Randstad luisterdag Zaterdag 19 april 2014 in Alphen ad Rijn

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door hannesie »

Dan schreef:
Op de MS6 zit een volumeregeling. Is ook gelijk een voorversterker met gebalanceerd uit. Zit een Wolfson dac in in als ik me niet vergis. Er zitten ook digitale ingangen op. Je kan er een stickie op aansluiten of een harde schijf. Netwerkspeler alsmede via USB direct aan de computer hangen. Het is wel een handig dingetje.
Heeft hij ook een draadloze verbinding?

Bij de Vortexbox server die ik meeneem kan ik ook de Sonos server inschakelen.(DS23man) :mrgreen:

Ik heb ook mijn AF-DAC (DSD comp.)bij mij, en kan dus ook als VV dienen, met een meer dan prima volumeregeling.
en dan ook zo'n 60 DSD SACD files, met dan ook van verschillende ook in de 16/44.1 flac versie. :kwijl: :kwijl:

En voor Walt er staan ook Marcus Miller opnames op, en voor Ray, Stairway to Heaven. :rock: :rock:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door AatV »

Henkjan schreef:
Ik kan ook nog wel een CD spelert meenemen? Of nog een SB?
Graag! Kom er net achter dat mijn oude CD-speler kapot is en wil graag nog wat muziek van CD spelen, die anderen waarschijnlijk niet bij zich hebben.

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door Dan »

hannesie schreef:
Heeft hij ook een draadloze verbinding?

Bij de Vortexbox server die ik meeneem kan ik ook de Sonos server inschakelen.(DS23man) :mrgreen:

Ik heb ook mijn AF-DAC (DSD comp.)bij mij, en kan dus ook als VV dienen, met een meer dan prima volumeregeling.
en dan ook zo'n 60 DSD SACD files, met dan ook van verschillende ook in de 16/44.1 flac versie. :kwijl: :kwijl:

En voor Walt er staan ook Marcus Miller opnames op, en voor Ray, Stairway to Heaven. :rock: :rock:
Hij (of zij :mrgreen: )heeft ook een draadloze verbinding.
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door Dan »

Oh ja, hij speelt geen 176,4KHz files af ontdek ik net. Wel even iets om rekening mee te houden ;)
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door Hans Nootdorp »

Heb ik het goed dat er ook wat "lezinkjes" worden gegeven? Ik wel interesse in DSP (DLCP) en metingen. Zo ja, is daar ook een programmaatje van (wanneer wat)?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door hannesie »

Programma_v3.pdf
(184.73 KiB) 64 keer gedownload
Hier staat het tot nog toe bekende programma met een Meet, en Streaming audio workshop, en er is dan de Ultrazoom met DLCP.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28473
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door ds23man »

Hans Nootdorp schreef:
Heb ik het goed dat er ook wat "lezinkjes" worden gegeven? Ik wel interesse in DSP (DLCP) en metingen. Zo ja, is daar ook een programmaatje van (wanneer wat)?
Sjeminee, wist niet dat ik ook nog een lezing moest geven! :cry: :cry: :cry:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28473
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door ds23man »

Even over het Wifi gedoe, ik weet niet hoe betrouwbaar het allemaal is en over wat voor afstanden we spreken........

Ben wel benieuwd trouwens of ik inderdaad via wifi direct met Hans zijn vortex kan connecten. Sonos werkt met zijn eigen Mesh netwerk namelijk.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door hannesie »

ds23man schreef:
Even over het Wifi gedoe, ik weet niet hoe betrouwbaar het allemaal is en over wat voor afstanden we spreken........

Ben wel benieuwd trouwens of ik inderdaad via wifi direct met Hans zijn vortex kan connecten. Sonos werkt met zijn eigen Mesh netwerk namelijk.
:rofl: Ik weet het ook niet, nog nooi8t met de Sonos server, die er op zit gewerkt, maar dat kunnen we nu uitproberen. :lol:

Voor wat betreft de LEZING, ik denk niet dat jij je kaken op elkaar houdt, als iemand vragen stelt over hoe je dat nu hebt gedaan. :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
RNacoustics
Berichten: 381
Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door RNacoustics »

AatV schreef:
Henkjan schreef:
Ik kan ook nog wel een CD spelert meenemen? Of nog een SB?
Graag! Kom er net achter dat mijn oude CD-speler kapot is en wil graag nog wat muziek van CD spelen, die anderen waarschijnlijk niet bij zich hebben.

groet,
Aat
Ik kan mijn good old Micromega met Philips CDM pro9 loopwerk meenemen?

