Paper Hatt: ze spelen! ...niet meer... toch weer wel

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
fritzie
Berichten: 255
Lid geworden op: wo 26 nov 2008, 21:06
Locatie: Sint-Willebrord

Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken

Bericht door fritzie »

1 spuitbus is rrrrrruim voldoende 2 speakers

te dik aanbrengen is alleen maar lelijker
franks
Berichten: 327
Lid geworden op: za 05 nov 2005, 23:16
Locatie: Haarsteeg

Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken

Bericht door franks »

Goed bezig :D komt goed.

Gr Franks
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken

Bericht door mikekiwi »

fritzie schreef:
1 spuitbus is rrrrrruim voldoende 2 speakers

te dik aanbrengen is alleen maar lelijker
Eens, heb twee spuitbussen, want heb ook nog een center en een subwoofer te doen...
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken

Bericht door mikekiwi »

En ondertussen is de onderlaag klaar:
Upd_1603_1.jpg
Upd_1603_2.jpg
En ben ik ook al in mijn spuitshack bezig met de afwerking:
Upd_1603_3.jpg
Upd_1603_4.jpg
Achterzijde moet nog en daarna nog even nalopen om dekking zo goed als 100% gelijk te maken. In het echie zijn ze iets donkerder fan op de laatste twee foto's lijkt. Alsnog valt het iets lichter uit dan gedacht. Maar is ook weer niet zo heel erg...
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken

Bericht door SARK »

Ze zien er stoer uit met deze coating :rock: Goed gelukt hoor :shock:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken

Bericht door AatV »

Die wil ik wel zien (en horen!) in Alphen!

groet,
Aat
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken

Bericht door mikekiwi »

Dank u! Afwerking is nu klaar, het staat nu lekker te drogen en uit te harden in een verwarmde schuur...

Ook al voorzichtig aan het Sarkified-filteropzetje begonnen, is een lastig klusje. Foto's komen als ik die het tonen waard vind :oops:

Verder nog een leuk dilemma: hoe ga ik de voet van de PH's vormgeven. Op dit moment was ik zoiets van plan, maar zit ik nog te twijfelen over de kleur (ook met dezelfde Plastikote-coating of hoogglans zwart):

Afbeelding

Maar toch vind ik dit ook wel leuk:

Afbeelding

Geen idee echter of dat soort voetjes/spikes ook ergens te verkrijgen zijn voor een acceptabel bedrag.

Wat is jullie mening?
Gebruikersavatar
avdboom
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 19:25
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken

Bericht door avdboom »

Dat ziet er puik uit! Ben ook benieuwd hoe het er in het echt uit ziet! :D
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken

Bericht door mikekiwi »

avdboom schreef:
Dat ziet er puik uit! Ben ook benieuwd hoe het er in het echt uit ziet! :D
Ha, komt goed! En in het echie is het nog veeeeeel mooier! :sure:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken

Bericht door dre »

Eerst maar even een plaatje voordat je zulke uitspraken doet. :mrgreen:
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken

Bericht door mikekiwi »

dre schreef:
Eerst maar even een plaatje voordat je zulke uitspraken doet. :mrgreen:
hier, jij een plaatje, regel ik zo voor je! Anders nog iets?

Afbeelding
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken

Bericht door dre »

Ik wacht wel een maandje..... :roll:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken

Bericht door Wowly »

Plasticote; waar haalde je dat?
En dan eerst een zwarte ondrlaag, en vervolgens een soort van rubberachtige spetter laag?

Ziet er op de foto erg gaaf uit!!!
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken

Bericht door mikekiwi »

dre schreef:
Ik wacht wel een maandje..... :roll:
Zeker doen, ondertussen maak ik ergens deze week bij daglicht wel een beter plaatje voor je =P~ En dan hopen dat ik genoeg ruimte voor de drivers had gereserveerd ná bewerking (of juist te veel...)
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken

Bericht door mikekiwi »

Wowly schreef:
Plasticote; waar haalde je dat?
En dan eerst een zwarte ondrlaag, en vervolgens een soort van rubberachtige spetter laag?

Ziet er op de foto erg gaaf uit!!!
Komt gewoon hier bij de lokale Praxis vandaan... Onderlaag bestaat uit twee lagen grondverf en twee lagen zwarte verf. Eerlijk gezegd voldoet elke onderlaag wel, in de Plastikote zit "gewone" grijze verf, vermengd met wat spettertjes grijs, zwart en wit. Is niet echt rubber, het droogt redelijk hard op. Had voor zwart gekozen in de hoop dat het resultaat iets donkerder zou worden, maar de Plastikote dekt meer/beter dan verwacht.

