Letterlijk en figuurlijkpappaleo schreef:Gelukkig lossen ze het wel netjes op.
ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Moderator: Beheerdersteam
-
Audiolicious
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Ik geloof die theorie van het oplossen van de verbindingen niet trouwens, volgens mij zit het zo: dat vet moet voorkomen dat de muizen de driver binnen komen en de aansluitdraden gaan doorknagen, echter dat vet was blijkbaar niet bestand tegen de hordes van muizen die zich in jouw schuur ophouden!
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
De volgende luisterdag voor de zekerheid dus maar een flink stel muizenvallen rond die ultrazooms zetten, houdt ook gelijk Dre op gepaste afstand!
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Walt is lekker op dreef!

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Goed gereedschap hangt nu eenmaal onder en afdakje...Walt schreef:Wat is het praktisch nut van vet op die locatie ?
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Ik begrijp dat je je aangesproken voelt Ray, maar ik duidde toch echt op de driver...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Sjongejonge Walt, ga je mij voorbij streven? 
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Vandaag deze Ultrazoom in levende lijve mogen aanschouwen, niet helemaal mijn smaak qua geluid maar wel een zeer spectaculaire speaker zeker als het harder gaat, de dynamiek lijkt wel onbeperkt.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Je bedoelt dat je de ruimte er niet voor hebt zeker?Walt schreef:Vandaag deze Ultrazoom in levende lijve mogen aanschouwen, niet helemaal mijn smaak qua geluid maar wel een zeer spectaculaire speaker zeker als het harder gaat, de dynamiek lijkt wel onbeperkt.
Groetjes Walter
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Die ruimte hebt ik er sowieso niet voor, en volgens mij passen zulke laagkasten niet eens door onze smalle deuren.
Ik prefereer zelf de natuurlijkheid van de AT units, maar jouw systeem is zeker erg mooi en indrukwekkend.
Groetjes Walter
Ik prefereer zelf de natuurlijkheid van de AT units, maar jouw systeem is zeker erg mooi en indrukwekkend.
Groetjes Walter
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Tering, wat kan dat hard !
da's op zich niet zo heel bijzonder, maar het blijft me ook een partij strak klinken daarbij.
Zulke systemen kom je niet dagelijks tegen, da's maar goed ook, anders raak je heel gefrustreerd over je eigen spullen.
Diep respect !

Zulke systemen kom je niet dagelijks tegen, da's maar goed ook, anders raak je heel gefrustreerd over je eigen spullen.
Diep respect !
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Inderdaad, de dynamiek leek onbeperkt en ik heb vandaag toch de indruk gehad dat er live een barok strijkje zat te spelen.
Het leuke van deze speaker is ook dat hij overeind blijft bij alle soorten muziek. Niet zo een die een jazz combootje goed weergeeft en bij de Golden Earring bijvoorbeeld volledig ongeloofwaardig is. Dat heb ik zo vaak gehoord.
Een prachtig en indrukwekkend systeem, dat helaas als logisch gevolg van zijn dynamische eigenschappen een grote luisterafstand vereist (zal ik het huis van de buren erbij kopen
). Leuk dat ik dat systeem nu eindelijk eens heb kunnen horen.
Het leuke van deze speaker is ook dat hij overeind blijft bij alle soorten muziek. Niet zo een die een jazz combootje goed weergeeft en bij de Golden Earring bijvoorbeeld volledig ongeloofwaardig is. Dat heb ik zo vaak gehoord.
Een prachtig en indrukwekkend systeem, dat helaas als logisch gevolg van zijn dynamische eigenschappen een grote luisterafstand vereist (zal ik het huis van de buren erbij kopen
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Geen setje voor op een flatje.
En ehhhh, ze klonken -ondanks de lastige ruimte- nog lekkerder als in Beetsterzwaag.
En ehhhh, ze klonken -ondanks de lastige ruimte- nog lekkerder als in Beetsterzwaag.
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Is het misschien een idee om de enorme 15" wooferkasten te vervangen door 10" reflex kasten met bijv. een AT 10C77 erin? De maximale SPL zal iets lager liggen maar qua diepgang zal het ongeveer gelijkwaardig zijn en natuurlijk veel kleinere kasten waardoor het geheel veel eleganter voor de dag zal komen. Met een beetje creativiteit kan je de 10" wooferkast zelfs verwerken als een sokkel voor de B&G unit, zeg maar het electrostaat + wooferkast idee...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Op zich een leuk idee maar......Walt schreef:Is het misschien een idee om de enorme 15" wooferkasten te vervangen door 10" reflex kasten met bijv. een AT 10C77 erin? De maximale SPL zal iets lager liggen maar qua diepgang zal het ongeveer gelijkwaardig zijn en natuurlijk veel kleinere kasten waardoor het geheel veel eleganter voor de dag zal komen. Met een beetje creativiteit kan je de 10" wooferkast zelfs verwerken als een sokkel voor de B&G unit, zeg maar het electrostaat + wooferkast idee...
Groetjes Walter
Er bestaat geen andere woofer die kan wat de JBL kan. Extreem lage Fs ( 20Hz), hoog rendement (93db) en toch perfect in het laagmid waardoor je hem met gemak tot 450Hz kan inzetten. ( sterker nog, er waren een aantal JBL studiomonitoren waar ze tot 1200Hz liepen).
Peter en ik hadden het er gister nog over dat er niets anders vergelijkbaars op de markt is, ook niet van JBL.
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Kijk hier eens:
http://www.troelsgravesen.dk/10C77.htm
Alleen voor de looks wil je ze al hebben toch? Ze klinken werkelijk fantastisch, de motor is enorm groot voor een 10": de magneet is 200mm en de spoel 77mm diameter. Dit is gewoon een dikke PA aandrijving maar dan op een sandwich konus met relatief soepele ophanging, wat wil je nog meer?
EDIT: hij loopt door tot 2000Hz trouwens...
Groetjes Walter
http://www.troelsgravesen.dk/10C77.htm
Alleen voor de looks wil je ze al hebben toch? Ze klinken werkelijk fantastisch, de motor is enorm groot voor een 10": de magneet is 200mm en de spoel 77mm diameter. Dit is gewoon een dikke PA aandrijving maar dan op een sandwich konus met relatief soepele ophanging, wat wil je nog meer?
EDIT: hij loopt door tot 2000Hz trouwens...
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
10" is een middentoner!

