Randstad luisterdag Zaterdag 19 april 2014 in Alphen ad Rijn

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
johan283
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 12 nov 2010, 15:27

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door johan283 »

Wowly schreef:
Nog meer foto's!!!!!! :D

Het lijkt me dat daar een erg goede akoestiek was niet??? Mooi tapijtje en dempend plafond, lekker groot enzo: SUPER!!!!

Ja dat vond ik ook goeie ruimte :mrgreen:
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door MickRS »

Was super! Jammer dat ik alweer vroeg weg moest... :(

Maarrr, in korte tijd toch nog veel meegepakt. Heren van de organisatie: THANX :goeie:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door ds23man »

Zo, 20:40 weer thuis.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door jeroen_d »

Leuke dag, mooie locatie, dank voor de organisatie! =D>
Gebruikersavatar
ErikW
Berichten: 231
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 10:31
Locatie: Koudekerk aan den Rijn

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door ErikW »

Zo, weer thuis en alles weer uitgeladen. Voeten op tafel, biertje erbij en nog even na genieten :beer: .
Het was een hele leuke dag, complimenten aan de organisatie =D>
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door ds23man »

Was zeker een leuke dag! :D :D

Het programma in de grote luisterruimte was op een gegeven moment niet helemaal meer volgens de planning en er zat een rare resonantie rond de 100hz in. Kun je van te voren niet weten.
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door AatV »

RobertD en Mikekiwi,
Bedankt voor een mooie luisterdag. Het (weer) hanteren van een luister/demoprogramma werkte goed! (ook prima gegeten trouwens!)

groet,
Aat
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door pappaleo »

Ik was niet zo tevreden over de weergave van mijn luidsprekers, totdat ze aan de kubusversterker van AatV werden gehangen. Wat kan dat een verschil uitmaken. Daar werd ik weer helemaal blij van.

Aat, een grandioze versterker, ondanks zijn vermogentje van 7 Watt. :goedzo:

Verder heb ik een heerlijke dag gehad. RobertD en MikeKiwi bedankt :goeie: :goeie:
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door Edo »

Zeker een zeer geslaagde dag. Heel leuk om een hoop oude bekende weer gezien te hebben. Uiteraard grote dank aan de organisatie.. =D> . Wat mij betreft voor herhaling vatbaar.
Dan hierbij nog wat foto's:
Bijlagen
2014-04-19 16.52.25.jpg
2014-04-19 16.41.21.jpg
2014-04-19 15.45.44.jpg
2014-04-19 13.03.13.jpg
2014-04-19 12.18.36.jpg
2014-04-19 12.02.20.jpg
2014-04-19 11.28.31.jpg
2014-04-19 09.35.29.jpg
2014-04-19 10.03.11.jpg
2014-04-19 09.55.53.jpg
2014-04-19 09.33.09.jpg
2014-04-19 09.32.11.jpg
2014-04-19 09.14.25.jpg
2014-04-19 09.13.11.jpg
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door ray5150 »

Prettige locatie die mijns inziens ook erg goed klonk.
Robert en Mike, bedankt voor de organisatie. =D> =D> =D>

Paar foto's dan maar ?
IMG_0655.JPG
IMG_0658.JPG
IMG_0661.JPG
IMG_0663.JPG
IMG_0665.JPG
IMG_0668.JPG
IMG_0669.JPG
IMG_0670.JPG
IMG_0671.JPG
IMG_0672.JPG
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door Pjotr »

ds23man schreef:
Was zeker een leuke dag! :D :D

Het programma in de grote luisterruimte was op een gegeven moment niet helemaal meer volgens de planning en er zat een rare resonantie rond de 100hz in. Kun je van te voren niet weten.
Hoe beter de ruimtes, hoe meer zoiets gaat storen. Op zich waren de ruimtes akoestisch pico bello op die nare resonantie na. Kon jij het nog goed onder de knie krijgen met de DSP, bij de monitoren van Tony vond ik het echt afbreuk doen aan het laag.

Zelf had ik niet aan materieel in te brengen en wat ik vandaag allemaal weer gehoord heb stond wel weer op een kwalitatief erg hoog peil. Het tamelijk strak programma met een duidelijke tijdsindeling vond erg goed werken. Het gaf je goed de kans om (vrijwel) alles op je gemak te kunnen beluisteren.

