Randstad luisterdag Zaterdag 19 april 2014 in Alphen ad Rijn

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door dre »

Weet je dat niet? :roll:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door pappaleo »

Nee, jij ? :hide:
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door mikekiwi »

Moet even via RobertD, is een lokale introducee via hem geloof ik...
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door dre »

pappaleo schreef:
Nee, jij ? :hide:
Geen flauw idee eigenlijk..... :mrgreen:
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door RobertD »

De laptop is nog niet terug. Ik loop binnenkort nog wel even langs het wijkcentrum om navraag te doen.
De man op de foto is Hans van de stichting Serious Music in Alphen.
De cd-inlay kan naar mij toe, ik bezorg hem wel bij Hans.
Hans organiseert samen met Lenne, naast hem op de foto, concerten van kleine progrock bands. Daarnaast heeft de stichting Serious Music een Singer-Songwriter verkiezing gehouden. In verband met de link met muziek had ik Lenne en Hans opmerkzaam gemaakt op onze bijeenkomst. Zij vonden het heel leuk en Muizenissen gaat een setje Stella Lights bouwen voor Lenne.

Serious Music organiseert a.s. vrijdag een concert van Squonk, An Evening of Genesis. Squonk covert de oude Genesis. Ik heb ze al een paar keer gehoord en voor liefhebbers van het genre is het écht de moeite waard.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door pappaleo »

RobertD schreef:
De laptop is nog niet terug. Ik loop binnenkort nog wel even langs het wijkcentrum om navraag te doen.
De man op de foto is Hans van de stichting Serious Music in Alphen.
De cd-inlay kan naar mij toe, ik bezorg hem wel bij Hans.
Hans organiseert samen met Lenne, naast hem op de foto, concerten van kleine progrock bands. Daarnaast heeft de stichting Serious Music een Singer-Songwriter verkiezing gehouden. In verband met de link met muziek had ik Lenne en Hans opmerkzaam gemaakt op onze bijeenkomst. Zij vonden het heel leuk en Muizenissen gaat een setje Stella Lights bouwen voor Lenne.

Serious Music organiseert a.s. vrijdag een concert van Squonk, An Evening of Genesis. Squonk covert de oude Genesis. Ik heb ze al een paar keer gehoord en voor liefhebbers van het genre is het écht de moeite waard.
Als je even zijn adres (of jouw adres) PB't dan stuur ik het wel even op.
Ik ben eens bij een concert van The Musical Box geweest, ook een Genesis coverband. Speelden er goed. Dit is net zoiets?
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door AatV »

mikekiwi schreef:
Speakers, gereedschapskist, cd-spelers, muzak, veul kabels, stroomverdelers, wegwijsbordjes, papieren hoedjes...
@mikekiwi, een wat late reactie, maar wat heb je eigenlijk met papieren hoedjes?

groet,
Aat
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door pappaleo »

Daar zeg je wat, Aat. Ik heb deze in de muziekkeuze van Mikekiwi nog gemist:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0FA-cfj8TaE[/youtube]
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door mikekiwi »

AatV schreef:
mikekiwi schreef:
Speakers, gereedschapskist, cd-spelers, muzak, veul kabels, stroomverdelers, wegwijsbordjes, papieren hoedjes...
@mikekiwi, een wat late reactie, maar wat heb je eigenlijk met papieren hoedjes?