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
15" stelt ook nog weinig voor, neem dan een PD 2450...
http://www.precision-devices.com/Produc ... /Models/24
Groetjes Walter
http://www.precision-devices.com/Produc ... /Models/24
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Fs 32,5 Hz, schiet ook niet op! Ga maar eens zoeken naar een 15 of 18 inch die ook te pruimen is in het laagmid met een Fs 20Hz......... Vindt je niet.Walt schreef:15" stelt ook nog weinig voor, neem dan een PD 2450...
http://www.precision-devices.com/Produc ... /Models/24
Groetjes Walter
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Ik snap niet waarom je perse 15" of groter wilt. Gisteren kon die JBL het volgens mij ook op zijn sloffen aan... Veruit de meeste ruimtes rond 100m2 moet je prima aankunnen met een dikke 10" of 12" per kant, de laagkast kan dan veel compacter uitvallen.
Heb je al een keer de grenzen van het systeem opgezocht?
Welke unit loopt eerder tegen zijn max aan (qua vermogen of qua uitslag) de B&G of de JBL?
Groetjes Walter
Heb je al een keer de grenzen van het systeem opgezocht?
Welke unit loopt eerder tegen zijn max aan (qua vermogen of qua uitslag) de B&G of de JBL?
Groetjes Walter
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Daar ligt best wel een uitdaging voor je.
Laatst gewijzigd door Pjotr op zo 20 apr 2014, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
George??? Het was toch Gerhard? Verder zijn het geen AMT's maar magnetostaten...
Neem nog een bakkie koffie Pjotr...
Groetjes Walter
Neem nog een bakkie koffie Pjotr...
Groetjes Walter
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Meer tijd voor een biertje... maar je hebt gelijk. Al die namen lijken ook zo op elkaar 
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
'Normaal huiskamer gebruik' zegt ds23man niet zoveel, maar voor de duidelijkheid: een gemiddelde tandarts kamer is ongeveer het formaat waar we op doelen. Wat ds23man denkt dat een 'normale huiskamer' is noemen wij hier in de randstad een 'boeren schuur'.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
De JBL's......... En dan eigenlijk de Ncores, doen maar 250 watt bij 8 ohm.Walt schreef:Ik snap niet waarom je perse 15" of groter wilt. Gisteren kon die JBL het volgens mij ook op zijn sloffen aan... Veruit de meeste ruimtes rond 100m2 moet je prima aankunnen met een dikke 10" of 12" per kant, de laagkast kan dan veel compacter uitvallen.
Heb je al een keer de grenzen van het systeem opgezocht?
Welke unit loopt eerder tegen zijn max aan (qua vermogen of qua uitslag) de B&G of de JBL?
Groetjes Walter
Maar waarom zou ik compacter willen? Liever een 15" die het op zijn sloffen kan doen, dan een 10" die regelmatig buiten zijn lineaire bereik komt.
