Ik heb al her en der zaken gelezen over het gebruik van UTP kabel, en had er nog meer dan genoeg van liggen.
Nu zit ik echter met de aantallen die ik moet gebruiken.
Ik heb 4 en 8 aderige kabel liggen, en ben begonnen met het helse karwei om vast een aantal strecngen te ontdoen van de mantel. Zo heb ik nu een 30 tal strengen liggen. Dat zijn dus +/-7 strengen per pool (+ en -)
Maar of dit genoeg is??
Als ik mij niet vergis is 1 streng van dubbel getwistte kabeltjes 0.25 mm2?
Mijn gevoel zegt dat 8 strengen te weinig is namelijk...
Wat zeggen jullie, vrolijk verder strippen en doorgaan tot mijn 100mter op is
Ben tevens van plan een kabelhoes eromheen te zetten voor het oog en veiligheid, maar dat moet ik nog even uitzoeken.
zal binnekort wat fotootjes uppen.
EDIT: korte uitleg over de kabel, het zijn dus kabels met 2 of 4 gevlochten kabels erin. elk duo kabeltjes bestaat weer uit 8 koperdraadjes per kabel. Dan kom je dus op 16 draadjes per strecng. het zijn dus geen massieve aders! (weet niet of dit klankmatige na- of voordelen heeft)






