Heb je nog iets 'actiefs' achter de analoge uitgang van de 5102 zitten of volg je de spec.sheet?knuisje schreef:Thanks!![]()
Eerste indrukken zijn positief, het klinkt uitstekend.
AFDAC-LB (Low Budget)
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Ik gebruik het RC-filter van de datasheet met mooie componenten, styroflex capje en thinfilm weerstand.
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Er is nog hoop, kaarsje gaan doen branden in de kerk
Was bijna van plan om een Dac in Hong Kong te gaan bestellen, dus ik zal nog even geduld uitoefenen.
Door mijn financiële tegenslag is dit mijn laatste doel, met de verkoop van hetgene ik nu heb, een Dac maken, een voorversterker met de PGA2310 en mijn buizenversterker optimaliseren; zou nog net moeten lukken.
Was bijna van plan om een Dac in Hong Kong te gaan bestellen, dus ik zal nog even geduld uitoefenen.
Door mijn financiële tegenslag is dit mijn laatste doel, met de verkoop van hetgene ik nu heb, een Dac maken, een voorversterker met de PGA2310 en mijn buizenversterker optimaliseren; zou nog net moeten lukken.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
De Logic Analyzer is eindelijk gearriveerd. Blijkt dat de spi commando's niet goed doorkomen. Voor een 16 bit commando verwacht je 16 clock pulsjes, maar het zijn er maar een paar. Geen wonder dat de max6960 stil blijft. 
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Maar als ik FFFF stuur, dus alle 16 bits aan, komt het wel over. Dus het clock signaal werkt niet, het is een kopie van het data signaal. 
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Eigenaardig,ik dacht dat spi in blokjes van 8 bit gingknuisje schreef:Maar als ik FFFF stuur, dus alle 16 bits aan, komt het wel over. Dus het clock signaal werkt niet, het is een kopie van het data signaal.
Wat voor µC gebruik je hier dan (toch geen PIC
Anne
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Je kunt ook met 16 bit spi werken.
Het is een NXP uC (LPC812), I2C gaat idd. wel. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de flexibele pintoewijzing.
Het is een NXP uC (LPC812), I2C gaat idd. wel. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de flexibele pintoewijzing.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Ah,je gebruikt dezelfde voor besturing als voor de uitlezing.knuisje schreef:Je kunt ook met 16 bit spi werken.
Het is een NXP uC (LPC812), I2C gaat idd. wel. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de flexibele pintoewijzing.
En idd er is voor 16 bit SPI gezorgd,was ik nog niet tegengekomen.
Is nogal een zoeken om iets te weten te komen.
Ondertussen wel gezien dat bit 11 van ,hou je vast
Sterkte met zoeken gewenst
Anne
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Welke logic analyser heb je nu precies gehaald? Op ebay staan er super veel en ze lijken allemaal op elkaar
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Ik denk dat ik de opzet maar verander naar een paar 7 segments numerieke displays met een max7219. Met de Max6960 wil het niet lukken.
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
ai, moet ik straks toch nog naar een andere DAC uitkijken.
7 segment maar
7 segment maar
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Ja,de dac speelt als een tierelier.ray5150 schreef:Maar werkt het DAC gedeelte opzich wel ?
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Hier nog 1 die op het puntje van zijn stoel zit
. Ik houd voorlopig nog even wat budged achter de hand, dus ik zeg je kan het !! 
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
kan er volledig naast zitten, is verre van mijn gebied
maar moet er niet per 8*8 display een max6960 gebruikt worden ?
volgens de site aangestuurd via een maxq2000 ?
maar moet er niet per 8*8 display een max6960 gebruikt worden ?
volgens de site aangestuurd via een maxq2000 ?
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Dat is het lastige hier.Knuisje blijft wat vaag over de schakeling en de onderdelen,moeilijk meedoen zo.
Als de uitlezing in kleur is moet er idd een IC/8x8 maar zonder kleur mogen het er twee zijn.
Anne
Als de uitlezing in kleur is moet er idd een IC/8x8 maar zonder kleur mogen het er twee zijn.
Anne
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Klopt, bij monochroom gebruik kan de max twee ledmatrices aansturen.
Ik rommel nog steeds met de spi clock. Af en toe werkt het goed, en dan weer krijg ik alleen een kopie van de datalijn. Heel bizar. Ik kan nog een poging doen met een Atmel en dan de spi printsporen van de nxp doorkrassen.
Als ook dit niet werkt pak ik een 16x2 display op 3.3V met i2c aansturing. i2c werkt nml. wel goed.
Ik rommel nog steeds met de spi clock. Af en toe werkt het goed, en dan weer krijg ik alleen een kopie van de datalijn. Heel bizar. Ik kan nog een poging doen met een Atmel en dan de spi printsporen van de nxp doorkrassen.
Als ook dit niet werkt pak ik een 16x2 display op 3.3V met i2c aansturing. i2c werkt nml. wel goed.