Ik denk dat het een fantastische dag wordt :rock: :rock:
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door mikekiwi »

Mag ik even jullie hulp vragen bij het programma? Ondanks dat de match qua aantal versterkers vs. luidsprekers redelijk is, matcht het vermogen + rendement van het gemiddelde niet. M.a.w. redelijk wat luidsprekers met een laag rendement (<85dB) en redelijk wat versterkers <10watt.

Nu is het geen probleem om die luidsprekers dan te koppelen aan een sterkere versterker, maar bijv. de 845SET met 7watt van Jan Geert is wat lastig in te setten, zeg maar...zeker in de grote ruimte. Zien jullie nog ergens een mogelijkheid om een betere match te maken zodat toch alle versterkers aan bod en tot hun recht kunnen komen?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28473
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door ds23man »

hannesie schreef:

Voor wat betreft de LEZING, ik denk niet dat jij je kaken op elkaar houdt, als iemand vragen stelt over hoe je dat nu hebt gedaan. :rofl: :rofl:
Moet trouwens zeggen dat het spreken in het openbaar voor een grote groep mensen me steeds makkelijker af gaat.

Afgelopen 27 januari nog voor de vuist weg een verhaal gehouden voor de Tweede Kamer delegatie die toen bij ons op bezoek was......
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door ray5150 »

hannesie schreef:
en voor Ray, Stairway to Heaven. :rock: :rock:
Uitgekauwd, is wel een goede omschrijving...d'r zit de eerste 5 minuten totaal geen tempo in, en het melodietje is gejat van een folkband die in het voorprogramma speelde...

Dan zou ik nog eerder kiezen voor "Whole Lotta Love" in de radio edit, (ook gejat, daar niet van) veel meer power...of Kashmir, of Black Dog, of Dazed and Confused....ook erg lekker... :D
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door ray5150 »

ds23man schreef:
Even over het Wifi gedoe, ik weet niet hoe betrouwbaar het allemaal is en over wat voor afstanden we spreken........

Ben wel benieuwd trouwens of ik inderdaad via wifi direct met Hans zijn vortex kan connecten. Sonos werkt met zijn eigen Mesh netwerk namelijk.
heule simpele oplossing :
utp-ftp%20kabel.jpg
utp-ftp%20kabel.jpg (5 KiB) 172 keer bekeken
Nog even en de ZBA locatie word geselecteerd op het feit of er een LAN netwerk aanwezig is... :rofl:
Liefst Gigabit met Cat6e, om de audiofielen te vriend te houden... :mrgreen:
Gebruikersavatar
RNacoustics
Berichten: 381
Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door RNacoustics »

mikekiwi schreef:
Mag ik even jullie hulp vragen bij het programma? Ondanks dat de match qua aantal versterkers vs. luidsprekers redelijk is, matcht het vermogen + rendement van het gemiddelde niet. M.a.w. redelijk wat luidsprekers met een laag rendement (<85dB) en redelijk wat versterkers <10watt.

Nu is het geen probleem om die luidsprekers dan te koppelen aan een sterkere versterker, maar bijv. de 845SET met 7watt van Jan Geert is wat lastig in te setten, zeg maar...zeker in de grote ruimte. Zien jullie nog ergens een mogelijkheid om een betere match te maken zodat toch alle versterkers aan bod en tot hun recht kunnen komen?
Mijn OTL's leveren zo'n 60 watt (30 watt pure klasse A) volgens mij een goede match met de Orfeo's.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door ray5150 »

Knap dat RN acoustics al een exemplaar van de AFDAC-LB heeft staan, terwijl het protoype nog in ontwikkeling is. :mrgreen:
Gebruikersavatar
RNacoustics
Berichten: 381
Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door RNacoustics »

ray5150 schreef:
Knap dat RN acoustics al een exemplaar van de AFDAC-LB heeft staan, terwijl het protoype nog in ontwikkeling is. :mrgreen:
foutje :!: Ik kom met de sabre AFDAC 2
Gebruikersavatar
RNacoustics
Berichten: 381
Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door RNacoustics »

mikekiwi schreef:
Zo, ik ben vandaag een dagje buitenshuis, om jullie bezig te houden, bij deze versie 3 van het programma. Wat foutjes eruitgehaald, luisterstints omgedraaid/aangepast op verzoek. Er is nu nog 1 timeslot open voor een nog in te plannen stint aan het einde van de middag. Suggesties hiervoor zijn mogelijk (de Orfeo's voor een mooie luistersessie?, maar weet niet of mr. Geenius dan nog in da house is), anderzijds kan het nodig zijn om deze ruimte beschikbaar te hebben om nog wat te kunnen schuiven in het programma.

