Paper Hatt: ze spelen! ...niet meer... toch weer wel
Moderator: Beheerdersteam
Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
1 spuitbus is rrrrrruim voldoende 2 speakers
te dik aanbrengen is alleen maar lelijker
te dik aanbrengen is alleen maar lelijker
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Eens, heb twee spuitbussen, want heb ook nog een center en een subwoofer te doen...fritzie schreef:1 spuitbus is rrrrrruim voldoende 2 speakers
te dik aanbrengen is alleen maar lelijker
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
En ondertussen is de onderlaag klaar:
En ben ik ook al in mijn spuitshack bezig met de afwerking:
Achterzijde moet nog en daarna nog even nalopen om dekking zo goed als 100% gelijk te maken. In het echie zijn ze iets donkerder fan op de laatste twee foto's lijkt. Alsnog valt het iets lichter uit dan gedacht. Maar is ook weer niet zo heel erg...
Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Ze zien er stoer uit met deze coating
Goed gelukt hoor 
Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Die wil ik wel zien (en horen!) in Alphen!
groet,
Aat
groet,
Aat
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Dank u! Afwerking is nu klaar, het staat nu lekker te drogen en uit te harden in een verwarmde schuur...
Ook al voorzichtig aan het Sarkified-filteropzetje begonnen, is een lastig klusje. Foto's komen als ik die het tonen waard vind
Verder nog een leuk dilemma: hoe ga ik de voet van de PH's vormgeven. Op dit moment was ik zoiets van plan, maar zit ik nog te twijfelen over de kleur (ook met dezelfde Plastikote-coating of hoogglans zwart):

Maar toch vind ik dit ook wel leuk:

Geen idee echter of dat soort voetjes/spikes ook ergens te verkrijgen zijn voor een acceptabel bedrag.
Wat is jullie mening?
Ook al voorzichtig aan het Sarkified-filteropzetje begonnen, is een lastig klusje. Foto's komen als ik die het tonen waard vind
Verder nog een leuk dilemma: hoe ga ik de voet van de PH's vormgeven. Op dit moment was ik zoiets van plan, maar zit ik nog te twijfelen over de kleur (ook met dezelfde Plastikote-coating of hoogglans zwart):

Maar toch vind ik dit ook wel leuk:

Geen idee echter of dat soort voetjes/spikes ook ergens te verkrijgen zijn voor een acceptabel bedrag.
Wat is jullie mening?
Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Dat ziet er puik uit! Ben ook benieuwd hoe het er in het echt uit ziet! 
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Ha, komt goed! En in het echie is het nog veeeeeel mooier!avdboom schreef:Dat ziet er puik uit! Ben ook benieuwd hoe het er in het echt uit ziet!
Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Eerst maar even een plaatje voordat je zulke uitspraken doet. 
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
hier, jij een plaatje, regel ik zo voor je! Anders nog iets?dre schreef:Eerst maar even een plaatje voordat je zulke uitspraken doet.

Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Plasticote; waar haalde je dat?
En dan eerst een zwarte ondrlaag, en vervolgens een soort van rubberachtige spetter laag?
Ziet er op de foto erg gaaf uit!!!
En dan eerst een zwarte ondrlaag, en vervolgens een soort van rubberachtige spetter laag?
Ziet er op de foto erg gaaf uit!!!
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Zeker doen, ondertussen maak ik ergens deze week bij daglicht wel een beter plaatje voor jedre schreef:Ik wacht wel een maandje.....
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Komt gewoon hier bij de lokale Praxis vandaan... Onderlaag bestaat uit twee lagen grondverf en twee lagen zwarte verf. Eerlijk gezegd voldoet elke onderlaag wel, in de Plastikote zit "gewone" grijze verf, vermengd met wat spettertjes grijs, zwart en wit. Is niet echt rubber, het droogt redelijk hard op. Had voor zwart gekozen in de hoop dat het resultaat iets donkerder zou worden, maar de Plastikote dekt meer/beter dan verwacht.Wowly schreef:Plasticote; waar haalde je dat?
En dan eerst een zwarte ondrlaag, en vervolgens een soort van rubberachtige spetter laag?
Ziet er op de foto erg gaaf uit!!!
Maar is niet erg, het is zo ook erg fraai vind ik zelf...
Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Om eerlijk te zijn vind ik de kleur echt
niet erg mooi. maar smaken verschillen en ik heb wel respect dat niet iedereen maar piano zwart of wit wil.
Verder worden het dikke speakers
Verder worden het dikke speakers
Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
We wachten geduldig jouw resultaten affluffypuf schreef:Om eerlijk te zijn vind ik de kleur echtniet erg mooi. maar smaken verschillen en ik heb wel respect dat niet iedereen maar piano zwart of wit wil.
Verder worden het dikke speakers
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Geen probleem hoor, diep in mijn hart kijkend had ik puur op basis van schoonheid ook een andere keus gemaakt.fluffypuf schreef:Om eerlijk te zijn vind ik de kleur echtniet erg mooi. maar smaken verschillen en ik heb wel respect dat niet iedereen maar piano zwart of wit wil.
Verder worden het dikke speakers
Maar deze luidsprekers komen in een thuisbioscoop te staan en ik heb daar niets aan glimmende oppervlakken en/of hele lichte/felgekleurde luidsprekers. Tel daarbij een redelijk gelimiteerd budget en twee linkerhanden en dat levert dus een aantal compromissen op.
Maar ooit, ooit, ooit.... kan ik net zo goed zagen en fineren als Frank S en maak ik een 36 vlaks luidspreker die zelfs aan de binnenkant fabelhaftig mooi is...
Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
mijn inziens heb je te veel spetter lak gebruikt
ik zal morgen foto plaatsen van mijn vensterbanken
mijn samsung heeft geen flits
mvg
ik zal morgen foto plaatsen van mijn vensterbanken
mijn samsung heeft geen flits
mvg
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Yep, weet ik. Was ook meer dan ik van plan was, maar dat had diverse redenen. Toch blij met het resultaat...
Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Tja ik heb er meerdere keren na gekeken en toch dacht ik waarom?? die kleur, en dan kan ik wel zeggen oh wat vind ik het mooi maar dan zal ik geen eerlijk antwoord geven.
In een bioscoop omgeving zal het niet misstaan.
Ach over 2 linkerhanden het ziet er toch goed uit? ik ben nu voor de 2e keer bezig om kasten te bouwen
In een bioscoop omgeving zal het niet misstaan.
Ach over 2 linkerhanden het ziet er toch goed uit? ik ben nu voor de 2e keer bezig om kasten te bouwen
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
fluffypuf schreef:Ach over 2 linkerhanden het ziet er toch goed uit? ik ben nu voor de 2e keer bezig om kasten te bouwen
Iemand ondertussen nog een mening over mijn vraag qua "voet"/"plint" ? Neig nu vooral naar de houten plint eronder, maar meer ook omdat ik die spikes nergens kan vinden...
Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Je zou een iets kleinere basis en dan een wat bredere als de afmetingen van de luidspreker kunnen maken, dat zweeft het optisch een beetje, je hebt dan een ook voldoende basis/stabiliteit.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
Zo'n plint vind ik lelijk, maar dat is mijn mening maar. Die spikes zijn wel aardig, maar is het nodig? Er zit toch een baal zand in? Als de onderkant een beetje vlak is kan je ze toch ook gewoon zo neerzetten, tenzij je een tapijrvloer hebt.mikekiwi schreef:Iemand ondertussen nog een mening over mijn vraag qua "voet"/"plint" ? Neig nu vooral naar de houten plint eronder, maar meer ook omdat ik die spikes nergens kan vinden...
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Paper Hatt: bouw klaar, nu afwerken
@Hannesie: zo'n dun laagje had ik ook in mijn hoofd. 4mm MDF een cm inspringen vanaf de kant. dan 2x 18mm MDF dat aan alle zijden ongeveer een cm uitsteekt, zodat na afschuining het smalste deel even breed is als de luidsprekerkast
@pappaleo: en ik vind het dan weer zo kaal zonder "iets"
Ik heb zeker spikes nodig om de luidsprekers waterpas te kunnen zetten. Het laminaat in die kamer is niet lekker gelegd en golft nogal.
@pappaleo: en ik vind het dan weer zo kaal zonder "iets"
