Stereo LM1875 PCB met onboard voeding en koeling
Moderator: Beheerdersteam
-
Tauremight
Re: Stereo LM1875 PCB met onboard voeding en koeling
de planning was om deze print toe te passen in een groter project waar ik mee bezig ben.
had de print al een tijdje gesoldeerd in elkaar staan, moest alleen nog met de behuizing beginnen
dus vandaag de componenten ingedeeld in de behuizing.
had de print al een tijdje gesoldeerd in elkaar staan, moest alleen nog met de behuizing beginnen
dus vandaag de componenten ingedeeld in de behuizing.
Nieuwe ronde, nieuwe kansen 
Ben van plan binnenkort weer 10 PCBs te bestellen van mijn stereo LM1875 versterker.
Ik heb een kleine toevoeging gedaan. Door middel van R15 zou het nu mogelijk moeten zijn om de versterker te bruggen voor meer vermogen als mono versterker. De ingang van kanaal 2 dient dan verbonden te worden met massa.
In principe wil ik zelf 3 printen houden, en zijn er dus 7 beschikbaar.
Bij interesse kun je dit aangeven in dit topic en zal ik de PCBs reserveren.
Prijs 5 euri ex. verzenden.
Ben van plan binnenkort weer 10 PCBs te bestellen van mijn stereo LM1875 versterker.
Ik heb een kleine toevoeging gedaan. Door middel van R15 zou het nu mogelijk moeten zijn om de versterker te bruggen voor meer vermogen als mono versterker. De ingang van kanaal 2 dient dan verbonden te worden met massa.
In principe wil ik zelf 3 printen houden, en zijn er dus 7 beschikbaar.
Bij interesse kun je dit aangeven in dit topic en zal ik de PCBs reserveren.
Prijs 5 euri ex. verzenden.
Net even bridgen getest op mijn huidige pcb. Werkt goed en is maar 1 weerstand extra.
De print lag al een tijdje klaar te wachten op zijn huisje, de behuizing was klaar en dacht een leuk iets om dat met pasen af te ronden maar helaas 1 kanaal doet het niet.
Bij de behuizing staat was omdat deze door het uitbouwen van de print beschadigd is en ik dit weer moet herstellen, klusje voor buiten (schuur en spuit werk).
Nu kan het zo niet vinden wat het is, alles gecontroleerd de spanningen kloppen maar geen geluid. Nu vroeg ik mij af is zo'n LM1875 makkelijk door te meten?
Bij de behuizing staat was omdat deze door het uitbouwen van de print beschadigd is en ik dit weer moet herstellen, klusje voor buiten (schuur en spuit werk).
Nu kan het zo niet vinden wat het is, alles gecontroleerd de spanningen kloppen maar geen geluid. Nu vroeg ik mij af is zo'n LM1875 makkelijk door te meten?
Kom je spanning te kort dan? Vermogen ga je niet echt winnen, ik zou er eerder voor kiezen om ze parallel te schakelen....
Nee spanning kom ik niet tekort. Alleen het linker kanaal doet het wel en de rechter niet.
En vroeg me dus af kan ik zo'n LM ook makkelijk doormeten van is die nog heel of is die gaan hemelen.
Maar ik moet toch een bestelling doen bij DickBest dan bestel ik er meteen 1 of 2 van die LM's er bij mee.
En vroeg me dus af kan ik zo'n LM ook makkelijk doormeten van is die nog heel of is die gaan hemelen.
Maar ik moet toch een bestelling doen bij DickBest dan bestel ik er meteen 1 of 2 van die LM's er bij mee.
Ik had het eigenlijk over het brigden.. :Orjmulder schreef:Nee spanning kom ik niet tekort. Alleen het linker kanaal doet het wel en de rechter niet.
Van't weekend een pcb in elkaar gezet, al kwam ik er toen wel achter dat er ook een R13 en R14 zijn die niet in de PDF voorkomen (en dus daardoor ook niet door mij besteld zijn) maar wel in Zweitse zijn excel dinges. Vraag is dus even waar zijn ze voor/zijn ze nodig?
R13 en R14 heb ik inderdaad later toegevoegd. Dit zijn weerstanden van 10 ohm / 0.25W om eventuele groundloops te onderdrukken. Je kan ook eerst gewoon deze componenten doorverbinden om te testen.sjons schreef:Van't weekend een pcb in elkaar gezet, al kwam ik er toen wel achter dat er ook een R13 en R14 zijn die niet in de PDF voorkomen (en dus daardoor ook niet door mij besteld zijn) maar wel in Zweitse zijn excel dinges. Vraag is dus even waar zijn ze voor/zijn ze nodig?
Gisteren onderdelen besteld voor de voeding van de raspberry en meteen een nieuwe 1875 mee besteld hopende dat dat het is.
Volgende week weten we meer
Volgende week weten we meer
Hij doet het
de LM1875 was toch kapot
Nu het spul weer zien in te bouwen.
Goed om te horenrjmulder schreef:Hij doet hetde LM1875 was toch kapot
![]()
En hij is helemaal klaar 
Weer een projectje klaar, nu de volgende klaar zien te krijgen
Weer een projectje klaar, nu de volgende klaar zien te krijgen
Dank je.
Leek me wel een keer leuk wat anders
Het is alleen pokke werk om de versterker print erin te krijgen maar het past.
Ik heb alleen een klein probleempje
Als er geen muziek aan staat hoor je een zachte brom. Alle draden zijn afgeschermd of getwist alleen is is de trafo niet afgeschermd van de print, de trafo zit aan de onderkant vast en de print zit aan de bovenkant van de behuizing vast. Ik wil hem nog een keer los halen en dan de trafo afschermen met een plaatje aluminium met de hoop dat het dan stil is.
Als er geen muziek aan staat hoor je een zachte brom. Alle draden zijn afgeschermd of getwist alleen is is de trafo niet afgeschermd van de print, de trafo zit aan de onderkant vast en de print zit aan de bovenkant van de behuizing vast. Ik wil hem nog een keer los halen en dan de trafo afschermen met een plaatje aluminium met de hoop dat het dan stil is.
Probeer eens zonder de ingangen aangesloten op de pcb. Bij mij is hij helemaal stil. Misschien een aardlus door de ingangsbedrading?rjmulder schreef:Dank je.
Had ik al geprobeerd maar brom blijft.
Als je hem aanzet is de brom ook harder en wordt dan zachter dit gebeurt in een paar tellen.
Wat ik gebruik is een "gewone" transformator geen ringkern dus.
Als je hem aanzet is de brom ook harder en wordt dan zachter dit gebeurt in een paar tellen.
Wat ik gebruik is een "gewone" transformator geen ringkern dus.
Vandaag even het bordje getest, rechts geluid, links niet 
Komt me bekent voor, bij mij was de LM kapot.
Ik zal binnenkort de boel eens proberen door te meten, kijken of we het probleem kunnen vinden.
En?Zweitse schreef:Ik zal binnenkort de boel eens proberen door te meten, kijken of we het probleem kunnen vinden.
Bordje ligt in de kastsevenup schreef:En?Zweitse schreef:Ik zal binnenkort de boel eens proberen door te meten, kijken of we het probleem kunnen vinden.
Laatst gewijzigd door Zweitse op zo 05 okt 2014, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Goed bij de teidds23man schreef:prioritijd.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
- Meridian
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Dit is een mooi ontwerp! Heb je hier toevallig nog de gerber-files van? Is de LM1875 ook vervangbaar door een ander type zonder een probleem? Ik zie dat Reichelt ze niet mee doet leveren