Ook een prima ding. (en werkt ook zonder 230V
Moet hem nog eens een keertje controleren trouwens
Je kunt ook kijken voor een Fluke 8010A
Die kan wat hogere spanningen en stromen aan, maar is iets minder nauwkeurig.
(ik heb ze beiden
Moderator: Beheerdersteam
True RMS wil hier zeggen dat het de effectieve waarde van de wisselspanning meet. Maar wat ik gelezen heb op Circuitsonline is dat alleen de echt dure meters dit (goed) kunnen.cobaltjeh schreef:Een truerms meter is voor mijn niet van belang, dat was een wens van RobertD. Ik weet eerlijk gezegd niet eens wat het doet.![]()
Nauwkeurigheid en resolutie is niet hetzelfde Bart!b_force schreef:Er werd hier gevraagd hoe dat nu zat met nauwkeurigheid.
Nu kan ik daar een mooi verhaal over schrijven, maar gelukkig vond ik net per toeval een mooi en duidelijk verhaal:
http://www.designworldonline.com/articl ... uracy.aspx
Let dus vooral op het aantal digits!
Leuk als je een nauwkeurigheid hebt van 0,5%, maar als je +5 digits hebt, kom je nog nergens.
Ik heb zelfs multimeters gezien met +20 digits!!!![]()
Tamelijk kansloos als ze dan een resolutie aangeven van bijvoorbeeld 0,01V
Mwah, lees toch her en der heel wat gebabbel wat je zoal ook hoort op verjaardagsbijeenkomsten. En die schrijvers zijn ook helemaal niet jarig!RobertD schreef:Ik ben over ruim twee maanden pas jarig, maar dit is zeker een kandidaat voor het verlanglijstje.
Mooie tip!
Is het handig om twee multimeter te kopen voor het meten, of is dit een overbodige luxe?Zweitse schreef:Ik zoek een nieuwe multimeter en kom op bol.com (heb daar nog een aantal cadeau bonnen van) deze multimeter tegen. Is deze toereikend voor huis, tuin en keuken gebruik?