6SJ7 Buis.

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: 6SJ7 Buis.

Bericht door sander1238 »

Heb je al eens bij tripple m in rhenen gekeken. Zijn niet de goedkoopste maar hebben wel heel veel. Hebben ook een website
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: 6SJ7 Buis.

Bericht door TheoK »

Die heeft ook alleen maar de metalen versie Sander.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: 6SJ7 Buis.

Bericht door Zweitse »

Ik denk dat Piet diep in de buidel moet tasten, en gewoon die op MP uit de VS moet bestellen :wink: Kan hij ook weer jaren mee vooruit :mrgreen:
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: 6SJ7 Buis.

Bericht door TheoK »

Ik denk dat hij ze al besteld heeft Zweitse.
En door het defect waren er ook 2 eindbuizen kapot gegaan.
Dus ook maar 4 nieuwe KT88 erop gezet. Van EH natuurlijk. Een hele fijne buis.
War een defecte elco wel niet veroorzaken kan.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 6SJ7 Buis.

Bericht door Barry2001 »

Een van de KT88's (JJ) op m'n PP heeft het ook begeven. Heb ze alle 4 vervangen voor EH's, heb die ook op een ruststroom gezet van 50mA, net als de JJ's. Het geluid is anders, wat voller ofo, kan het niet precies omschrijven. Die JJ's hebben nog niet eens zoveel branduren achter de rug, maar als ik erop google klagen meer mensen erover. Eens zien hoelang die EH's het volhouden.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: 6SJ7 Buis.

Bericht door Zweitse »

TheoK schreef:
Ik denk dat hij ze al besteld heeft Zweitse.
En door het defect waren er ook 2 eindbuizen kapot gegaan.
Dus ook maar 4 nieuwe KT88 erop gezet. Van EH natuurlijk. Een hele fijne buis.
War een defecte elco wel niet veroorzaken kan.
Heeft mijn praatje toch geholpen :mrgreen:
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: 6SJ7 Buis.

Bericht door TheoK »

Ik ben ook steeds minder enthousiast over JJ Barry.
En de service van hun is helemaal een drama.

Mijn grote versterker draait al heel lang op EH buizen en nog steeds perfect.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: 6SJ7 Buis.

Bericht door Zweitse »

Ben blij dat ik nog geen bestelling heb gedaan :) zal de JJ buizen dan maar links laten liggen :mrgreen:
blokker1
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 30 okt 2013, 17:26

Re: 6SJ7 Buis.

Bericht door blokker1 »

Op de radio markt in driebergen stond een man met dozen vol met nieuwe 6ss7 van rca en een 6sg7gt van jan, volgens mij 10 voor 10 euro met nog wat andere buizen, had er 2 meegenomen en volgens mij als ik zo bij hubse kijk zitten ze heel dicht bij de 6sj7 wat betreft de specificaties.
Of ze als vervanger kunnen dienen kan misschien een van de experts hier naar kijken.
Heb er zelf niet zo veel kaas van gegeten.

De 6ss7 is metal en de 6sg7 glas.
Gr Blokker
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: 6SJ7 Buis.

Bericht door nl3prc »

De GT achter de code verraad ook al dat deze van glas is

En de jan duid erop dat deze van Joint Army Navy afkomstig is.
Het zijn dan ook meestal buizen die al wat ouder zijn denk jaren 40 of 50

Info voor de gene die dat nog niet wisten
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: 6SJ7 Buis.

Bericht door Ah!buis »

blokker1 schreef:
Op de radio markt in driebergen stond een man met dozen vol met nieuwe 6ss7 van rca en een 6sg7gt van jan, volgens mij 10 voor 10 euro met nog wat andere buizen, had er 2 meegenomen en volgens mij als ik zo bij hubse kijk zitten ze heel dicht bij de 6sj7 wat betreft de specificaties.
Of ze als vervanger kunnen dienen kan misschien een van de experts hier naar kijken.
Heb er zelf niet zo veel kaas van gegeten.

De 6ss7 is metal en de 6sg7 glas.
Gr Blokker
Moet je teleur stellen,zijn niet echt geschikt voor audio.Ze zijn voor HF versterkers met AVR (automatische versterkings regeling),dwz ze zijn verre van lineair.Alleen voor micro of PU voorversterker zou 't nog te doen zijn als ze tenminste stil genoeg zijn.
Anne
blokker1
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 30 okt 2013, 17:26

Re: 6SJ7 Buis.

Bericht door blokker1 »

Daar was ik eigelijk al bang voor, zou ook te mooi zijn voor die prijs.
Gr Blokker
audiotube
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 12:50
Locatie: Eelde

Re: 6SJ7 Buis.

Bericht door audiotube »

Hallo Theo heb je de 6SJ7 al kunnen bemachtigen in de glazen uitvoering? :mrgreen:
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: 6SJ7 Buis.

Bericht door TheoK »

Ik niet. Maar de eigenaar van de versterker wel.
Die had een adresje van Zweitse geprobeerd en is geslaagd.
Het zijn wel NOS buizen en hij heeft ze al in huis.
Vrijdagavond komt hij ze brengen.
audiotube
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 12:50
Locatie: Eelde

Re: 6SJ7 Buis.

Bericht door audiotube »

Okay duidelijk want anders had ik ze ook wel gehad. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: 6SJ7 Buis.

Bericht door Zweitse »

TheoK schreef:
Ik niet. Maar de eigenaar van de versterker wel.
Die had een adresje van Zweitse geprobeerd en is geslaagd.
Het zijn wel NOS buizen en hij heeft ze al in huis.
Vrijdagavond komt hij ze brengen.
Dus uiteindelijk toch nog gelukt :wink:
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: 6SJ7 Buis.

Bericht door TheoK »

Ja gelukkig wel.
Wist niet dat ze zeldzaam waren.

Goed dat we dat weten audiotube. Mochten we een keer wat nodig zijn dan weten we je te vinden. :wink:
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: 6SJ7 Buis.

Bericht door TheoK »

De buizen zijn vervangen plus een paar elco's
Hij draait weer als een tierelier. :rock:
Ik blij en de eigenaar ook weer blij.
De KT88 van EH vind ik toch mooier klinken dan de JJ's die er eerst op stonden.
Plaats reactie