Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Breda is het enige echte origineel, en dat moet gewoon elk jaar weer!
Mwah die eer valt toch toe aan Simon-Thijs (blue-line) die de zelfbouwdagen in Zutphen organiseerde vindt ik. Neemt niet weg dat Jan daarna in Breda het stokje verdienstelijk overnam.
Dat was destijds de eerste (en mijn eerste) luisterdag. dat is al even geleden
Yup, 2006 ofzo. De eerste in dat wijkgebouw was erg druk en het aantal ruimtes beperkt. De 2e in het schoolgebouw was veel ruimer. Wat ik bij de 2e erg prettig vond is dat er plenty ruimtes waren waardoor iedereen op zijn gemak zijn spullen kun installeren en kon laten staan, en het geen dringen werd.
Breda is oorspronkelijk ook begonnen als kleinschalige overzichtelijke luisterdag, maar door de populariteit erg gegroeid qua omvang. Dat leidt er toe dat het een beetje dringen wordt en men steeds plaats moet maken voor een ander. Dat gaat gewoon ten loste van het serieus kunnen luisteren. Ik wil niet zeggen dat dat onplezierig dringen is maar je mist dan gewoon wel veel als het om serieus luisteren gaat. Je kunt niet overal tegelijk luisteren en mis je e.e.a. omdat het alweer opgebroken is als je er naar toe wilt.
Mwah die eer valt toch toe aan Simon-Thijs (blue-line) die de zelfbouwdagen in Zutphen organiseerde vindt ik. Neemt niet weg dat Jan daarna in Breda het stokje verdienstelijk overnam.
Dat was destijds de eerste (en mijn eerste) luisterdag. dat is al even geleden
Yup, 2006 ofzo. De eerste in dat wijkgebouw was erg druk en het aantal ruimtes beperkt. De 2e in het schoolgebouw was veel ruimer. Wat ik bij de 2e erg prettig vond is dat er plenty ruimtes waren waardoor iedereen op zijn gemak zijn spullen kun installeren en kon laten staan, en het geen dringen werd.
Breda is oorspronkelijk ook begonnen als kleinschalige overzichtelijke luisterdag, maar door de populariteit erg gegroeid qua omvang. Dat leidt er toe dat het een beetje dringen wordt en men steeds plaats moet maken voor een ander. Dat gaat gewoon ten loste van het serieus kunnen luisteren. Ik wil niet zeggen dat dat onplezierig dringen is maar je mist dan gewoon wel veel als het om serieus luisteren gaat. Je kunt niet overal tegelijk luisteren en mis je e.e.a. omdat het alweer opgebroken is als je er naar toe wilt.
Per luisterruimte max 2 set's tegen over elkaar, die afwisselend gedemonstreerd worden. Kwestie van stoelen omdraaien. Kunnen de spullen gewoon blijven staan en is er gelegenheid om ze ook te bewonderen.
Maar ja, ik weet niet of dat haalbaar is
In hoofdlijnen zo laten zoals het is , veel mensen vinden het een top dag daar hoeft geen bezem doorheen kwa opzet of datum .
Een andere datum is zoals ik het begrijp is eerder niet van toepassing mensen zien het liever ietsje minder druk zodat er langer naar een set geluisterd kan worden , de kans is nu na de 2 voorafgaande luisterdagen dat het ietsje minder druk is .
De datum is uitstekend veelal is het best mooi weer om ook buiten te kunnen socialiseren .
Een kleine aanpassing in de grote zaal alwaar 2 of 3 sets kunnen te komen staan en waar de stoelen snel gedraait zijn zou een set dan een uur lang kunnen spelen , kwartslag draaien voor volgende set ,zo kunnen 2 of 3 sets de gehele dag toegangkelijk zijn .
Een zaal met strake planning wanneer luisteren begint en eindigt , waar je eigenlijk moet blijfen zitten of niet in kan tijdens luister sessie is prima .
Eerlijk gezegt niets voor mij en zal daar niet gaan zitten , stel ik moet luisteren naar muziek waarmee ik totaal niets heb is voor mij geen optie .
