ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Audiolicious

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door Audiolicious »

pappaleo schreef:
Gelukkig lossen ze het wel netjes op.
Letterlijk en figuurlijk :D
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door Walt »

Ik geloof die theorie van het oplossen van de verbindingen niet trouwens, volgens mij zit het zo: dat vet moet voorkomen dat de muizen de driver binnen komen en de aansluitdraden gaan doorknagen, echter dat vet was blijkbaar niet bestand tegen de hordes van muizen die zich in jouw schuur ophouden!

:rofl: :rofl: :rofl:

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door Walt »

De volgende luisterdag voor de zekerheid dus maar een flink stel muizenvallen rond die ultrazooms zetten, houdt ook gelijk Dre op gepaste afstand! :mrgreen:

Groetjes Walter
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door ds23man »

Walt is lekker op dreef! :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door ray5150 »

Walt schreef:
Wat is het praktisch nut van vet op die locatie ?
Goed gereedschap hangt nu eenmaal onder en afdakje... :mrgreen: :mrgreen: :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door Walt »

Ik begrijp dat je je aangesproken voelt Ray, maar ik duidde toch echt op de driver... :lol:

Groetjes Walter
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door ds23man »

Sjongejonge Walt, ga je mij voorbij streven? :lol:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door Walt »

Vandaag deze Ultrazoom in levende lijve mogen aanschouwen, niet helemaal mijn smaak qua geluid maar wel een zeer spectaculaire speaker zeker als het harder gaat, de dynamiek lijkt wel onbeperkt.

Groetjes Walter
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door ds23man »

Walt schreef:
Vandaag deze Ultrazoom in levende lijve mogen aanschouwen, niet helemaal mijn smaak qua geluid maar wel een zeer spectaculaire speaker zeker als het harder gaat, de dynamiek lijkt wel onbeperkt.

Groetjes Walter
Je bedoelt dat je de ruimte er niet voor hebt zeker? :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door Walt »

Die ruimte hebt ik er sowieso niet voor, en volgens mij passen zulke laagkasten niet eens door onze smalle deuren.

Ik prefereer zelf de natuurlijkheid van de AT units, maar jouw systeem is zeker erg mooi en indrukwekkend.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door ray5150 »

Tering, wat kan dat hard ! :shock: da's op zich niet zo heel bijzonder, maar het blijft me ook een partij strak klinken daarbij. :shock: :shock:

Zulke systemen kom je niet dagelijks tegen, da's maar goed ook, anders raak je heel gefrustreerd over je eigen spullen.

Diep respect ! :goeie: :goeie:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12412
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door pappaleo »

Inderdaad, de dynamiek leek onbeperkt en ik heb vandaag toch de indruk gehad dat er live een barok strijkje zat te spelen.
Het leuke van deze speaker is ook dat hij overeind blijft bij alle soorten muziek. Niet zo een die een jazz combootje goed weergeeft en bij de Golden Earring bijvoorbeeld volledig ongeloofwaardig is. Dat heb ik zo vaak gehoord.

Een prachtig en indrukwekkend systeem, dat helaas als logisch gevolg van zijn dynamische eigenschappen een grote luisterafstand vereist (zal ik het huis van de buren erbij kopen :think: ). Leuk dat ik dat systeem nu eindelijk eens heb kunnen horen.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door FR_Aad »

Geen setje voor op een flatje. :mrgreen:

En ehhhh, ze klonken -ondanks de lastige ruimte- nog lekkerder als in Beetsterzwaag. :rock:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door Walt »

Is het misschien een idee om de enorme 15" wooferkasten te vervangen door 10" reflex kasten met bijv. een AT 10C77 erin? De maximale SPL zal iets lager liggen maar qua diepgang zal het ongeveer gelijkwaardig zijn en natuurlijk veel kleinere kasten waardoor het geheel veel eleganter voor de dag zal komen. Met een beetje creativiteit kan je de 10" wooferkast zelfs verwerken als een sokkel voor de B&G unit, zeg maar het electrostaat + wooferkast idee...

Groetjes Walter
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door ds23man »

Walt schreef:
Is het misschien een idee om de enorme 15" wooferkasten te vervangen door 10" reflex kasten met bijv. een AT 10C77 erin? De maximale SPL zal iets lager liggen maar qua diepgang zal het ongeveer gelijkwaardig zijn en natuurlijk veel kleinere kasten waardoor het geheel veel eleganter voor de dag zal komen. Met een beetje creativiteit kan je de 10" wooferkast zelfs verwerken als een sokkel voor de B&G unit, zeg maar het electrostaat + wooferkast idee...