Een mooie en prettige locatie, erg geslaagd! Robert en Michael bedankt voor het organiseren!
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door Dan »

Ik vond het een erg leuke dag. Mooie dingen gezien en gehoord. De Blanda's bijvoorbeeld klonken verrassend volwassen met zulke kleine drivers!
Ook de zelfbouw AMT's van Gerard. Nooit bij stilgestaan dat je zoiets op de keukentafel kan bouwen.
Hannesie met zijn streamers waren ook een zeer interessant onderwerp. Heel veel nieuwe termen gehoord en ooit ga ik hier ook iets mee doen. Voorlopig echter houd ik me bij mijn fabrieksapparaat, voor nu heb ik al genoeg aan mijn huidige projecten ;) Ook gezegd moet worden dat er achter de streamers een heel fijn klinkend systeem hing. De RN acoustics OTL versterkers en de Orfeo van Tony Gee achter de AF-DAC van Knuisje klonken alsof er een engeltje op zijn harpje speelde. :mrgreen:
Dan de Ultrazoom Experience Tour. Man man man, wat gaan die dingen hard en zuiver. De voorste drie rijen waren zo nu en dan leeg en dat had een reden! Haha. Helaas meer geschikt voor hen die in een paleis wonen. Ik zeg: High End PA systeem! Klinkt als een tiet met pop, jazz en klassiek (en dat rijmt bijna).
Daarnaast natuurlijk nog veel andere leuke dingen gezien en gehoord :).
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door pappaleo »

Naast mij zat iemand die een CD van Agnes Obel bij zich had. Die werd een paar keer gedraaid tegen het eind van de ochtend. Bij het opruimen 's avonds vonden we de inlay van deze CD. Als deze persoon mij even een PB stuurt met zijn adres, dan zorg ik dat die inlay weer bij hem terecht komt.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door FR_Aad »

Zo met een kleine omweg en een wegafsluiting ook thuis.

Robert en Michael,
De locatie, organisatie, de pizza's .... het was allemaal top!
We horen binnenkort de datum voor volgend jaar wel. :mrgreen:

Groet!
Aad
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door RobertD »

Zo ik zit ook weer thuis met een biertje in de hand naar muziek te luisteren.
Mijn TQWT's openbaarden een raar fase verschijnsel tijdens het luisteren. Thuis nog niet weg gekregen. Het is net of de één helderder klinkt dan de ander. Misschien toch verschillen in de drivers?
Ik heb één van de filters nog even doorgesoldeerd, maar het lijkt weinig uit te maken.

Ook ik vond het een heel geslaagde dag. Bedankt voor de positieve reacties en de grote opkomst. Michael en ik hebben het er al over gehad om dit volgend jaar weer te doen, dan zullen we iets beter met Wowly en Barry afstemmen dat de ZBA dagen niet te dicht op elkaar zitten.

Voor Michael bedankt voor het regelen van de zalen en het opstellen en bijwerken van het programma. De meeste eer komt Mikekiwi toe hoor. :goeie:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door ds23man »

FR_Aad schreef:
Zo met een kleine omweg en een wegafsluiting ook thuis.


Groet!
Aad
Ben je langs Groningen gekomen? :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door FR_Aad »

Bijna, via Dordrecht :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door Henkjan »

Zo, zit op de bank ook nog na te genieten van een prachtige luisterdag. Ondanks dat ik een beetje brak was imv griepje toch heerlijk genoten van al he mooie van een luisterdag, mooie muziek gehoord op mooie creaties, lekker bijgekletst met oude en nieuwe bekenden, pizza gehapt, etc.

Organisatie bedankt, en op naar Alphen 2015 :goedzo:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door Walt »

Wat mij zo is bijgebleven:

Orfeo's: meest neutrale speaker van de dag, echt mijn smaak qua afstemming, erg fraai. Scanspeak maakt toch wel erg mooie units.

Concertino's: konden mij helaas niet echt bekoren, als je dichterbij zat was het wel een stuk beter, net of deze fors off axis een stuk meer lineair waren...?

Paper Hatts: voor zo'n kleine midwoofer toch een zeer volwassen geluid en prettig afgestemd.

Blanda bollen met Alpair: aangestuurd door de hypex dsp versterker vond ik dit het meest muzikale systeem van de dag

Ultrazooms: indrukwekkend systeem. Ik vraag me wel af of je voor het laag ook niet een dikke 10" zou kunnen toepassen bijv. de AT 10C77, de kast kan dan veel kleiner uitvallen terwijl je voor de meeste toepassingen (zoals de 10mx10m van gisteren) toch ruim voldoende laag zult hebben.

Ray 5150: wat een verschrikkelijke muziek keuze :rofl:

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door mikekiwi »

RobertD schreef:
Ook ik vond het een heel geslaagde dag. Bedankt voor de positieve reacties en de grote opkomst. Michael en ik hebben het er al over gehad om dit volgend jaar weer te doen, dan zullen we iets beter met Wowly en Barry afstemmen dat de ZBA dagen niet te dicht op elkaar zitten.

