het moet wel hobby blijven hè, geen werkds23man schreef:En iedereen die al wat veranderd had kan weer opnieuw beginnen!![]()
![]()
![]()
![]()
Links
Moderator: Beheerdersteam
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Links
Nee hoor, dat is nergens voor nodig.
Het maakt niet uit of je zelfbouwaudio.nl/forum, www.zelfbouwaudio.nl/forum of forum.zelfbouwaudio.nl intikt.
Het maakt niet uit of je zelfbouwaudio.nl/forum, www.zelfbouwaudio.nl/forum of forum.zelfbouwaudio.nl intikt.
Re: Links
Uhhm, dit was de werkende link vanmiddag en nu weer dit:Nee hoor, dat is nergens voor nodig.
Het maakt niet uit of je zelfbouwaudio.nl/forum, http://www.zelfbouwaudio.nl/forum of forum.zelfbouwaudio.nl intikt.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Links
bij mij werkt die gewoon. mss zijn nog niet de DNS servers van je ISP up-to-date?Pjotr schreef:Uhhm, dit was de werkende link vanmiddag en nu weer dit:Nee hoor, dat is nergens voor nodig.
Het maakt niet uit of je zelfbouwaudio.nl/forum, http://www.zelfbouwaudio.nl/forum of forum.zelfbouwaudio.nl intikt.
Re: Links
Ja , het zal wel weer de schuld van een ander zijnHenkjan schreef:bij mij werkt die gewoon. mss zijn nog niet de DNS servers van je ISP up-to-date?Pjotr schreef:Uhhm, dit was de werkende link vanmiddag en nu weer dit:Nee hoor, dat is nergens voor nodig.
Het maakt niet uit of je zelfbouwaudio.nl/forum, http://www.zelfbouwaudio.nl/forum of forum.zelfbouwaudio.nl intikt.
Re: Links
Tjonge jonge, "dit gepruts", voor een linkje die er tijdelijk even iets anders uit moest zien om gratis toegang te krijgen tot een berg informatie, een community en zelf uw visie en mening over zaken te kunnen delen...
Sommige fora zijn intussen flink beperkt voor de normale hobbyist, draaien op betaalde lidmaatschappen, slaan je dood met reclame en censuur... En liggen continu plat!
Dat dit even wat vervelend is, ok, maar wees toch $#*<< eens blij dat een forum als dit bestaat en het gros van de tijd ook keurig en comfortabel toegankelijk is.
Isabelle
Sommige fora zijn intussen flink beperkt voor de normale hobbyist, draaien op betaalde lidmaatschappen, slaan je dood met reclame en censuur... En liggen continu plat!
Dat dit even wat vervelend is, ok, maar wees toch $#*<< eens blij dat een forum als dit bestaat en het gros van de tijd ook keurig en comfortabel toegankelijk is.
Isabelle
Re: Links
Tuurlijk zijn we daar allemaal heel erg blij meeCandisa schreef:Tjonge jonge, "dit gepruts", voor een linkje die er tijdelijk even iets anders uit moest zien om gratis toegang te krijgen tot een berg informatie, een community en zelf uw visie en mening over zaken te kunnen delen...
Sommige fora zijn intussen flink beperkt voor de normale hobbyist, draaien op betaalde lidmaatschappen, slaan je dood met reclame en censuur... En liggen continu plat!
Dat dit even wat vervelend is, ok, maar wees toch $#*<< eens blij dat een forum als dit bestaat en het gros van de tijd ook keurig en comfortabel toegankelijk is.
Isabelle
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Links
Dat "gerommel" en "gepruts" was, zoals gezegd, nodig omdat op het adres zelfbouwaudio.nl zonder gebruik van een prefix als www, de default website werd getoond. Ik ga er vanuit dat iedereen ook daar graag de ZBA-website ziet i.p.v. dit:
Aangezien ik niet wil dat iemand wakker ligt over hoe die default pagina daar kwam: dat kan zijn door een iets gewijzigde volgorde van afhandeling van websites door de webserver sinds de serverupgrade vorig jaar, of doordat ik de servernaam wijzigde. Door dit laatste geklungel ontvangen nu ook de mensen mail die dit jaren moesten missen omdat hun provider forummail van het niet bestaande domein zelfbouwaudio.yoplay.nl blokkeerde als zijnde spam. De mailserver identificeert zichzelf nu netjes als zelfbouwaudio.nl
Naast de naamwijziging heb ik dus ook een regeltje aan de default website toegevoegd, zodat die niet meer op ZBA verschijnt. Om ervoor te zorgen dat ook bij elk andere prefix de ZBA-website wordt getoond plaatste ik er bovendien een asteriks bij. Waar ik niet bij stilstond is dat daarmee ook forum.zelfbouwaudio.nl een valide adres werd voor de frontpage. Daardoor verwees die op zijn beurt naar forum.zelfbouwaudio.nl/forum, wat normaliter géén geldig adres is. Dat moet je dan ook niet willen blijven gebruiken.
Achteraf gezien heb ik niet voldoende gecontroleerd of álle adressen nog werkten, anders had ik natuurlijk gelijk de asteriks weer weggehaald en had niemand iets gemerkt. Met die wetenschap kan ik helaas niet terugdraaien dat jullie het forum een halve dag moesten missen. Excuses voor het aangedane leed.
@Candisa, JBHC: dank voor de positieve insteek.
Erg fijn om te merken dat een vergissing bij een kleine wijziging, tevens de eerste werkzaamheid aan de server sinds een jaar, niet gelijk door iedereen wordt afgeschoten.
Naast de naamwijziging heb ik dus ook een regeltje aan de default website toegevoegd, zodat die niet meer op ZBA verschijnt. Om ervoor te zorgen dat ook bij elk andere prefix de ZBA-website wordt getoond plaatste ik er bovendien een asteriks bij. Waar ik niet bij stilstond is dat daarmee ook forum.zelfbouwaudio.nl een valide adres werd voor de frontpage. Daardoor verwees die op zijn beurt naar forum.zelfbouwaudio.nl/forum, wat normaliter géén geldig adres is. Dat moet je dan ook niet willen blijven gebruiken.
Achteraf gezien heb ik niet voldoende gecontroleerd of álle adressen nog werkten, anders had ik natuurlijk gelijk de asteriks weer weggehaald en had niemand iets gemerkt. Met die wetenschap kan ik helaas niet terugdraaien dat jullie het forum een halve dag moesten missen. Excuses voor het aangedane leed.
@Candisa, JBHC: dank voor de positieve insteek.
