6SJ7 Buis.
Moderator: Beheerdersteam
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: 6SJ7 Buis.
Heb je al eens bij tripple m in rhenen gekeken. Zijn niet de goedkoopste maar hebben wel heel veel. Hebben ook een website
Re: 6SJ7 Buis.
Ik denk dat Piet diep in de buidel moet tasten, en gewoon die op MP uit de VS moet bestellen
Kan hij ook weer jaren mee vooruit 
Re: 6SJ7 Buis.
Ik denk dat hij ze al besteld heeft Zweitse.
En door het defect waren er ook 2 eindbuizen kapot gegaan.
Dus ook maar 4 nieuwe KT88 erop gezet. Van EH natuurlijk. Een hele fijne buis.
War een defecte elco wel niet veroorzaken kan.
En door het defect waren er ook 2 eindbuizen kapot gegaan.
Dus ook maar 4 nieuwe KT88 erop gezet. Van EH natuurlijk. Een hele fijne buis.
War een defecte elco wel niet veroorzaken kan.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 6SJ7 Buis.
Een van de KT88's (JJ) op m'n PP heeft het ook begeven. Heb ze alle 4 vervangen voor EH's, heb die ook op een ruststroom gezet van 50mA, net als de JJ's. Het geluid is anders, wat voller ofo, kan het niet precies omschrijven. Die JJ's hebben nog niet eens zoveel branduren achter de rug, maar als ik erop google klagen meer mensen erover. Eens zien hoelang die EH's het volhouden.
Re: 6SJ7 Buis.
Heeft mijn praatje toch geholpenTheoK schreef:Ik denk dat hij ze al besteld heeft Zweitse.
En door het defect waren er ook 2 eindbuizen kapot gegaan.
Dus ook maar 4 nieuwe KT88 erop gezet. Van EH natuurlijk. Een hele fijne buis.
War een defecte elco wel niet veroorzaken kan.
Re: 6SJ7 Buis.
Ik ben ook steeds minder enthousiast over JJ Barry.
En de service van hun is helemaal een drama.
Mijn grote versterker draait al heel lang op EH buizen en nog steeds perfect.
En de service van hun is helemaal een drama.
Mijn grote versterker draait al heel lang op EH buizen en nog steeds perfect.
Re: 6SJ7 Buis.
Ben blij dat ik nog geen bestelling heb gedaan
zal de JJ buizen dan maar links laten liggen 
Re: 6SJ7 Buis.
Op de radio markt in driebergen stond een man met dozen vol met nieuwe 6ss7 van rca en een 6sg7gt van jan, volgens mij 10 voor 10 euro met nog wat andere buizen, had er 2 meegenomen en volgens mij als ik zo bij hubse kijk zitten ze heel dicht bij de 6sj7 wat betreft de specificaties.
Of ze als vervanger kunnen dienen kan misschien een van de experts hier naar kijken.
Heb er zelf niet zo veel kaas van gegeten.
De 6ss7 is metal en de 6sg7 glas.
Gr Blokker
Of ze als vervanger kunnen dienen kan misschien een van de experts hier naar kijken.
Heb er zelf niet zo veel kaas van gegeten.
De 6ss7 is metal en de 6sg7 glas.
Gr Blokker
Re: 6SJ7 Buis.
De GT achter de code verraad ook al dat deze van glas is
En de jan duid erop dat deze van Joint Army Navy afkomstig is.
Het zijn dan ook meestal buizen die al wat ouder zijn denk jaren 40 of 50
Info voor de gene die dat nog niet wisten
En de jan duid erop dat deze van Joint Army Navy afkomstig is.
Het zijn dan ook meestal buizen die al wat ouder zijn denk jaren 40 of 50
Info voor de gene die dat nog niet wisten
Re: 6SJ7 Buis.
Moet je teleur stellen,zijn niet echt geschikt voor audio.Ze zijn voor HF versterkers met AVR (automatische versterkings regeling),dwz ze zijn verre van lineair.Alleen voor micro of PU voorversterker zou 't nog te doen zijn als ze tenminste stil genoeg zijn.blokker1 schreef:Op de radio markt in driebergen stond een man met dozen vol met nieuwe 6ss7 van rca en een 6sg7gt van jan, volgens mij 10 voor 10 euro met nog wat andere buizen, had er 2 meegenomen en volgens mij als ik zo bij hubse kijk zitten ze heel dicht bij de 6sj7 wat betreft de specificaties.
Of ze als vervanger kunnen dienen kan misschien een van de experts hier naar kijken.
Heb er zelf niet zo veel kaas van gegeten.
De 6ss7 is metal en de 6sg7 glas.
Gr Blokker
Anne
Re: 6SJ7 Buis.
Daar was ik eigelijk al bang voor, zou ook te mooi zijn voor die prijs.
Gr Blokker
Gr Blokker
Re: 6SJ7 Buis.
Ik niet. Maar de eigenaar van de versterker wel.
Die had een adresje van Zweitse geprobeerd en is geslaagd.
Het zijn wel NOS buizen en hij heeft ze al in huis.
Vrijdagavond komt hij ze brengen.
Die had een adresje van Zweitse geprobeerd en is geslaagd.
Het zijn wel NOS buizen en hij heeft ze al in huis.
Vrijdagavond komt hij ze brengen.
Re: 6SJ7 Buis.
Dus uiteindelijk toch nog geluktTheoK schreef:Ik niet. Maar de eigenaar van de versterker wel.
Die had een adresje van Zweitse geprobeerd en is geslaagd.
Het zijn wel NOS buizen en hij heeft ze al in huis.
Vrijdagavond komt hij ze brengen.
Re: 6SJ7 Buis.
Ja gelukkig wel.
Wist niet dat ze zeldzaam waren.
Goed dat we dat weten audiotube. Mochten we een keer wat nodig zijn dan weten we je te vinden.
Wist niet dat ze zeldzaam waren.
Goed dat we dat weten audiotube. Mochten we een keer wat nodig zijn dan weten we je te vinden.
Re: 6SJ7 Buis.
De buizen zijn vervangen plus een paar elco's
Hij draait weer als een tierelier.
Ik blij en de eigenaar ook weer blij.
De KT88 van EH vind ik toch mooier klinken dan de JJ's die er eerst op stonden.
Hij draait weer als een tierelier.
Ik blij en de eigenaar ook weer blij.
De KT88 van EH vind ik toch mooier klinken dan de JJ's die er eerst op stonden.
