ZBA-dag: hoe richt je een luistersessie in?
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
ZBA-dag: hoe richt je een luistersessie in?
Gewoon even een algemeen topic voor de leut:
Stel, je hebt op een ZBA-dag een paar kwartiertjes waarin jouw apparatuur door meerdere mensen wordt beluisterd, hoe ga je die tijd volmaken?
Ik heb een setje speakers en ik weet wat ik leuk vind klinken, maar misschien wil het 'publiek' wel iets anders horen. Om nog maar niet te spreken over de eigenaar van de versterker en/of bron die uiteraard ook zijn mening heeft.
Wat is jullie ervaring wat het beste werkt? Of hoe denken jullie dat het idealiter zou moeten gaan?
Is er behoefte aan het feit dat ik zelf een gevarieerd cd-tje in elkaar draai om te laten horen of is het juist de sfeer van het moment en degene die het snelst met zijn cd-tje naar voren rent (net als vroeger door de bus met schoolreis) die een luistersessie bepalen?
Of een combi?
Graag jullie mening voor de minder ervaren ZBA-luisterdag bezoekers (ongeacht of het voor Alphen, Breda, Beetsterzwaag, Hengelo, etc is....)
Stel, je hebt op een ZBA-dag een paar kwartiertjes waarin jouw apparatuur door meerdere mensen wordt beluisterd, hoe ga je die tijd volmaken?
Ik heb een setje speakers en ik weet wat ik leuk vind klinken, maar misschien wil het 'publiek' wel iets anders horen. Om nog maar niet te spreken over de eigenaar van de versterker en/of bron die uiteraard ook zijn mening heeft.
Wat is jullie ervaring wat het beste werkt? Of hoe denken jullie dat het idealiter zou moeten gaan?
Is er behoefte aan het feit dat ik zelf een gevarieerd cd-tje in elkaar draai om te laten horen of is het juist de sfeer van het moment en degene die het snelst met zijn cd-tje naar voren rent (net als vroeger door de bus met schoolreis) die een luistersessie bepalen?
Of een combi?
Graag jullie mening voor de minder ervaren ZBA-luisterdag bezoekers (ongeacht of het voor Alphen, Breda, Beetsterzwaag, Hengelo, etc is....)
Re: ZBA-dag: hoe richt je een luistersessie in?
Pfffff, 80 % van wat op zo'n dag gedraait wordt vind ik toch geen reet aan.
Vrijwel iedereen doet qua muziek keuze zijn best om zo audiofiel en verantwoord mogelijk voor de dag te komen...
Zet die zooi neer, gooi in de speler wat het eerste voorhanden is, en je ziet wel waar het schip strand.
Vrijwel iedereen doet qua muziek keuze zijn best om zo audiofiel en verantwoord mogelijk voor de dag te komen...
Zet die zooi neer, gooi in de speler wat het eerste voorhanden is, en je ziet wel waar het schip strand.
Re: ZBA-dag: hoe richt je een luistersessie in?
Als ik een demo moet geven, maak ik meestal een playlist aan met de muziek die ik lekker vind en dan wel van verschillende genres, zoals Jazz, Klassiek, en dan wel dat de verschillende instrumenten goed te horen en te beoordelen zijn, om dan vervolgens er achter te komen dat de playlist thuis op de server staat.
De goede opname is naar mijn mening wel een vereiste.
Wat wel juist lollig is, met een collectie op een server met een database, dat je snel een verzoeknummer kunt vinden.
De goede opname is naar mijn mening wel een vereiste.
Wat wel juist lollig is, met een collectie op een server met een database, dat je snel een verzoeknummer kunt vinden.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: ZBA-dag: hoe richt je een luistersessie in?
Gewoon simpelweg aan de toehoorders vragen of ze nog iets speciaals willen horen werkt ook.
Bezoekers die een specifiek stuk muziek op jouw speakers of via jouw versterker willen horen doen er verstandig aan om zelf een cd mee te brengen. CD's werken in deze setting nog steeds het makkelijkst naar mijn mening.
Eventueel een memory stick om via een aanwezige media speler wat af te spelen zal ook lukken gezien de opkomst van streaming audio in zelfbouwland.
Voor de liefhebbers zijn er ook draaitafels aanwezig (van ondergetekende en van Vinnie) in Alphen. Dus een elpee meenemen kan ook.
Bezoekers die een specifiek stuk muziek op jouw speakers of via jouw versterker willen horen doen er verstandig aan om zelf een cd mee te brengen. CD's werken in deze setting nog steeds het makkelijkst naar mijn mening.
