10e luisterdag Breda inventarisatie

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

10e luisterdag Breda inventarisatie

Bericht door Wowly »

Hallo Heren (en dames!)

Ik zat afgelopen tijd te prakkizeren hoe, en of ik dit jaar de Luisterdag in Breda ga houden. Mijn doel is altijd geweest om voor de leden een mogelijkheid te bieden de creaties in "het eggie" te beluisteren. In de loop der jaren zijn met enige hulp van dit forum en mezelf ook andere luisterdagen georganiseerd wat echt fantastisch is!! Echt super als ik bedenk wat het forum in al die jaren is geworden! Ik denk dan aan de luisterdag in Beetsterzwaag, Groesbeek, middenlimburg, Enschede en almelo (en misschien vergeet ik er nog wel). Daar is nu ook de luisterdag van 19 april in Alphen aan de Rijn bijgekomen. Deze is zeer kort voor de luisterdag in Breda georganiseerd (scheelt een ruime maand), en ik vraag me af wat de toegevoegde waarde van de dag in Breda (nog) is.

Ik kan me voorstellen dat voor velen het gesleep met speakers en andere zaken naar al die luisterdagen wat veel wordt voor de eigenaren, evenals dat op enkele luisterdagen dezelfde speakers te beluisteren zijn. Het zou zomaar kunnen zijn dat Breda na al die jaren een beetje overbodig is geworden?? Niet dat dat erg is hoor, ik maak graag plaats voor andere enthousiaste initiatieven!

Maargoed, dat zijn mijn overdenkingen. Ik ben graag benieuwd naar jullie input hierin. De dag is altijd georganiseerd geweest voor jullie, en ook altijd aangepast voor jullie. Dus ook deze keer; wat vinden jullie ervan?
- doorgaan?
- dezelfde dag/maand?
- dezelfde opzet?
- nieuwe ideeën?

Laat het me alsjeblieft weten, dan ga ik kijken wat we er mee kunnen doen. Desnoods maken we er gewoon een luistercafe van? Of een bioscoop voor muziekfilms??, een actieve dag met echt bouwen?? of gaan we alleen maar goede muziek luisteren met een select groepje? (zo ben ik begonnen hahaha)



groetjes

Jan
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 10e luisterdag Breda inventarisatie

Bericht door dre »

In ieder geval doorgaan,maar dan het liefst in de opzet van de eerste paar keer. 8)
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: 10e luisterdag Breda inventarisatie

Bericht door John P »

Ik kan mij goed voorstellen dat in Breda een aantal korte workshops van zeg een uur gehouden worden met thema's als:
-luidspreker meten
-filter simuleren met software
-fineren cq plakfolie
-tekenen met eagle
-solderen voor beginners
-de raspberry pi als muziekspeler
-een Nas benaderen vanuit netwerk en daarbuiten.
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: 10e luisterdag Breda inventarisatie

Bericht door AatV »

Wowly schreef:
Ik kan me voorstellen dat voor velen het gesleep met speakers en andere zaken naar al die luisterdagen wat veel wordt voor de eigenaren, evenals dat op enkele luisterdagen dezelfde speakers te beluisteren zijn. Het zou zomaar kunnen zijn dat Breda na al die jaren een beetje overbodig is geworden?? Niet dat dat erg is hoor, ik maak graag plaats voor andere enthousiaste initiatieven!
Jan
Een terugtrekkende beweging maken, daar trappen we niet in hoor! Zo hebben we geen kans meer om onze Belgische/Vlaamse medeforumers* te ontmoeten. Bovendien verheug ik me elk jaar weer op je welkomstspeech. :rock:

Mijn gedachten :
Iets meer georganiseerd dan de laatste keren, zodat je weet wanneer iets speelt. Kan je daarmee rekening houden en kunnen de luistersessies weer wat meer luistersessies zijn. Voor de rest niet te veel veranderen, ik vind het sociale element ook een belangrijke plaats innemen.

groet,
Aat

* moet altijd aan drank denken?!
Gebruikersavatar
Motorfret
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 31 okt 2004, 23:04
Locatie: omg. nijmegen

Re: 10e luisterdag Breda inventarisatie

Bericht door Motorfret »

John P schreef:
Ik kan mij goed voorstellen dat in Breda een aantal korte workshops van zeg een uur gehouden worden met thema's als:
-luidspreker meten
-filter simuleren met software
-fineren cq plakfolie
-tekenen met eagle
-solderen voor beginners
-de raspberry pi als muziekspeler
als beginnend luidsprekerbouwer zou ik in dit soort lezingen zeer geïnteresseerd zijn.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 10e luisterdag Breda inventarisatie

Bericht door Walt »

