Reparatie advies voor een Sony Tuner gevraagd

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Mr Tube
Berichten: 1473
Lid geworden op: ma 13 feb 2006, 21:27
Locatie: IJmuiden

Re: Reparatie advies voor een Sony Tuner gevraagd

Bericht door Mr Tube »

Beter dus die C vervangen, en dan een van goede kwaliteit nemen.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Reparatie advies voor een Sony Tuner gevraagd

Bericht door ray5150 »

Vooralsnog doet ie het perfect... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Reparatie advies voor een Sony Tuner gevraagd

Bericht door Ah!buis »

ray5150 schreef:
Vooralsnog doet ie het perfect... :mrgreen:
Houden zo O:) .
Het Ctje is vaak een ceramisch kokertje,van binnen en buiten van een zilverlaagje voorzien.Bij een gewone C zit er dan een laklaag over.
Deze zit in het spoel-huis,soms in de kunststof onderkant waar ook de pootjes aan zitten (moeilijk vervangen,maar kan wel).Meermaals gezien dat die helemaal niet afgelakt zijn,worden zwart = zilveroxyde en de capaciteit gaat achteruit.
Anne
carpin
Berichten: 92
Lid geworden op: do 24 sep 2009, 4:59
Locatie: s-Gravenhage

Re: Reparatie advies voor een Sony Tuner gevraagd

Bericht door carpin »

Zou vergulden niet een oplossing kunnen zijn? een laagje 24 karaat erover en klaar is kees.
Plaats reactie