Eventueel een memory stick om via een aanwezige media speler wat af te spelen zal ook lukken gezien de opkomst van streaming audio in zelfbouwland.
Voor de liefhebbers zijn er ook draaitafels aanwezig (van ondergetekende en van Vinnie) in Alphen. Dus een elpee meenemen kan ook.
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: ZBA-dag: hoe richt je een luistersessie in?
Vooralsnog staat jouw amp (o.a.) aan mijn Paper Hatt's gekoppeld, dus laat lekker wat horen dat jij leuk vindt! (zolang je de toehoorders maar niet de ruimte uitjaagt...ray5150 schreef:Pfffff, 80 % van wat op zo'n dag gedraait wordt vind ik toch geen reet aan.
Vrijwel iedereen doet qua muziek keuze zijn best om zo audiofiel en verantwoord mogelijk voor de dag te komen...
hannesie schreef:Als ik een demo moet geven, maak ik meestal een playlist aan met de muziek die ik lekker vind en dan wel van verschillende genres, zoals Jazz, Klassiek, en dan wel dat de verschillende instrumenten goed te horen en te beoordelen zijn, om dan vervolgens er achter te komen dat de playlist thuis op de server staat.
Helemaal mee eens! Ik zal niet zo snel een nummer meenemen dat door een megafoon gezongen is. Aan de andere kant heb ik ook hifi-shows meegemaakt waar in elke kamer Nils Lofgren te horen was. Daarmee zijn de sets onderling wel lekker te vergelijken natuurlijk, maar je bent het op een gegeven moment wel zat...hannesie schreef:De goede opname is naar mijn mening wel een vereiste.
Wat wel juist lollig is, met een collectie op een server met een database, dat je snel een verzoeknummer kunt vinden.
Re: ZBA-dag: hoe richt je een luistersessie in?
Is dat wel verstandig i.v.m. mogelijke besmetting met een virus?RobertD schreef:Eventueel een memory stick om via een aanwezige media speler wat af te spelen zal ook lukken gezien de opkomst van streaming audio in zelfbouwland.
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: ZBA-dag: hoe richt je een luistersessie in?
De meeste gebruikte mediaspelers draaien op besturingssystemen die minder(/zo goed als niet) vatbaar zijn voor virussen, probleem is verwaarloosbaar.Zweitse schreef:Is dat wel verstandig i.v.m. mogelijke besmetting met een virus?RobertD schreef:Eventueel een memory stick om via een aanwezige media speler wat af te spelen zal ook lukken gezien de opkomst van streaming audio in zelfbouwland.
Re: ZBA-dag: hoe richt je een luistersessie in?
Vergeet de Chinese trommels en de Tibetaanse monikken niet....mikekiwi schreef:Helemaal mee eens! Ik zal niet zo snel een nummer meenemen dat door een megafoon gezongen is. Aan de andere kant heb ik ook hifi-shows meegemaakt waar in elke kamer Nils Lofgren te horen was. Daarmee zijn de sets onderling wel lekker te vergelijken natuurlijk, maar je bent het op een gegeven moment wel zat...
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: ZBA-dag: hoe richt je een luistersessie in?
Vreselijk soms, die muzak
dat zet je thuis volgens mij voor je lol niet aan. Of Slagerij van Kampen, leuk om de dynamiek van je installatie te testen, ook best leuk om live te zien, maar om dit nou ter ontspanning thuis op te zetten..
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: ZBA-dag: hoe richt je een luistersessie in?
Ik heb in een serieuze zaak eens een duet van kerkorgel en triangel of zo te horen gekregen.

Re: ZBA-dag: hoe richt je een luistersessie in?
Wel geen chinees, maar dit is een bekende : groet,hannesie schreef:@ Ray, welke cd/album is dat?
Aat
Re: ZBA-dag: hoe richt je een luistersessie in?
Geen idee, dat heb je met muziek op streamers, d'r zit geen boekje of hoes bijgeleverd...hannesie schreef:@ Ray, welke cd/album is dat?
Zie ook de suggestie van AatV hierboven.
Re: ZBA-dag: hoe richt je een luistersessie in?
Voor mezelf neem ik altijd mijn favo cd's mee, Maar nog liever hoor ik muziek van anderen. Sommigen van mijn meest dierbare liedjes heb ik voor het eerst gehoord op een luisterdag!
Re: ZBA-dag: hoe richt je een luistersessie in?
Baka forest people - water drums
Suf nummer, maar bijna iedere speaker valt hierbij door de mand. Klinkt het echt als water...?
Suf nummer, maar bijna iedere speaker valt hierbij door de mand. Klinkt het echt als water...?