groet,
Aat
Helemaal niets. behalve dat mijn luidsprekers van het type Paper Hatt zijn :sure:
pappaleo schreef:
Daar zeg je wat, Aat. Ik heb deze in de muziekkeuze van Mikekiwi nog gemist:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0FA-cfj8TaE[/youtube]
Je hebt nog veel meer gemist, maar er moest iemand zo nodig naar Queen luisteren... :-" :rock: :D
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door pappaleo »

mikekiwi schreef:
....en liefhebber van slaapmuziek.
:rofl: :rofl: :rofl: kan iig ook relativeren en heeft gevoel voor humor
mikekiwi schreef:
Je hebt nog veel meer gemist, maar er moest iemand zo nodig naar Queen luisteren... :-" :rock: :D
Lekker toch? Zit een beetje leven in :rock: :rock: maar wat stevig :-({|= :-({|= had van mij ook gemogen. :wink:
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door mikekiwi »

pappaleo schreef:
mikekiwi schreef:
Je hebt nog veel meer gemist, maar er moest iemand zo nodig naar Queen luisteren... :-" :rock: :D
Lekker toch? Zit een beetje leven in :rock: :rock: maar wat stevig :-({|= :-({|= had van mij ook gemogen. :wink:
Eens, dat zeker. Had als een van de volgende nummers op mijn CD een redelijk stevige live-uitvoering van Van Morrison - Moondance , maar daar zijn we niet aan toe gekomen. Had die dus wat eerder in moeten zetten. Met klassiek ben ik nog teveel op zoek naar wat ik mooi vind en mijn assortiment aan cd's op dat gebied is ook niet zo groot, dus ik had niet echt goed materiaal om uit te kiezen.

Maar als je nog een keer wat eigen muziek op de PH's wilt luisteren, je bent van harte welkom !
Gebruikersavatar
mtb
Berichten: 1299
Lid geworden op: ma 29 dec 2008, 16:44
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door mtb »

Mikekiwi bedankt voor de foto van mijn schakelkastje, hij is maar net te zien, maar "het zijn de kleine dingen die het doen" en dat geldt ook voor mij.
Ik heb hem geplaatst aan het eind van http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=8&t=19170.
Verder heb ik nog niemand gehoord over mijn APL's (zie mijn onderschrift), ik heb er tien uitgedeeld en een paar ter plaatse getest.
Bij de OTL dacht men dat er ca. 10W geleverd werd, terwijl ie groen oplichtte met af en toe wat oranje, ongeveer 1/8 tot 1W dus en dit klopte met de meting van ca. 90dBspl!
Gaarne jullie bevindingen, maar liever in een nieuw topic.
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door mikekiwi »

Ik had nog een andere foto, maar die was zo onscherp, daar heeft niemand iets aan :-)

Ik heb een APL-letje meegenomen, maar nog niet getest, heb toevallig gister wel je linkje gevolgd met de kleurcodes. Ik ga er zeker mee aan de slag en laat weten wat mijn bevindingen zijn. In ieder geval top dat je dit zo doet, wordt in ieder geval door mij zeer gewaardeerd! =D>

De luidspreker schakelaar is zeker handig; maar naar mijn mening wel zonder aanpassing van Bas (wel volume gelijktrekken uiteraard), anders beinvloed je de verschillen te veel om een vergelijk zinvol te maken.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door ray5150 »

mikekiwi schreef:
Je hebt nog veel meer gemist, maar er moest iemand zo nodig naar Queen luisteren... :-" :rock: :D
En James Blunt, en The Simple Minds... :mrgreen: :mrgreen:
pappaleo schreef:
Lekker toch? Zit een beetje leven in :rock: :rock: maar wat stevig :-({|= :-({|= had van mij ook gemogen. :wink:
Ik had ook muziek van Jeff Wayne bij me... :hide: :hide:
Laatst gewijzigd door ray5150 op di 22 apr 2014, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door Kappa7 »

ray5150 schreef:
Ik had ook Jeff Wayne bij me... :hide: :hide:
Ja mooi :goedzo:
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door sander1238 »

Van wie was de drum solo die ik op de ultazoom gehoord heb?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door Walt »

Sheffield Drum and Track Record - Jim Keltner
Gebruikersavatar
mtb
Berichten: 1299
Lid geworden op: ma 29 dec 2008, 16:44
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door mtb »