Volgens mij is Breda nog steeds de luisterdag met de meeste bezoekers en belangrijker: de meeste versterkers, speakers, bronnen etc. Tevens de befaamde pizza's (die van vorig jaar waren echt zeer goed) en daarna het doorluisteren voor de 'die-hards'... Breda moet zeker blijven! Qua datum zou het wellicht wel iets verder afkunnen van 19 april om wat meer tijd ertussen te creëren.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Breda inventarisatie

Bericht door jeroen_d »

dre schreef:
In ieder geval doorgaan,maar dan het liefst in de opzet van de eerste paar keer. 8)
Hier sluit ik me zeer bij aan. Ik denk met weemoed terug aan de allereerste luisterdag waarbij we rustig de tijd namen om drie kwartier naar een set te luisteren. Vooral die eerste demo van doppedoos zal ik nooit vergeten. De 'stints' werden afgewisseld door pauzes waarin iedereen los kon gaan met audiofiel geklets, waar wij allemaal zo goed in zijn.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Breda inventarisatie

Bericht door bas focal m180 »

Breda vindt ik persoonlijk de mooiste locatie .
Meerdere ruimtes , bar en even lekker buiten zitten , pizza in de namiddag erbij buiten of binnen afhankelijk van het weer .
Is een vertrouwd adres vindt ik ook erg fijn gevoelsmatig .

Datum voor mij ook prima .
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Breda inventarisatie

Bericht door Wowly »

okay, om niet al te veel op de aangeleverde zaken vooruit te lopen:

- datum wat later of juist behouden?
- Meer in de oude stijl: luisterstints met ruimte ertussen? (vraagt meer organisatie?)
- pizza's behouden
- Workshops zijn gewenst (wie gaat ze geven?)

Ik vond zelf de eerste dagen ook het leukst, vooral omdat er echt geluisterd werd. Later is dat meer losgelaten.
Ook wil ik eigenlijk weer met een inschrijflijst gaan werken, zodat ik weet wie er komt.
Zo'n luisterstint: een goede set met goede muziek geprogrammeerd...mmmmmm


PS: het is niet dat ik er mee wil stoppen, maar meer dat ik wat reflectie had en zocht. Soms is het goed om dingen te beoordelen en niet blind door te gaan
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Breda inventarisatie

Bericht door bas focal m180 »

Wowly schreef:
- Meer in de oude stijl: luisterstints met ruimte ertussen? (vraagt meer organisatie?)


Alles laten zoals het is , wat beter bij houden wie er komt zou je kunnen doen .
Huidige datum is voor mij een zeer goede datum om te gaan .

Ik neem aan dat je je voorstel ''oude stijl'' in een zaal kan toepassen , of 2 zalen .
Ik heb nooit problemen ervaren met hoe het nu gaat maar in een enkele zaal een verandering kan geen kwaad lijkt me .
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 10e luisterdag Breda inventarisatie

Bericht door ds23man »

Kan het niet een dag na Alphen? Kan ik tussendoor een hotelletje pakken! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1508
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: 10e luisterdag Breda inventarisatie

Bericht door Dan »

Ik hoop tegen die tijd mijn setje speakers + DSP + versterker luisterklaar te hebben. Alphen aan de Rijn ga ik denk ik net niet halen.
De maand juni ben ik trouwens in Italië met verkaansie
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 10e luisterdag Breda inventarisatie

Bericht door ray5150 »

dre schreef:
In ieder geval doorgaan,maar dan het liefst in de opzet van de eerste paar keer. 8)
Hoe zag dat er dan uit ?
AatV schreef:
Iets meer georganiseerd dan de laatste keren, zodat je weet wanneer iets speelt. Kan je daarmee rekening houden en kunnen de luistersessies weer wat meer luistersessies zijn. Voor de rest niet te veel veranderen, ik vind het sociale element ook een belangrijke plaats innemen.
+1

Walt schreef:
Volgens mij is Breda nog steeds de luisterdag met de meeste bezoekers en belangrijker: de meeste versterkers, speakers, bronnen etc. Tevens de befaamde pizza's (die van vorig jaar waren echt zeer goed) en daarna het doorluisteren voor de 'die-hards'... Breda moet zeker blijven! Qua datum zou het wellicht wel iets verder afkunnen van 19 april om wat meer tijd ertussen te creëren.
+1

Paar puntjes voor Jan :

-De dag in Breda is in mijn beleving de grootste, met de meeste mensen.
En dus ook de meeste spullen. alleen al daarom moet het blijven.