Mee eens! Aan de hand van de inkomsten kan ik zien dat er ongeveer 50/51 mensen geweest zijn, dus dat is een prima opkomst. Het was even zoeken voor zo'n eerste keer naar hoe de ruimtes zich zouden houden (best aardig volgens mij, behalve wat akoestische issues die je nooit kunt voorkomen bij het huren van algemene ruimtes), hoe het beheer van de locatie zich zou opstellen met eten, geluid e.d. (dat is ook prima gegaan) en ook hoe we het zelf zouden moeten oppakken en organiseren. :think:
Dat weten we nu, de blauwdruk staat, en dus staat niets in de weg om dit vaker te gaan doen! :proost:
RobertD schreef:
Voor Michael bedankt voor het regelen van de zalen en het opstellen en bijwerken van het programma. De meeste eer komt Mikekiwi toe hoor. :goeie:
O N Z I N ! ! !

We hebben het samen gedaan, met betrokkenheid van Henkjan (niet te vergeten, het idee en de aanzet kwam van hem!) en Muizenissen. :goedzo:

En vanuit mijn kant een woord van dank juist aan de bezoekers. Je kunt nog zo veel je best doen met organiseren, de deelnemers maken de dag. En dat is goed gelukt!

Verder heb ik uiteraard ook genoten van de creatieve uitwerkingen van de medeforummers; was weer een zeer hoog niveau. Buiten de diverse prachtige luidsprekersystemen (qua uiterlijk, maar ook geluid), ook een aantal fabelhaftige versterkers. Dat is zo buiten mijn mogelijkheden dat ik daar zeer veel respect voor heb.

En ook gisteren bleek (zoals al een aantal anderen hebben gemeld) dat de match tussen versterker en luidspreker zeer belangrijk is.

Top, bedankt en tot binnenkort in Breda (weet nog niet of ik daar bij kan zijn) of de volgende keer in Alphen!
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door mikekiwi »

Bericht van de afdeling Lost & Found:

Deze afstandsbediening is gisteren aangetroffen in ruimte 7 (de streaming hoek met de Orfeo's), wie is de eigenaar hiervan? Graag melden bij mij, dan zal ik zorgen dat hij weer bij de rechtmatige eigenaar terugkomt:
AB.jpg
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door RobertD »

Ook nog een bericht van de afdeling 'lost': ik ben mijn meetlaptop kwijt.
Iemand een laptoptas zien slingeren? Deze heeft de hele dag in de kleine ruimte onder een tafel gelegen, maar is niet mee teruggekomen.
Het is een oude Acer, zonder Accu, dus niets waard, maar voor mij handig speelgoed.
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door mikekiwi »

Er stonden laat op de avond bij het weggaan nog wat spulletjes in de lift, later zag ik dat de lift leeg was. Kan het zijn dat die tas toch nog (bijna onzichtbaar) in de lift is achtergebleven?

In de ruimtes zelf was volgens mij helemaal niets meer te zien (heb ik bij weggaan gedoublechecked)
Gebruikersavatar
Rudolf
Berichten: 594
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 8:42
Locatie: Voorschoten

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door Rudolf »

Ja zeer geslaagd, mijn fotoos staan op de vorige bladzijde als link.
En ik was vergeten de organisatoren te bedanken. Veel dank, lekker dicht bij, ruimtes prima en gauw nog een keer doen? :rock:
Nu proberen uit te vogelen wat wat was wat ik heb gehoord en op de site info over opzoeken.
Misschien een idee voor volgende keer? Bordjes met info, naam en zo op de luidsprekers en apparaten zetten, en een of andere aanduiding van wat er op dit moment speelt?
Ik vond het 4 set luidsprekers vergelijk apparaat ook erg leuk om de verschillen tussen 4 sets te vergelijken. En het werkte zo mooi snel en geluidloos . =D>
Gebruikersavatar
RNacoustics
Berichten: 381
Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door RNacoustics »

mikekiwi schreef:
Bericht van de afdeling Lost & Found:

Deze afstandsbediening is gisteren aangetroffen in ruimte 7 (de streaming hoek met de Orfeo's), wie is de eigenaar hiervan? Graag melden bij mij, dan zal ik zorgen dat hij weer bij de rechtmatige eigenaar terugkomt:
AB.jpg
Oeps, die is van mij. Stuur je een PB.
Gesloten

Terug naar “DIY Events door leden”