebroken gietaluminium (Lijmen??)
De eerste poging is mislukt.
Ik heb van bison combi metaal gebruikt:

Helaas, bij een beetje belasting knikt de breuk toch weer open.
Einde oefening denk ik
Dan maar op zoek naar een nieuw setje woofers.
Iemand nog een centre bouwen met een w5
Ik heb van bison combi metaal gebruikt:

Helaas, bij een beetje belasting knikt de breuk toch weer open.
Einde oefening denk ik
Dan maar op zoek naar een nieuw setje woofers.
Iemand nog een centre bouwen met een w5
Re: Gebroken gietaluminium (Lijmen??)
Jammer, het was het proberen waard toch? In het zuiden van het land zeggen ze in de bouw niet voor niets:
(fonetisch) Ache 't nie meer wit, gebruuk dan PUR of kit...
(fonetisch) Ache 't nie meer wit, gebruuk dan PUR of kit...
- JvS
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
- Locatie: Utrecht
Re: Gebroken gietaluminium (Lijmen??)
Je kunt hem toch gewoon met wat extra gaatjes in een baffle schroeven, dan houdt het hout het allemaal wel goed op z'n plek zou ik zeggen. Mogelijk zie je de breuk niet eens. En als je de gaatjes regelmatig boort, en het in de andere speaker ook doet, hoeft het niet eens echt heel lelijk te zijn (het breukvlak zag je toch amper?)
Waarom probeer je dat niet?
Waarom probeer je dat niet?
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: Gebroken gietaluminium (Lijmen??)
Laatste optie inderdaad.
Strak de units infrezen als ik ze ga gebruiken, extra 4 gaatjes, en wie weet.
Kan ik ze alsnog verlijmen natuurlijk, en dan niet gaan bruiken eraan zoals ik nu heb gedaan....
Van de andere kant, als ik een setje luidsprekerkasten bouwspecifiek op deze maat chassis en het werkt niet, is het ook zonde.
We zullen eens zien, ik ga die extra bafflering ook onthouden, en iets op verzinnen.
Als ik een passende ring heb (achterkant chassis) is het een idee om alsnog te lijmen. Dan heb je een flink groter opp. namelijk.
We geven de hoop nog niet op
Strak de units infrezen als ik ze ga gebruiken, extra 4 gaatjes, en wie weet.
Kan ik ze alsnog verlijmen natuurlijk, en dan niet gaan bruiken eraan zoals ik nu heb gedaan....
Van de andere kant, als ik een setje luidsprekerkasten bouwspecifiek op deze maat chassis en het werkt niet, is het ook zonde.
We zullen eens zien, ik ga die extra bafflering ook onthouden, en iets op verzinnen.
Als ik een passende ring heb (achterkant chassis) is het een idee om alsnog te lijmen. Dan heb je een flink groter opp. namelijk.
We geven de hoop nog niet op
Re: Gebroken gietaluminium (Lijmen??)
Je kan natuurlijk ook eerst alleen een baffle maken om te testen... En strak infrezen lijkt mij ook wel een goeie!
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Gebroken gietaluminium (Lijmen??)
Als je hem op de baffleschroeft, krijgt het ook al meer stevigheid natuurlijk.
Maar ik zou voor de ring gaan, en dat direct op elkaar verlijmen.
(evt dun staal)
Maar ik zou voor de ring gaan, en dat direct op elkaar verlijmen.
(evt dun staal)
Re: Gebroken gietaluminium (Lijmen??)
Op zoek gaan naar defecte units van welk merk dan ook met een soortgelijke maat en daar de korfrand afslijpen is ook een optie om goedkoop aan ringen te komen.
Wat zijn de precieze maten? (Of typenummer)
Wat zijn de precieze maten? (Of typenummer)
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: Gebroken gietaluminium (Lijmen??)
Het is een w5-704S. De ring zal 17mm breed moeten zijn. 122mm binnen en 156,5 buiten.
Ik probeer binnenkort eens snuffelen. Moet je net tegenaan lopen, heel toevallig!
Via Tangband kom ik helaas niet verder. (2e hands materiaal, je kent het wel)
Ze erkennen wel dat er hoogstwaarschijnlijk een fout tijdens het gieten van de chassis is gemaakt.
(vandaar de grote luchtbellen)
Schiet er jammer genoeg niets mee op verder.
Ik probeer binnenkort eens snuffelen. Moet je net tegenaan lopen, heel toevallig!
Via Tangband kom ik helaas niet verder. (2e hands materiaal, je kent het wel)
Ze erkennen wel dat er hoogstwaarschijnlijk een fout tijdens het gieten van de chassis is gemaakt.
(vandaar de grote luchtbellen)
Schiet er jammer genoeg niets mee op verder.
Re: Gebroken gietaluminium (Lijmen??)
Devcon F
Lijmden we bij Fokker halve vliegtuigen mee aan elkaar
Lijmden we bij Fokker halve vliegtuigen mee aan elkaar
Re: Gebroken gietaluminium (Lijmen??)
Jaja, vielen ook weer uit elkaarShadow schreef:Lijmden we bij Fokker halve vliegtuigen mee aan elkaar
Re: Gebroken gietaluminium (Lijmen??)
Ik heb me echt moeten inhouden net om die grap niet te maken.Pjotr schreef:Jaja, vielen ook weer uit elkaarShadow schreef:Lijmden we bij Fokker halve vliegtuigen mee aan elkaarZe zijn niet voor niets over de kop gegaan
Re: Gebroken gietaluminium (Lijmen??)
Ook wel een beetje wrange grap. Fokker was destijds een mooi en vooruitstrevend bedrijf. Als daar toentertijd niet een paar runderen het voor het zeggen hadden gekregen zou Fokker misschien wel nog bestaan als vliegtuigbouwer.
Re: Gebroken gietaluminium (Lijmen??)
Ik zal je vertellen dat van alle gebouwde F100's, F70's en F50's het meerendeel nog vrolijk rondvliegt omdat er in die klasse sindsdien niet meer zulke fijne kisten gebouwd worden. Als je kijkt naar hoe een Fokker in elkaar zit en dan een Embreaer of ATR bekijkt...brrrrr 
Mijn oom was destijds een van de mensen die probeerden 'de runderen' hun rommeltje te redden, het was volgens mij uiteindelijk Wijers die niet voor backup wilde zorgen toen Daimler zich terug trok, de Duitse regering wou wel helpen iirc.
Maar t maakt niet uit, kapot is kapot en net zoals Daf is de kennis het land uit, enige verschil is dat er nog wel vrachtwagens met de naam Daf gemaakt worden.
Maar we hadden het over epoxy en Devcon is goed spul
Mijn oom was destijds een van de mensen die probeerden 'de runderen' hun rommeltje te redden, het was volgens mij uiteindelijk Wijers die niet voor backup wilde zorgen toen Daimler zich terug trok, de Duitse regering wou wel helpen iirc.
Maar t maakt niet uit, kapot is kapot en net zoals Daf is de kennis het land uit, enige verschil is dat er nog wel vrachtwagens met de naam Daf gemaakt worden.
Maar we hadden het over epoxy en Devcon is goed spul