Groetjes Walter
Op zich een leuk idee maar......

Er bestaat geen andere woofer die kan wat de JBL kan. Extreem lage Fs ( 20Hz), hoog rendement (93db) en toch perfect in het laagmid waardoor je hem met gemak tot 450Hz kan inzetten. ( sterker nog, er waren een aantal JBL studiomonitoren waar ze tot 1200Hz liepen).

Peter en ik hadden het er gister nog over dat er niets anders vergelijkbaars op de markt is, ook niet van JBL.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door Walt »

Kijk hier eens:

http://www.troelsgravesen.dk/10C77.htm

Alleen voor de looks wil je ze al hebben toch? Ze klinken werkelijk fantastisch, de motor is enorm groot voor een 10": de magneet is 200mm en de spoel 77mm diameter. Dit is gewoon een dikke PA aandrijving maar dan op een sandwich konus met relatief soepele ophanging, wat wil je nog meer?

EDIT: hij loopt door tot 2000Hz trouwens... :goeie:

Groetjes Walter
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door ds23man »

10" is een middentoner! [-X [-X [-X
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door Walt »

15" stelt ook nog weinig voor, neem dan een PD 2450...

http://www.precision-devices.com/Produc ... /Models/24

Groetjes Walter
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door ds23man »

Walt schreef:
15" stelt ook nog weinig voor, neem dan een PD 2450...

http://www.precision-devices.com/Produc ... /Models/24

Groetjes Walter
Fs 32,5 Hz, schiet ook niet op! Ga maar eens zoeken naar een 15 of 18 inch die ook te pruimen is in het laagmid met een Fs 20Hz......... Vindt je niet.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door Walt »

Ik snap niet waarom je perse 15" of groter wilt. Gisteren kon die JBL het volgens mij ook op zijn sloffen aan... Veruit de meeste ruimtes rond 100m2 moet je prima aankunnen met een dikke 10" of 12" per kant, de laagkast kan dan veel compacter uitvallen.

Heb je al een keer de grenzen van het systeem opgezocht?
Welke unit loopt eerder tegen zijn max aan (qua vermogen of qua uitslag) de B&G of de JBL?

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36759
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door Pjotr »

George Gerhard, die JBL's van jou zijn niet makkelijk te overtreffen, dat staat wel vast. Maar voor normaal huiskamer gebruik heb je dat niet nodig en kunnen jouw AMT's heel goed af met een paar tandjes kleinere subs.

Daar ligt best wel een uitdaging voor je.
Laatst gewijzigd door Pjotr op zo 20 apr 2014, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door Walt »

George??? Het was toch Gerhard? Verder zijn het geen AMT's maar magnetostaten...

Neem nog een bakkie koffie Pjotr...

:rofl: :rofl: :rofl:

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36759
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door Pjotr »

Meer tijd voor een biertje... maar je hebt gelijk. Al die namen lijken ook zo op elkaar :P
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door Walt »

'Normaal huiskamer gebruik' zegt ds23man niet zoveel, maar voor de duidelijkheid: een gemiddelde tandarts kamer is ongeveer het formaat waar we op doelen. Wat ds23man denkt dat een 'normale huiskamer' is noemen wij hier in de randstad een 'boeren schuur'.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Groetjes Walter
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door ds23man »

Walt schreef:
Ik snap niet waarom je perse 15" of groter wilt. Gisteren kon die JBL het volgens mij ook op zijn sloffen aan... Veruit de meeste ruimtes rond 100m2 moet je prima aankunnen met een dikke 10" of 12" per kant, de laagkast kan dan veel compacter uitvallen.

Heb je al een keer de grenzen van het systeem opgezocht?
Welke unit loopt eerder tegen zijn max aan (qua vermogen of qua uitslag) de B&G of de JBL?

Groetjes Walter
De JBL's......... En dan eigenlijk de Ncores, doen maar 250 watt bij 8 ohm.

Maar waarom zou ik compacter willen? Liever een 15" die het op zijn sloffen kan doen, dan een 10" die regelmatig buiten zijn lineaire bereik komt.
Gesloten

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”