Ook dit is dus nog geen definitief programma, het is gemaakt op basis van de input die ik tot nu toe heb gehad.

Oh ja, de link naar het V3-programma: >>KLIK<<
Ik kom met de AFDAC-2 :rock: ff aanpassen :!:
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door mikekiwi »

RNacoustics schreef:
mikekiwi schreef:
Zo, ik ben vandaag een dagje buitenshuis, om jullie bezig te houden, bij deze versie 3 van het programma. Wat foutjes eruitgehaald, luisterstints omgedraaid/aangepast op verzoek. Er is nu nog 1 timeslot open voor een nog in te plannen stint aan het einde van de middag. Suggesties hiervoor zijn mogelijk (de Orfeo's voor een mooie luistersessie?, maar weet niet of mr. Geenius dan nog in da house is), anderzijds kan het nodig zijn om deze ruimte beschikbaar te hebben om nog wat te kunnen schuiven in het programma.

Ook dit is dus nog geen definitief programma, het is gemaakt op basis van de input die ik tot nu toe heb gehad.

Oh ja, de link naar het V3-programma: >>KLIK<<
Ik kom met de AFDAC-2 :rock: ff aanpassen :!:
Genoteerd!
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door FR_Aad »

AatV schreef:
Henkjan schreef:
Ik kan ook nog wel een CD spelert meenemen? Of nog een SB?
..... en wil graag nog wat muziek van CD spelen, die anderen waarschijnlijk niet bij zich hebben.

groet,
Aat
Dat zou natuurlijk een reden kunnen hebben. :mrgreen:
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door MickRS »

Normaal is mijn zaterdag gevuld met hockey en paardrijden van mijn dochters, maar hockeyen hoeven ze volgende week niet. Paardrijden ergens in de middag, dus jawel, ik kan ook komen! :goedzo: En ook mijn buurman is behoorlijk leip van audio, dus die neem ik mee!

Met het risico dat het al ergens in de afgelopen 13 pagina's staat, toch maar de vraag of de tijd idd van 9-18 uur is? En wat is het adres precies?

In ieder geval lijkt het mij leuk om jullie te ontmoeten!
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door mikekiwi »

MickRS schreef:
Normaal is mijn zaterdag gevuld met hockey en paardrijden van mijn dochters, maar hockeyen hoeven ze volgende week niet. Paardrijden ergens in de middag, dus jawel, ik kan ook komen! :goedzo: En ook mijn buurman is behoorlijk leip van audio, dus die neem ik mee!

Met het risico dat het al ergens in de afgelopen 13 pagina's staat, toch maar de vraag of de tijd idd van 9-18 uur is? En wat is het adres precies?

In ieder geval lijkt het mij leuk om jullie te ontmoeten!
Fijn MickR, jullie zijn van harte welkom!

Adres van de locatie:
Wijkcentrum Kerk en Zanen
De Oude Wereld 51 - 59
2408 NV Alphen aan den Rijn

@RobertD: misschien dit ook even bij de startpost erin zetten...

Het programma loopt van 09:30 t/m 20:30, om 21:00 uur gaan de deuren dicht
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36749
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door Pjotr »

mikekiwi schreef:

@RobertD: misschien dit ook even bij de startpost erin zetten...

Het programma loopt van 09:30 t/m 20:30, om 21:00 uur gaan de deuren dicht
Moeten we ook melden als we we wel komen maar niet met audiospullen? In dat geval zet mij dan ook maar op de lijst ;)

En oh ja: AvdBoom onder zonder voorbehoud en eventueel zeker met beschuit met muisjes! :D
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door mikekiwi »

Is zeker handig om te weten!

En verder moest Alexander ook werken komende zaterdag, dus ik ga er van uit dat we de beschuitjes toch moeten missen... :oops: :twisted:
Gebruikersavatar
MarcoSQ
Berichten: 1106
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 20:45
Locatie: Mijdrecht

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door MarcoSQ »

Ondanks drie bizarre werkweken ga ik m'n stinkende best doen om te komen, en volgens mij gaat dat lukken :D .

Een stuk terug las ik volgens mij, dat er een tekort aan luidsprekers was ten opzichte van versterkers (of het was een grapje).
Is dat nog steeds zo, organisatie ?
Zo ja en als er interesse is : dan kan ik de cheapskate driewegs meenemen, die nog prototype zijn en fijnslijpsel behoeven.
Zo nee, dan bespaar ik me de moeite, aangezien ik waarschijnlijk een beetje gebroken ben (vlieg waarschijnlijk die ochtend weer terug vanuit Finland...)
Gesloten

Terug naar “DIY Events door leden”