-Vergeet ook het regionale aspect niet, mensen uit Vlaanderen, Brabant, enz. hebben niet allemaal tijd/zin om naar Friesland en vice versa te gaan. (Gerhard daargelaten... :mrgreen: )

-Ook heeft niet iedereen tijd en of de mogelijkheid om op een bepaalde dag in de buurt te gaan, zo is er ook nog een herkansing mogelijk zonder dat je een jaar hoeft te wachten.

- Ik kan me goed voorstellen dat sommigen mensen het te rommelig vinden. persoonlijk is voor mij het sociale aspect van zo'n dag ook heel belangrijk. ik zou me goed kunnen voorstellen als er een of twee ruimte komen waar een strak (luister) programma's geldt, en als er een paar "vrije" ruimtes zijn, waar leden hun eigen invulling aan geven qua opstelling.

Kortom, vooral doorgaan, Jan !
Ik kijk er nu al naar uit. :D
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Breda inventarisatie

Bericht door Henkjan »

dre schreef:
In ieder geval doorgaan...
+1 een jaar zonder Breda kan gewoon niet

wat betreft de tijd: mss begin juni? of met midzomer?
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: 10e luisterdag Breda inventarisatie

Bericht door hsmeets »

Hallo Jan,

Ondanks dat ik het gepresteerd heb om 2 Breda dagen en 2 regionale dagen te missen en dus geen ervaring heb hoe het er aan toe gaat zie ik wel het nut van de landelijke dag. Het blijft toch een beetje de moeder van alle bijeenkomsten. Eerder reacties van forumleden bevatten al genoeg redenen om de Breda dag in stand te houden. Het voorstel om "zowel-als" (dus zowel een schema/programma als ruimte voor anarchie) lijkt mij de moeite waard om verder te onderzoeken. De landelijke dag op een ander tijdstip in het jaar zal niks uitmaken. Wellicht is het goed als de organisatoren van de regionale meetings het zo plannen dat er genoeg afstand tot de landelijke dag blijft. Wellicht een half jaarlijks ritme: Voorjaar Breda, Najaar regionaal. Met een landelijke dag en genoeg publiek is het mogelijk ook interessant om dan een 'gast sprekers' te vragen, ik noem maar wat namen: Menno van Veen, Jan Didden, Jos v. Eindhoven, Bruno Putseys, Dick van de Merwe, etc etc of iemand uit eigen aanwas zoals op de laatste landelijke dag (of ben ik abuis?) dat kan ook weer een extra motivatie kan zijn om de landelijke dag te (blijven) bezoeken en in stand te houden.

Groet,

Huib
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Breda inventarisatie

Bericht door Wowly »

hmmm een aansprekende spreker (zeg ik dat goed?) Is er iemand die een mooie connectie heeft? Ik kan daar wel ruimte voor maken als jullie dat graag willen.
En inderdaad; een of twee ruimte's waarin echt geluisterd wordt naar muziek op gezette tijden is wel een optie. Dat vraagt wat meer organisatie en een inschrijflijst waarop vantevoren kan worden ingeschreven voor luisterstints.

Het voordeel van vantevoren opgeven is natuurlijk dat ik beter weet hoe druk het gaat worden natuurlijk. Nadeel is weer een boel bijhouden. Is er iemand die een goede online intekenlijst kent? Dat je je naam erbij kunt zetten als je wil komen, en waar ik een maximum aan bezoekers kan opgeven?

Zijn er nog verzoeken voor bepaa;de sets zodat ik die personen kan benaderen?

De pizza's staan vast, die waren afgelopen jaar echt heel erg goed (van een echte pizzeria, geen domino's meer hahaha).

Alleen nog de datum weten. Normaliter is het het 3e weekend van mei. De beheerster houd daar vaak al rekening mee. Als ik haar eens opbel en vraag welke zaterdagen nog vrij zijn op en na die 3e zaterdag van mei?
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Breda inventarisatie

Bericht door bas focal m180 »

Graag de zelfde datum , is net als jaargetijden/kerst paasen een gevoels kwestie dat het dan weer gaat plaats vinden .


Eerlijk gezegt kan ik nu al niet meer wachten tot het zo ver is :rock:
Gebruikersavatar
gervenja
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 20:13
Locatie: Den Haag

Re: 10e luisterdag Breda inventarisatie

Bericht door gervenja »

voor mij graag in mei,
voor het eerst sinds een paar jaar niet op vakantie rond die tijd.
zou er graag weer bij zijn.
hoop rond die tijd een buizen set af te hebben.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Breda inventarisatie

Bericht door RobertD »

Breda moet gewoon blijven! De regionale dagen zijn er puur gekomen als extra beleving van het zelfbouwen.
Wij hebben best gediscussieerd over de datum voor de dag in Alphen. Niet te kort na Enschede, niet te kort voor Breda, maar ook rekening houden met vakanties en degenen die carnaval vieren.