Maar is niet erg, het is zo ook erg fraai vind ik zelf...
fluffypuf
Berichten: 89
Lid geworden op: di 24 sep 2013, 11:08

Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken

Bericht door fluffypuf »

Om eerlijk te zijn vind ik de kleur echt :? niet erg mooi. maar smaken verschillen en ik heb wel respect dat niet iedereen maar piano zwart of wit wil.
Verder worden het dikke speakers :o
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken

Bericht door FR_Aad »

fluffypuf schreef:
Om eerlijk te zijn vind ik de kleur echt :? niet erg mooi. maar smaken verschillen en ik heb wel respect dat niet iedereen maar piano zwart of wit wil.
Verder worden het dikke speakers :o
We wachten geduldig jouw resultaten af :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken

Bericht door mikekiwi »

fluffypuf schreef:
Om eerlijk te zijn vind ik de kleur echt :? niet erg mooi. maar smaken verschillen en ik heb wel respect dat niet iedereen maar piano zwart of wit wil.
Verder worden het dikke speakers :o
Geen probleem hoor, diep in mijn hart kijkend had ik puur op basis van schoonheid ook een andere keus gemaakt.
Maar deze luidsprekers komen in een thuisbioscoop te staan en ik heb daar niets aan glimmende oppervlakken en/of hele lichte/felgekleurde luidsprekers. Tel daarbij een redelijk gelimiteerd budget en twee linkerhanden en dat levert dus een aantal compromissen op.

Maar ooit, ooit, ooit.... kan ik net zo goed zagen en fineren als Frank S en maak ik een 36 vlaks luidspreker die zelfs aan de binnenkant fabelhaftig mooi is...
Gebruikersavatar
fritzie
Berichten: 255
Lid geworden op: wo 26 nov 2008, 21:06
Locatie: Sint-Willebrord

Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken

Bericht door fritzie »

mijn inziens heb je te veel spetter lak gebruikt
ik zal morgen foto plaatsen van mijn vensterbanken

mijn samsung heeft geen flits
mvg
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken

Bericht door mikekiwi »

Yep, weet ik. Was ook meer dan ik van plan was, maar dat had diverse redenen. Toch blij met het resultaat...
fluffypuf
Berichten: 89
Lid geworden op: di 24 sep 2013, 11:08

Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken

Bericht door fluffypuf »

Tja ik heb er meerdere keren na gekeken en toch dacht ik waarom?? die kleur, en dan kan ik wel zeggen oh wat vind ik het mooi maar dan zal ik geen eerlijk antwoord geven.
In een bioscoop omgeving zal het niet misstaan.

Ach over 2 linkerhanden het ziet er toch goed uit? ik ben nu voor de 2e keer bezig om kasten te bouwen :rofl:
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken

Bericht door mikekiwi »

fluffypuf schreef:
Ach over 2 linkerhanden het ziet er toch goed uit? ik ben nu voor de 2e keer bezig om kasten te bouwen :rofl:
:mrgreen:

Iemand ondertussen nog een mening over mijn vraag qua "voet"/"plint" ? Neig nu vooral naar de houten plint eronder, maar meer ook omdat ik die spikes nergens kan vinden...
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken

Bericht door hannesie »

Je zou een iets kleinere basis en dan een wat bredere als de afmetingen van de luidspreker kunnen maken, dat zweeft het optisch een beetje, je hebt dan een ook voldoende basis/stabiliteit.
voet.jpg
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken

Bericht door pappaleo »

mikekiwi schreef:
Iemand ondertussen nog een mening over mijn vraag qua "voet"/"plint" ? Neig nu vooral naar de houten plint eronder, maar meer ook omdat ik die spikes nergens kan vinden...
Zo'n plint vind ik lelijk, maar dat is mijn mening maar. Die spikes zijn wel aardig, maar is het nodig? Er zit toch een baal zand in? Als de onderkant een beetje vlak is kan je ze toch ook gewoon zo neerzetten, tenzij je een tapijrvloer hebt.
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken

Bericht door mikekiwi »

@Hannesie: zo'n dun laagje had ik ook in mijn hoofd. 4mm MDF een cm inspringen vanaf de kant. dan 2x 18mm MDF dat aan alle zijden ongeveer een cm uitsteekt, zodat na afschuining het smalste deel even breed is als de luidsprekerkast

@pappaleo: en ik vind het dan weer zo kaal zonder "iets" :) Ik heb zeker spikes nodig om de luidsprekers waterpas te kunnen zetten. Het laminaat in die kamer is niet lekker gelegd en golft nogal.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”