Smilies (opm: MSIE11 bug)

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Smilies

Bericht door ds23man »

Hmm vreemd, ik kan al een tijdje niet de smilies plaatsen die onder Toon meer smilies staan.

:?: :?: :?:
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Smilies

Bericht door SARK »

:lucht: :goedzo: :hide: :lagge: :regels: :dank: =D> #-o :bounce: :-k [-X :-({|=
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Smilies

Bericht door SARK »

In welke browsert :?: In Firefox gaat het goed.
Krijg je überhaupt de andere pagina's wel te zien :?:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Smilies

Bericht door ds23man »

Internet Explorer 11 met windows 7
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Smilies

Bericht door ray5150 »

Dat probleem heb ik al sinds december.
Ik heb het aan marp gevraagd en het schijnt een java probleem op de pc van de gebruiker te zijn.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Smilies

Bericht door bas focal m180 »

Toen ik deze topic titel zag staan was ik bang dat je om een eigen smilie ging vragen .
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Smilies

Bericht door ds23man »

Goed, Javaprobleem. Hoe los ik dat op?
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Smilies

Bericht door jeroen_d »

:-"

Met google chrome heb ik geen probleem, maar met IE 11 hetzelfde als jij. Bovenstaande smiley is me alsnog gelukt door IE te openen als administrator. Ik heb wat zitten googlen en dit schijnt het java probleem op te lossen. Het is een bug die in IE 11 aanwezg is en nog niet door MS opgelost is.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Smilies

Bericht door ray5150 »

:bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :goedzo: :goedzo: :goedzo: :goedzo: =D> =D> =D>

Het ziet er naar uit dat dat truukje van Jeroen werkt... :D :D
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)

Bericht door ds23man »

:foto: :foto: :foto: :foto: :foto: :lucht: :regels: :lagge: :hide: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :proost: :proost: :proost: :proost: :proost: :proost: :proost: :proost: :proost: :proost: :proost: :proost: :proost: :think: :think: :think: :think: :think: :think: :think: :think: :think: :think: :think: #-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)

Bericht door ray5150 »

De hoogste tijd voor een nieuwe muis voor ds23, geloof ik. :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)

Bericht door ray5150 »

Leuk, zo'n Java update. nu ben ik weer terug bij af...gelukkig weet ik van een aantal de code uit mijn hoofd. :boos: :boos: :think:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)

Bericht door Henkjan »

da's vaag, t forum heeft helemaal geen java nodig??
Gebruikersavatar
sjons
Berichten: 558
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 11:06
Locatie: Workum

Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)

Bericht door sjons »

waarschijnlijk bedoelt men hier javascript...

bij toon meer smilies wordt er een nieuw venster geopend, waarbij als men op een smilie klikt er een javascript functie wordt aangeroepen die de betreffende smiliecode (bijv :mrgreen: of :hide: ) dan in het invoerveld dient te plaatsen. omdat bij IE11 de veiligheid wat aangescherpt is mag het ene venster niet meer naar het andere venster schrijven (denk ik, kan idd een echte bug zijn, geen zin om me daar in te verdiepen) waardoor het niet meer werkt. (reden dat ik dat denk is omdat het wel werkt als je IE als administrator uitvoert, bij een bug zou het dan ook niet mogen werken)


Misschien tijd voor een nieuwere phpbb versie? Of draaien we die hier al c.q. werkt het daarin hetzelfde?
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)

Bericht door jeroen_d »

Het mechanisme in IE waardoor het fout gaat heeft volgens mij niks met phpbb te maken. :)
Tip: gebruik google chrome, is veel sneller bovendien.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)

Bericht door Pjotr »

Denk ik ook zoals Sjons het beschrijft en wat mij wel aannemelijk lijkt. Wel misschien iets voor een forum aanpassing: Gewoon alle smilies aan de linkerkant plaatsen. Waarom daarvoor eigenlijk een apart venster gebruikt zou moeten worden (2 zelfs) is mij altijd al een raadsel geweest.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)

Bericht door ds23man »

Pjotr schreef:
Waarom daarvoor eigenlijk een apart venster gebruikt zou moeten worden (2 zelfs) is mij altijd al een raadsel geweest.
Omdat we daar traditiegetrouw eerst 10 pagina's over vol moeten lullen..... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)

Bericht door ray5150 »

Pjotr schreef:
Wel misschien iets voor een forum aanpassing: Gewoon alle smilies aan de linkerkant plaatsen. Waarom daarvoor eigenlijk een apart venster gebruikt zou moeten worden (2 zelfs) is mij altijd al een raadsel geweest.
+1
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef:
..... Waarom daarvoor eigenlijk een apart venster gebruikt zou moeten worden (2 zelfs) is mij altijd al een raadsel geweest.
vraag het aan de ontwikkelaars van phpBB zou ik zeggen. er is in de instellingen wel wat waarmee je bepaalt welke gewoon links van t venster komen te staan, maar ik dacht dat het aantal dat daar komt vast lag. ik ga wel ff graven binnenkort

@Sjons: ik weet t verschil tussen java en javascript. Ray heeft t toch echt over een java update, misschien dat tegelijk met die update er een instelling is aangepast?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)

Bericht door Henkjan »

zo dan?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)

Bericht door ds23man »

Tekstvak is wat smal nou! :-({|= :-({|= :hide: :hide: :boos: :boos: :proost:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)

Bericht door Pjotr »

Omdat er 1 idioot brede tussen staat. Die kan best de helft smaller en blijft de boodschap even duidelijk.

Afgezien van die ene dan, wel een hele verbetering! =D> :sure:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)

Bericht door ray5150 »

Da's al wat beter. :goedzo: :goedzo: :goedzo: :goedzo:

Bouncy moet ik nog wel met de hand doen... :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)

Bericht door pappaleo »

Ja bouncy staat nog op scherm 2 van de popup tussen \:D/ en :lucht:

Kan er best nog bij hiernaast. Verder helemaal ok.
Gebruikersavatar
sjons
Berichten: 558
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 11:06
Locatie: Workum

Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)

Bericht door sjons »

Henkjan schreef:
@Sjons: ik weet t verschil tussen java en javascript. Ray heeft t toch echt over een java update, misschien dat tegelijk met die update er een instelling is aangepast?
Jij wel, maar een heleboel mensen weten dat niet, vandaar dat ik het even aanstipte. En dat van die instelling, dat zou zo maar kunnen.

Oh, en als je die :foto: (links van het invoervenster) z'n <img> tag een style="width:50%" geeft ben je ook van die klein-invoervenster-miepers af... :lagge:
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”