Links

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Re: Links

Bericht door Henkjan »

ds23man schreef:
En iedereen die al wat veranderd had kan weer opnieuw beginnen! :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
het moet wel hobby blijven hè, geen werk :lol:
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Nee hoor, dat is nergens voor nodig.

Het maakt niet uit of je zelfbouwaudio.nl/forum, www.zelfbouwaudio.nl/forum of forum.zelfbouwaudio.nl intikt.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Het maakt niet uit of je zelfbouwaudio.nl/forum, http://www.zelfbouwaudio.nl/forum of forum.zelfbouwaudio.nl intikt.
Uhhm, dit was de werkende link vanmiddag en nu weer dit:
ZBA_uhm.png
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Ik heb mijn favoriet ook al weer moeten updaten....
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef:

Het maakt niet uit of je zelfbouwaudio.nl/forum, http://www.zelfbouwaudio.nl/forum of forum.zelfbouwaudio.nl intikt.
ZBA_uhm.png
bij mij werkt die gewoon. mss zijn nog niet de DNS servers van je ISP up-to-date?
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Maar van waar eigenlijk dit gerommel?
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Henkjan schreef:
Pjotr schreef:

ZBA_uhm.png
bij mij werkt die gewoon. mss zijn nog niet de DNS servers van je ISP up-to-date?
Ja , het zal wel weer de schuld van een ander zijn :roll: Als jullie nu eens zelf ophouden met dit gepruts?
Candisa

Bericht door Candisa »

Tjonge jonge, "dit gepruts", voor een linkje die er tijdelijk even iets anders uit moest zien om gratis toegang te krijgen tot een berg informatie, een community en zelf uw visie en mening over zaken te kunnen delen...

Sommige fora zijn intussen flink beperkt voor de normale hobbyist, draaien op betaalde lidmaatschappen, slaan je dood met reclame en censuur... En liggen continu plat!
Dat dit even wat vervelend is, ok, maar wees toch $#*<< eens blij dat een forum als dit bestaat en het gros van de tijd ook keurig en comfortabel toegankelijk is.

Isabelle
JBHC

Bericht door JBHC »

+1
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Candisa schreef:
Tjonge jonge, "dit gepruts", voor een linkje die er tijdelijk even iets anders uit moest zien om gratis toegang te krijgen tot een berg informatie, een community en zelf uw visie en mening over zaken te kunnen delen...

Sommige fora zijn intussen flink beperkt voor de normale hobbyist, draaien op betaalde lidmaatschappen, slaan je dood met reclame en censuur... En liggen continu plat!
Dat dit even wat vervelend is, ok, maar wees toch $#*<< eens blij dat een forum als dit bestaat en het gros van de tijd ook keurig en comfortabel toegankelijk is.

Isabelle
Tuurlijk zijn we daar allemaal heel erg blij mee :D
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Dat "gerommel" en "gepruts" was, zoals gezegd, nodig omdat op het adres zelfbouwaudio.nl zonder gebruik van een prefix als www, de default website werd getoond. Ik ga er vanuit dat iedereen ook daar graag de ZBA-website ziet i.p.v. dit:
webserver_default_website.png
Aangezien ik niet wil dat iemand wakker ligt over hoe die default pagina daar kwam: dat kan zijn door een iets gewijzigde volgorde van afhandeling van websites door de webserver sinds de serverupgrade vorig jaar, of doordat ik de servernaam wijzigde. Door dit laatste geklungel ontvangen nu ook de mensen mail die dit jaren moesten missen omdat hun provider forummail van het niet bestaande domein zelfbouwaudio.yoplay.nl blokkeerde als zijnde spam. De mailserver identificeert zichzelf nu netjes als zelfbouwaudio.nl

Naast de naamwijziging heb ik dus ook een regeltje aan de default website toegevoegd, zodat die niet meer op ZBA verschijnt. Om ervoor te zorgen dat ook bij elk andere prefix de ZBA-website wordt getoond plaatste ik er bovendien een asteriks bij. Waar ik niet bij stilstond is dat daarmee ook forum.zelfbouwaudio.nl een valide adres werd voor de frontpage. Daardoor verwees die op zijn beurt naar forum.zelfbouwaudio.nl/forum, wat normaliter géén geldig adres is. Dat moet je dan ook niet willen blijven gebruiken.

Achteraf gezien heb ik niet voldoende gecontroleerd of álle adressen nog werkten, anders had ik natuurlijk gelijk de asteriks weer weggehaald en had niemand iets gemerkt. Met die wetenschap kan ik helaas niet terugdraaien dat jullie het forum een halve dag moesten missen. Excuses voor het aangedane leed.

@Candisa, JBHC: dank voor de positieve insteek. :goedzo: Erg fijn om te merken dat een vergissing bij een kleine wijziging, tevens de eerste werkzaamheid aan de server sinds een jaar, niet gelijk door iedereen wordt afgeschoten.
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”