van schuur naar zelfbouw werkplaats
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
Volgens mij zijn we het stadium van het pannenbier nog niet eens voorbij! 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
duurt nog wel ff.... moet eerst een plek hebben voor de zooi die er nu staat. ik ga denk ik toch maar eens wat opslag huren ofzo 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
En dan komt Walt even langs met een kraan om hem neer te zetten!ray5150 schreef:![]()
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
Jaja, Henkjan importeert straks niet meer vanuit China via de officiële kanalen.
Dat betekent voortaan paasprojecten met grijze Allpairs.
Dat betekent voortaan paasprojecten met grijze Allpairs.
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
Dus Jules Verne had toch gelijk! De directe route is mogelijk!!
groet,
Aat
groet,
Aat
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
AatV schreef:Dus Jules Verne had toch gelijk! De directe route is mogelijk!!![]()
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
je weet waarmee Alfred Nobel z'n geld verdiend heeft hè
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
Volgens mij doet Henkjan nu dit soort dingen in zijn schuurtje/werkplaats.
[youtube] https://www.youtube.com/watch_popup?v=1yWmqbltB-c[/youtube]
[youtube] https://www.youtube.com/watch_popup?v=1yWmqbltB-c[/youtube]
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
Alles zo maar uit het handje.. vakmanschap hoor!hannesie schreef:Volgens mij doet Henkjan nu dit soort dingen in zijn schuurtje/werkplaats.
[youtube] https://www.youtube.com/watch_popup?v=1yWmqbltB-c[/youtube]
groet,
Aat
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
aaaaa smooooi!!!! lekker scherpe beitels!
btw, zoals hij werkt op die draaibank: stoute jongen. Iemand arbo hier in de zaal hahaha
btw, zoals hij werkt op die draaibank: stoute jongen. Iemand arbo hier in de zaal hahaha
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
Ik zie er totaal het nut niet van in, van de dingen die hij maakt. maar het is wel heel, heel erg knap. diep respect !
@wowly. +1 levensgevaarlijk. heb zelluf wel eens met een haakse slijper in mijn vinger gezeten, ook niet echt fijn...
@wowly. +1 levensgevaarlijk. heb zelluf wel eens met een haakse slijper in mijn vinger gezeten, ook niet echt fijn...
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
Als je het niet mooi vind is het een chique aanmaak houtje voor de haard.ray5150 schreef:Ik zie er totaal het nut niet van in, van de dingen die hij maakt. maar het is wel heel, heel erg knap. diep respect !
@wowly. +1 levensgevaarlijk. heb zelluf wel eens met een haakse slijper in mijn vinger gezeten, ook niet echt fijn...
En er zijn dingen die je lastig of niet veiliger kan maken, ook een van de redenen om sommige dingen aan de vakman over te laten.
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
Kennelijk mag ik weer op arbo-cursus, want ik zie het probleem niet zo... enige wat opvalt is dat ie geen gelaatsbescherming draagt, maar dat kan ook zo z'n redenen hebben...Martijn v schreef:En er zijn dingen die je lastig of niet veiliger kan maken, ook een van de redenen om sommige dingen aan de vakman over te laten.
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
Ik zie hier ook weinig problemen, maar bepaalde dingen kan je wel beter leren van een vakman.
Die weten al wat de valkuilen zijn, zodat je daar zelf niet achter hoeft te komen.
Ik heb recentelijk weer een workshop smeden gedaan, een van de belangrijkste dingen die dag is niet jezelf of een ander met erg heet metaal in contact te laten komen.
Een foutje is snel gemaakt maar herstellen is soms lastig of onmogelijk.
Die weten al wat de valkuilen zijn, zodat je daar zelf niet achter hoeft te komen.
Ik heb recentelijk weer een workshop smeden gedaan, een van de belangrijkste dingen die dag is niet jezelf of een ander met erg heet metaal in contact te laten komen.
Een foutje is snel gemaakt maar herstellen is soms lastig of onmogelijk.
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
Als ik naar die knul met dat houtdraaibankje kijk, hangt ie toch vervaarlijk dicht met de mouw van zijn T-shirt boven snel draaiend spul!sjons schreef:Kennelijk mag ik weer op arbo-cursus, want ik zie het probleem niet zo... enige wat opvalt is dat ie geen gelaatsbescherming draagt, maar dat kan ook zo z'n redenen hebben...Martijn v schreef:En er zijn dingen die je lastig of niet veiliger kan maken, ook een van de redenen om sommige dingen aan de vakman over te laten.
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
Maarre, hoe is het eigenlijk gesteld met het oorspronkelijke onderwerp van dit topic, namelijk de schuur/werkplaats van Henkjan ? 
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
Het was mijn idee om Henkjan uit de tent/schuur te lokken, maar jullie zitten maar te ouwe..... over andere dingen, en HJ is in geen velden of wegen te zien/vinden. 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
het zal je verbazen, maar er is voortgangray5150 schreef:Maarre, hoe is het eigenlijk gesteld met het oorspronkelijke onderwerp van dit topic, namelijk de schuur/werkplaats van Henkjan ?
