Raspberry Pi

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Ik heb dus het artikel gelezen en gekeken wat voor een oplossing ze hebben.

Nou, dat is om te huilen, niet eens een goede beschrijving en geen .img file en zeker de manier die zij benutten om er het geluid uit te krijgen is zeer beperkt.

Resumerend, een simpel Debian Wheezy .img en dan MPD er op zonder een goede verwijzing hoe dat dan in te stellen in het MPD.conf, en dan ook nog eens een uitgang die via de HDMI connector gaat via een extra aan te schaffen apparaat/convertor die dan de mogelijkheden van de SP/DIF beperkt, wat dan net zoveel of meer kost als het Raspberry Pi boardje.

In 1 woord, KNULLIG.
6 bladzijdes BLABLA vulling en geen duidelijkheid.
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door Vinculum »

hannesie schreef:
bladzijdes BLABLA vulling en geen duidelijkheid.
Volgens mij is dat de algehele opinie van het hele blad tegenwoordig... :cry:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Raspberry Pi

Bericht door ds23man »

kortom een k.u.t. blad :rofl:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door Henkjan »

zocht iemand nog een compact en betaalbaar 1280 scherm voor de pi?
http://www.kickstarter.com/projects/697 ... me_popular
crowdfunding project, vanaf GBP75 heb je een scherm
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Maar dit lijkt wel een leuk project.
Laatst gewijzigd door hannesie op do 07 nov 2013, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Raspberry Pi

Bericht door ds23man »

Zo, hier probeert iemand snel rijk te worden! Ik schat dat dac bordje op zo'n 25 euri aan onderdelen. Verder ziet de layout eruit of iemand zijn ontbijt op zijn bord heeft uitgekotst.......
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Ik heb de Raspberry eens als server ingezet met Squeezeplug alleenstaand en met een 3 TB USB schijf er aan.

Verschil met de muziekserver hier thuis is wel duidelijk met de opzet te laten indexeren/scannen.
Het afspelen gaat verder prima met de Touch, collectie wisselen, en dat gaat het goed.
Nog even zien hoe hij dan afwisselende muziek afspeelt, ging gisteren nog niet helemaal, maar misschien omdat hij nog bezig was te scannen, ik had niet in de gaten dat dat zo lang duurde. :lol: 4 uur 43 min.
squeezepiserver.JPG
Dan de Atom dualcore met linux server op 1.8 MHz, is dan dus 4 cores.
Muziekserver.JPG
En die doet het dan met een nog wat groter geheel in 16 min en nog wat.

Ik zie gelijk dat ik weer eens moet back-uppen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door Henkjan »

je bent verwend, als ReadyNAS eigenaar ben je een paar uur scannen gewoon
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Raspberry Pi

Bericht door knuisje »

133 genres, je bent wel van alle markten thuis. :D
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi

Bericht door FR_Aad »

De Logitech server staat hier op mijn scherm maar ik kan even niet verder. Ik heb alleen externe schijven met een voeding en Firewire of USB zonder voeding liggen. :(
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door Henkjan »

kan je die niet aansluiten via een powered USB hub?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

FR_Aad schreef:
De Logitech server staat hier op mijn scherm maar ik kan even niet verder. Ik heb alleen externe schijven met een voeding en Firewire of USB zonder voeding liggen. :(
Heb je de USB drive al wel eens met een enkel snoertje aan een PC of Mac gehangen?

Er zijn veel van die drives die daar voldoende aan hebben.

Het is nog wel even de vraag of Squeezeplug hem dan mount, ik heb het zelf kunnen doen door dat via Webadmin, die ik ook heb geïnstalleerd met het menuutje, ,en dan https://IP:10000 en dan is hij er wel aan te hangen.
webadmin.JPG
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi

Bericht door FR_Aad »

De USB drives doen het prima hier in huis. Maar de PI heeft niet voldoende sap om de USB drives de voeden.
Dus of een nieuwe gevoede schijf er aan hangen of een hub met voeding proberen. (dank Henkjan, ik had vanmorgen het zelfde idee)

Hans, ik neem aan dat jij er ook een gevoede USB drive aan heb hangen?

Wat ook een experimentje waard is.
De PI hangt met zijn ethernet aan een Time Capsule. Zou wel leuk zijn als de PI die kan mounten want de Time Capsule heeft 1Tb vrij. :D

Kijken of ik vanavond even kan spelen. Nu andere verplichtingen.

Aad
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Ik ben niet zo op de hoogte met de Apple spullen, en of die zijn mappen kan delen met behulp van NFS en/of CIFS(mogelijk SMB).
Ik kwam dit wel tegen, en mogelijk is de truc dan dat je via fstab bij de RPI dan de map kunt pakken.
http://blog.mediafederation.com/andy-ha ... or-13-etc/

En mogelijk dit als een oplossing?
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=444031
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Ik heb net eens zo een DAC-je besteld bij de man van HIFIBERRY, lijk mij ook wel leuk om het eens te proberen.

http://www.hifiberry.com/
Daar zit dit chippie op.
pcm5102a.pdf
(1.3 MiB) 75 keer gedownload
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi

Bericht door FR_Aad »

hannesie schreef:
Ik ben niet zo op de hoogte met de Apple spullen, en of die zijn mappen kan delen met behulp van NFS en/of CIFS(mogelijk SMB).
Ik kwam dit wel tegen, en mogelijk is de truc dan dat je via fstab bij de RPI dan de map kunt pakken.
http://blog.mediafederation.com/andy-ha ... or-13-etc/

En mogelijk dit als een oplossing?
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=444031
Dank!!
Vanavond eens kijken :)

Heb nog een andere -mogelijke - optie, een sata schijf via adapterkabeltjes naar USB en dan op de PI. Dan zou het echt een plankjes server worden ( ik zie al een nieuw topic komen :mrgreen: )
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi

Bericht door FR_Aad »

De plankjes server is op het plankje na klaar!

Logitech Media Server draait (met nog maar 1 ceedee in de bibliotheek)
Bijlagen
image.jpg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Gefeliciteerd, u mag door naar de volgende ronde. :lol:

Heb je ook webadmin geïnstalleerd?
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi

Bericht door FR_Aad »

hannesie schreef:
Gefeliciteerd, u mag door naar de volgende ronde. :lol:

Heb je ook webadmin geïnstalleerd?
Dank u, dank u :lol:

Webadmin is geïnstalleerd, ja.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Dan heb je volledige controle op afstand, en kun je eigenlijk alles met dat spul doen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Een leuke ontwikkeling.
http://groepen.hcc.nl/home/hccopensource-home.html

Bij een van de laatste bijeenkomsten was ik er met met de Rasberry PI en Cubieboard.
Men was zeer geïnteresseerd. :D
Er was ook een andere man met een Raspberry, het was blijkbaar genoeg om een/deze reactie te krijgen. :lol:

Nu zal ik weer eens meer naar de bijeenkomsten gaan, kan wel wat hulp gebruiken om de USB snd driver aan de praat te krijgen, SqueezeLite draait al wel.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door Henkjan »

was deze audio uitbreiding al langs geweest?
http://www.element14.com/community/comm ... nCommunity
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Is inderdaad oud nieuws, niet zozeer geschikt voor audio was de indruk, meer voor filmopnames e.d.
Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

Re: Raspberry Pi

Bericht door Rade »

Kijk aan..... nieuwe optie voor RPI:

http://tweakers.net/nieuws/94783/wolfso ... ry-pi.html
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”