Als Breda gezien wordt als de grote landelijke ZBA luisterdag, dan zou ik wel een slimme tijdstip uitkiezen. Dus niet in de lente/zomermaanden plannen. Anders wordt de opkomst minder, vrees ik. De maand juni is mij geen optie, dan zijn we namelijk met vakantie. Wellicht september/oktober
Sorry hoor, maar "Breda" moet eind mei gehouden! Ik zet mijn vrouw en een vriendin van haar dan altijd af bij het centrum van Breda om een dagje te shoppen, dus dat kan niet veranderen.
Voor mij zelf wil ik het aantal luister dagen war ik heen ga beperken tot 2.
Breda is daar een van en de andere in Almelo of omgeving.
Waarbij de laatste editie qua ruimte en opzet erg goed was.
Breda is voor mij dan de grote dag waar de meeste leden komen en de hele club bij elkaar is.
In Alphen is het programma met workshops wel erg aantrekkelijk aan het worden en twijfel ik nu of ik dit jaar Breda niet moet laten gaan en me aan te melden in Alphen.
Ik kan de overweging van Jan dus goed volgen of het zin heeft om twee evenementen met een vergelijkbaar karakter zo dicht op elkaar te plannen.
Misschien is het verstandig om wat structuur in de organisatie van deze luister dagen te brengen en de dagen onder te verdelen in luister dagen algemeen voor een grote groep en specialisme dagen waar workshops en lezingen gegeven kunnen worden.
Zo blijf je onderschijdend en kunnen de dagen naast elkaar blijven bestaan.
Twee keer het zelfde vroege niet veel toe.
Met een landelijke dag en genoeg publiek is het mogelijk ook interessant om dan een 'gast sprekers' te vragen, ik noem maar wat namen: Menno van Veen, Jan Didden, Jos v. Eindhoven, Bruno Putseys, Dick van de Merwe, etc etc of iemand uit eigen aanwas zoals op de laatste landelijke dag (of ben ik abuis?) dat kan ook weer een extra motivatie kan zijn om de landelijke dag te (blijven) bezoeken en in stand te houden.
Wat mij dan weer opvalt, is dat van de bovengenoemde namen er maar een enkeling lid van het forum.
En dan nog is het aantal posts op 2 handen te tellen. Ik vind dat vreemd. terwijl "wij" toch de doelgroep zijn waar de meeste van hen zakelijk gezien op mikken.
En dat terwijl er een aantal (dagelijks actieve) forumleden zijn die qua kennis, kunde, en ervaring absoluut niet in de schaduw hoeven te staan van eerder genoemde personen.
Ze hebben alleen niet de "naam in den lande".
Van Menno weet ik dat hij zich bewust niet op fora laat zien.
Dat is een keuze natuurlijk maar maakt dat hem minder interessant om uit te nodigen voor een lezing?
De beste man is eigenlijk Leeraar en kan heel begrijpelijk dingen uit leggen.
lijkt mij niet verkeert.
Menno ...is eigenlijk Leeraar en kan heel begrijpelijk dingen uit leggen.
lijkt mij niet verkeert.
dominee dacht ik zelfs maar hij kan idd zaken goed uitleggen, zi bv zijn bijdragen aan de Elektor specials, dat waren voor mij als versterkerleek toch goed te volgen artikelen
Ik ga eens kijken, het meeste zal wel bij het oude blijven, maar ik ga eens kijken of ik een gastspreker kan bereiken en of ik twee ruimtes reserveer voor het echte luisterwerk, met echte stints als vanouds. Zit eraan te denken om de bovenste twee ruimtes hiervoor te reserveren, en om in de grote zaal een spreker in de middag te hebben.
Een oud idee van mij is om een muziekfilm te doen in de avond, bijvoorbeeld stukken van Supertramp, of Pink floyd. Die zijn aardig om te beluisteren, én aardig om te zien.... De beamer en speler heb ik al, alleen geen 5.1 set, al is de woof zo geregeld (zizoklo)