De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatjes

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatjes

Bericht door ds23man »

Titel zegt genoeg, geef Hans de kans om alles in een playlist te zetten!
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Bericht door ds23man »

Lijstje:

Aatsorgelplaat - heb ik
Guru Josh Project - Infinity 2008
Kate Bush - Waking the Witch - heb ik
Golden Earring - Twilight Zone
Ichu - securiada
John M. Cage - 4'33" aka Silence
Enya - Orinoco Flow - heb ik
George Michael - Cowboys and Angels
James Blake - Limit to your love
George Duke - The black messiah
Blues Brothers - Sweet Home Chicago
Jeff Wayne - The Eve Of The War - heb ik
Die Tänzerin - Ulla Meinecke
The Wall - Pink Floyd (track 3 t/m 5) - heb ik
The wind that shakes the barley - Dead can dance
No sanctuary here - Chris Jones
Mahler 5de - heb ik
The Enigma Machine van Dream theatre


Kraftwerk- Elektro Kardiogramm - heb ik
Laatst gewijzigd door ds23man op do 22 mei 2014, 20:34, 6 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Bericht door ray5150 »

Je zou het niet van mij verwachten, maar deze lijkt me te gek om op de Ultrazooom te horen :



(ik heb de .FLAC , naar wie moet ik hem toe sturen ?)
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Bericht door ds23man »

Naar Hans, al weet hij het nog niet. :lol: Trouwens moet hij zo'n lekker ding toch wel in zijn collectie hebben. :kwijl:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Bericht door pappaleo »

Waking the Witch van Kate Bush. Alles moet apart te volgen zijn, mag geen geluidsbrij worden.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Bericht door ray5150 »

ds23man schreef:
Naar Hans, al weet hij het nog niet. :lol:
Dan moet Hans maar even een Gmail account knutselen, dan kan er via http://www.wetransfer.com dingen over gestuurd worden.

@papaleo, van welke plaat komt dat lied ?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Bericht door pappaleo »

Twilight Zone, Golden Earring, van The Naked Truth.

De sfeer in het café moet hoorbaar zijn. Ray weet nog wel in Groesbeek, het klonk als een murmelende bende terwijl het jazz nummer daarna fantastisch klonk.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Bericht door ds23man »

pappaleo schreef:
Waking the Witch van Kate Bush. Alles moet apart te volgen zijn, mag geen geluidsbrij worden.
Hee, die heb ik! Morgen eens beluisteren.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Bericht door pappaleo »

ray5150 schreef:
@pappaleo, van welke plaat komt dat lied ?
Hounds of Love
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Bericht door pappaleo »

Vinden jullie nou ook dat er wat mankeert aan de opnames van 21 van Adèle?
Ik heb altijd het idee dat ze met tampons in haar neus staat te zingen; hoewel, dat is het ook niet helemaal, ze zitten meer in haar keel.
Ik heb het vermoeden dat daar een smal frequentiegebiedje helemaal is weggetrokken.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Bericht door dre »

Ik vind het zeker geen fraaie opname inderdaad....
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Bericht door hsmeets »

Ichu - securiada
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Bericht door AatV »

4'33" van John M. Cage

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Bericht door Barry2001 »

pappaleo schreef:
Vinden jullie nou ook dat er wat mankeert aan de opnames van 21 van Adèle?
Ik heb altijd het idee dat ze met tampons in haar neus staat te zingen; hoewel, dat is het ook niet helemaal, ze zitten meer in haar keel.
Ik heb het vermoeden dat daar een smal frequentiegebiedje helemaal is weggetrokken.
Mee eens, '19' trouwens ook. Geen dynamiek, wat volgens mij niet aan haar zangkwaliteiten ligt..
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Bericht door Barry2001 »

Nummers wel met veel dynamiek:

Enya - Orinoco Flow
George Michael - Cowboys and Angels (verrassend)

Wat recenter: James Blake - Limit to your love

Enne, heb je ook promotiedames?
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Bericht door Zweitse »

Barry2001 schreef:
Enne, heb je ook promotiedames?
Ik heb begrepen dat Clara 956 en Berta 347 de promotietour gaan ondersteunen met een koebel symfonie :rofl:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Bericht door ray5150 »

dre schreef:
Ik vind het zeker geen fraaie opname inderdaad....
De producer van Adele is momenteel bezig om een nieuwe opname studio te bouwen in Londen.
Hierin komt de grootste Neve mengtafel te staan die in Europa te vinden is (72 kanaals input) :shock: :shock:

http://www.gearslutz.com/board/9872146-post55.html

Daar kan het dus in ieder geval niet aan liggen...
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Bericht door Henkjan »

AatV schreef:
4'33" van John M. Cage
:goeie:
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Bericht door jeroen_d »

ray5150 schreef:
dre schreef:
Ik vind het zeker geen fraaie opname inderdaad....
De producer van Adele is momenteel bezig om een nieuwe opname studio te bouwen in Londen.
Hierin komt de grootste Neve mengtafel te staan die in Europa te vinden is (72 kanaals input) :shock: :shock:

http://www.gearslutz.com/board/9872146-post55.html

Daar kan het dus in ieder geval niet aan liggen...
72! kansen om het te verprutsen dus.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4780
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Bericht door Olaf Analogue »

Wat de twee albums van Adele betreft kan ik dat alleen maar onderschrijven, ik haalde deze met hoge verwachtingen in huis maar de opname kwaliteit valt enigszins tegen, had ik niet verwacht.
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Bericht door Dan »

ray5150 schreef:
dre schreef:
Ik vind het zeker geen fraaie opname inderdaad....
De producer van Adele is momenteel bezig om een nieuwe opname studio te bouwen in Londen.
Hierin komt de grootste Neve mengtafel te staan die in Europa te vinden is (72 kanaals input) :shock: :shock:

http://www.gearslutz.com/board/9872146-post55.html

Daar kan het dus in ieder geval niet aan liggen...
Als e.e.a. wordt afgemixed en geoptimaliseerd voor 3fm dan ben ik bang dat het niks te maken heeft met de mengtafel...
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Bericht door pappaleo »

Ik heb de indruk dat er met opzet een stukje frequentiegebied is weggefilterd om de stem doorleefd te laten klinken. Een truukje dat het misschien leuk doet op de radio, maar op een beetje kwaliteitssysteem valt dat direct door de mand. Ik denk dat de stem van Adèle die truukjes ook helemaal niet nodig heeft.

Op de CD die ik heb staan ook nog 2 bonustracks, die zijn nog erger. Als dat nummer begint terwijl je net de rest geluisterd heb schrik je je rot.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Bericht door ray5150 »

AatV schreef:
4'33" van John M. Cage

groet,
Aat
Ik heb het vermoeden dat dat stuk ook wel bekend staat als "Silence"...
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Bericht door AatV »

ray5150 schreef:
AatV schreef:
4'33" van John M. Cage

groet,
Aat
Ik heb het vermoeden dat dat stuk ook wel bekend staat als "Silence"...
Vind de orkestversie eigenlijk mooier, maar toevallig een aardige uitvoering gevonden voor Piano. Het geluid in deze uitvoering laat te wensen over geeft toch een goede indruk van de compositie :

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JTEFKFiXSx4[/youtube]

groet,
Aat
Laatst gewijzigd door AatV op ma 28 apr 2014, 9:46, 1 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Bericht door ds23man »

Vindt anders de akoestiek er erg mooi op staan! :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”