Daar had ik graag een APL op willen zien!, maar ik zag ze pas toen we alweer weg moesten, mijn "chauffeur" had ook nog andere afspraken.
Gebruikersavatar
MarcoSQ
Berichten: 1106
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 20:45
Locatie: Mijdrecht

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door MarcoSQ »

Bedankt allemaal nog voor een leuk dagje, met name de organisatie en de mensen die hun waren ten toon gesteld hebben !
Helaas heb ik niet lang kunnen blijven en heb ik niet veel gebabbeld, ivm ziekjes en een verjaardag 's avonds, maar ik vond het leuk om te zien wat anderen knutselen, en wat gezichten bij de namen te hebben. Het babbelen hoop ik een volgende keer in te halen :).

Toppers voor mij : de zelfbouw-AMT's van Gerard (?) (vernieuwend!) en het systeem van Gerhard (klonk mooi in balans en lekker afwijkend van wat ik gewend ben). Ook de kleintjes van Pappaleo waren heel leuk.

Wat me wel opviel, was dat het voor mij leek alsof continu dezelfde systemen te horen waren. Er gebeurde voor mij niet genoeg. Maar ik denk dat ik toch 10 sytemen gehoord heb; blijkbaar ben ik er snel klaar mee ofzo :oops: . (In de +/- 3,5 uur dat ik er was, heb alleen bovenstaande dingen gehoord,de Orfeo's, systeem van Pappaleo, 2 TQWT's, een blanda, een FRS8, een Alpair systeem(die me overigens verraste voor ongefilterd) en de PA set van Walt die me eigenlijk ook verraste. En een Visaton systeem, dat eerst een beetje vervormde in het laag, en steeds erger werd. Versterker kaduuk ??).

Ik ben bang dat er in 'mijn' tijdslotje gewoon niet genoeg écht goede luidsprekers zaten. Helaas...maar ik wil het toch positief afsluiten : ik vond het leuk om eens mee te maken :) ! Volgende keer weer meedoen, maar dan gezond, en ook eigen spulletjes meenemen !
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door Walt »

Hallo MarcoSQ,

Ik heb eigenlijk nauwelijks feedback gehad op mijn 2-weg PA met Fane/Beyma. Als jij nog tips hebt voor verbeteringsrichtingen/de afstemming etc. dan hoor ik het graag. Ik had zelf het idee dat de kast toch wel erg begon te schreeuwen als je het echt hard ging zetten, ik vraag me af of dit nog zou zijn te verbeteren door een kleine dip bij iets van 3 kHz in te bouwen...

(Dat de kast gerust nog wat stijver zou mogen was me inmiddels wel duidelijk geworden)

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door Henkjan »

Walt schreef:
Ik heb eigenlijk nauwelijks feedback gehad op mijn 2-weg PA met Fane/Beyma.
de woofer is wat klein, mss is een 15" beter? :lagge:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door Walt »

15" is niet zo praktisch voor een 2-weg, de woofer staat dan tever van de grond waardoor je koppeling in het laag mist. Het beste kun je dan 18" subs toevoegen voor meer laag. Een 12"/1" + 18" combinatie is tamelijk ideaal voor PA in de wat kleinere zaaltjes.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door Henkjan »

we zien t wel in Breda dan, leuk project zo te horen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door Walt »

Helaas geen Breda voor mij dit jaar, wellicht dan volgend jaar in Alphen de MKII van de Fane/Beyma combinatie. Ik heb nog wel een leuke Void V18-1000 liggen voor een subwoofer, een 18 incher met een magneet van 300mm diameter... :mrgreen:

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door ray5150 »

Henkjan schreef:
Walt schreef:
Ik heb eigenlijk nauwelijks feedback gehad op mijn 2-weg PA met Fane/Beyma.
de woofer is wat klein, mss is een 15" beter? :lagge:
Maar alleen als tie van James B. Lansing vandaan komt... :mrgreen:
Gesloten

Terug naar “DIY Events door leden”