De setup van Breda is altijd goed geweest. De eerste keren met de geplande sessies waren ook leuk, maar een wat meer vrijblijvend karakter moet ook kunnen.

Alphen is nu puur een keer om te kijken hoe dat uitpakt, vooralsnog hebben we aardig wat aanmeldingen, pas daarna kunnen we zien of we er een terugkerend fenomeen van kunnen maken.

Breda is het enige echte origineel, en dat moet gewoon elk jaar weer!
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 10e luisterdag Breda inventarisatie

Bericht door Pjotr »

RobertD schreef:
Breda is het enige echte origineel, en dat moet gewoon elk jaar weer!
Mwah die eer valt toch toe aan Simon-Thijs (blue-line) die de zelfbouwdagen in Zutphen organiseerde vindt ik. Neemt niet weg dat Jan daarna in Breda het stokje verdienstelijk overnam.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Breda inventarisatie

Bericht door bas focal m180 »

Ook al volgen de zelfbouwdagen elkaar nu in een snel tempo op , ik heb niet het idee dat het leid onder bezoekers aantallen .
Mischien 10% max 20% minder en dan denk ik nog dat ik het ruim neem .

Blijft er meer tijd over om verschillende muziek op een speaker te luisteren , en dat zie ik veel liefer dan er korte luister sessies ontstaan wegens gebrek aan tijd door grote aantal deelnemers .
De eventuele mindere opkomst zal ook niet leiden tot te hogen entree kosten .

De luisterdag in groesbeek was kwa tijd om te luisteren nog net voldoende , iets drukker dan zouden enkele projecten zelfs niet aan bod zijn gekomen en kwa luisteraars te vol zijn geweest .
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Breda inventarisatie

Bericht door Ivo »

Ik zou het leuk vinden als Breda blijft. Ik zie het als de centrale ZBA-dag, met ZBA-ers uit alle windstreken. Ik ben een keer in Beetsterzwaag geweest, erg gezellig en anders van opzet/sfeer. Dat soort dagen vind ik een leuke aanvulling op Breda. En-en. :mrgreen:
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: 10e luisterdag Breda inventarisatie

Bericht door sander1238 »

Ivo schreef:
Ik zou het leuk vinden als Breda blijft. Ik zie het als de centrale ZBA-dag, met ZBA-ers uit alle windstreken. Ik ben een keer in Beetsterzwaag geweest, erg gezellig en anders van opzet/sfeer. Dat soort dagen vind ik een leuke aanvulling op Breda. En-en. :mrgreen:
dit verwoord eigenlijk ook mijn gedachte.
misschien 1 a 2 ruimtes waarin de "wat grotere sets" staan met een wat strakker luisterschema, de andere ruimtes gewoon loslaten, worden zelf wel ingevuld denk ik.
het idee van een workshop staat mij ook wel aan.
Gebruikersavatar
Motorfret
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 31 okt 2004, 23:04
Locatie: omg. nijmegen

Re: 10e luisterdag Breda inventarisatie

Bericht door Motorfret »

Pjotr schreef:
RobertD schreef:
Breda is het enige echte origineel, en dat moet gewoon elk jaar weer!
Mwah die eer valt toch toe aan Simon-Thijs (blue-line) die de zelfbouwdagen in Zutphen organiseerde vindt ik. Neemt niet weg dat Jan daarna in Breda het stokje verdienstelijk overnam.
Dat was destijds de eerste (en mijn eerste) luisterdag. dat is al even geleden :sure:
Het voordeel van vantevoren opgeven is natuurlijk dat ik beter weet hoe druk het gaat worden natuurlijk. Nadeel is weer een boel bijhouden. Is er iemand die een goede online intekenlijst kent? Dat je je naam erbij kunt zetten als je wil komen, en waar ik een maximum aan bezoekers kan opgeven?
ik weet niet of het kan, maar als er bijvoorbeeld 2 extra mensen straks door de moderatoren beheerder gemaakt kunnen worden van je evenement/topic, dan kunnen we dat toch samen doen?
ik wil best helpen...
Gebruikersavatar
RNacoustics
Berichten: 381
Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Breda inventarisatie

Bericht door RNacoustics »

Als Breda gezien wordt als de grote landelijke ZBA luisterdag, dan zou ik wel een slimme tijdstip uitkiezen. Dus niet in de lente/zomermaanden plannen. Anders wordt de opkomst minder, vrees ik. De maand juni is mij geen optie, dan zijn we namelijk met vakantie. Wellicht september/oktober :?:

Roland
Gesloten

Terug naar “DIY Events door leden”