Smilies (opm: MSIE11 bug)
Moderator: Beheerdersteam
Re: Smilies
In welke browsert
In Firefox gaat het goed.
Krijg je überhaupt de andere pagina's wel te zien
Krijg je überhaupt de andere pagina's wel te zien
Re: Smilies
Dat probleem heb ik al sinds december.
Ik heb het aan marp gevraagd en het schijnt een java probleem op de pc van de gebruiker te zijn.
Ik heb het aan marp gevraagd en het schijnt een java probleem op de pc van de gebruiker te zijn.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Smilies
Toen ik deze topic titel zag staan was ik bang dat je om een eigen smilie ging vragen .
Re: Smilies
Met google chrome heb ik geen probleem, maar met IE 11 hetzelfde als jij. Bovenstaande smiley is me alsnog gelukt door IE te openen als administrator. Ik heb wat zitten googlen en dit schijnt het java probleem op te lossen. Het is een bug die in IE 11 aanwezg is en nog niet door MS opgelost is.
Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)
Leuk, zo'n Java update. nu ben ik weer terug bij af...gelukkig weet ik van een aantal de code uit mijn hoofd.

Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)
waarschijnlijk bedoelt men hier javascript...
bij toon meer smilies wordt er een nieuw venster geopend, waarbij als men op een smilie klikt er een javascript functie wordt aangeroepen die de betreffende smiliecode (bijv :mrgreen: of :hide: ) dan in het invoerveld dient te plaatsen. omdat bij IE11 de veiligheid wat aangescherpt is mag het ene venster niet meer naar het andere venster schrijven (denk ik, kan idd een echte bug zijn, geen zin om me daar in te verdiepen) waardoor het niet meer werkt. (reden dat ik dat denk is omdat het wel werkt als je IE als administrator uitvoert, bij een bug zou het dan ook niet mogen werken)
Misschien tijd voor een nieuwere phpbb versie? Of draaien we die hier al c.q. werkt het daarin hetzelfde?
bij toon meer smilies wordt er een nieuw venster geopend, waarbij als men op een smilie klikt er een javascript functie wordt aangeroepen die de betreffende smiliecode (bijv :mrgreen: of :hide: ) dan in het invoerveld dient te plaatsen. omdat bij IE11 de veiligheid wat aangescherpt is mag het ene venster niet meer naar het andere venster schrijven (denk ik, kan idd een echte bug zijn, geen zin om me daar in te verdiepen) waardoor het niet meer werkt. (reden dat ik dat denk is omdat het wel werkt als je IE als administrator uitvoert, bij een bug zou het dan ook niet mogen werken)
Misschien tijd voor een nieuwere phpbb versie? Of draaien we die hier al c.q. werkt het daarin hetzelfde?
Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)
Het mechanisme in IE waardoor het fout gaat heeft volgens mij niks met phpbb te maken. 
Tip: gebruik google chrome, is veel sneller bovendien.
Tip: gebruik google chrome, is veel sneller bovendien.
Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)
Denk ik ook zoals Sjons het beschrijft en wat mij wel aannemelijk lijkt. Wel misschien iets voor een forum aanpassing: Gewoon alle smilies aan de linkerkant plaatsen. Waarom daarvoor eigenlijk een apart venster gebruikt zou moeten worden (2 zelfs) is mij altijd al een raadsel geweest.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)
Omdat we daar traditiegetrouw eerst 10 pagina's over vol moeten lullen.....Pjotr schreef:Waarom daarvoor eigenlijk een apart venster gebruikt zou moeten worden (2 zelfs) is mij altijd al een raadsel geweest.
Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)
+1Pjotr schreef:Wel misschien iets voor een forum aanpassing: Gewoon alle smilies aan de linkerkant plaatsen. Waarom daarvoor eigenlijk een apart venster gebruikt zou moeten worden (2 zelfs) is mij altijd al een raadsel geweest.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)
vraag het aan de ontwikkelaars van phpBB zou ik zeggen. er is in de instellingen wel wat waarmee je bepaalt welke gewoon links van t venster komen te staan, maar ik dacht dat het aantal dat daar komt vast lag. ik ga wel ff graven binnenkortPjotr schreef:..... Waarom daarvoor eigenlijk een apart venster gebruikt zou moeten worden (2 zelfs) is mij altijd al een raadsel geweest.
@Sjons: ik weet t verschil tussen java en javascript. Ray heeft t toch echt over een java update, misschien dat tegelijk met die update er een instelling is aangepast?
Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)
Omdat er 1 idioot brede tussen staat. Die kan best de helft smaller en blijft de boodschap even duidelijk.
Afgezien van die ene dan, wel een hele verbetering!

Afgezien van die ene dan, wel een hele verbetering!
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)
Ja bouncy staat nog op scherm 2 van de popup tussen
en
Kan er best nog bij hiernaast. Verder helemaal ok.
Kan er best nog bij hiernaast. Verder helemaal ok.
Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)
Jij wel, maar een heleboel mensen weten dat niet, vandaar dat ik het even aanstipte. En dat van die instelling, dat zou zo maar kunnen.Henkjan schreef:@Sjons: ik weet t verschil tussen java en javascript. Ray heeft t toch echt over een java update, misschien dat tegelijk met die update er een instelling is aangepast?
Oh, en als je die :foto: (links van het invoervenster) z'n <img> tag een style="width:50%" geeft ben je ook van die klein-invoervenster-miepers af... :lagge:
