Volgens tongsol moeten de buizen zoals hieronder op klasse A worden geschakeld.
De kt88_old model van koren klopt dan wel.
De 120 heb ik zelf passend gemaakt
KT120/150, KT88 met de nodige steroiden
Moderator: Beheerdersteam
Re: KT120/150, KT88 met de nodige steroiden
- Bijlagen
-
- kt88-kt120-test.zip
- (61.17 KiB) 39 keer gedownload
Toch nog even wat aan de modellen gesleuteld
en het lijkt toch goed te kloppen met de tongsol grafieken.
en het lijkt toch goed te kloppen met de tongsol grafieken.
- Bijlagen
-
- kt120-testing.zip
- (280.6 KiB) 37 keer gedownload
Dat lijkt inderdaad overeen te komen, ik ben benieuwd naar de werkelijke waardes.
Als deze karakteristieken kloppen dan verschilt hij behoorlijk van de KT88 en klopt wat ze beweren over uitwisselbaarheid niet echt.
Als deze karakteristieken kloppen dan verschilt hij behoorlijk van de KT88 en klopt wat ze beweren over uitwisselbaarheid niet echt.
Zo is dat.
Het is en blijft een sim die gaat natuurlijk niet met afwijkingen rekening houden.
Maar wat ik zie is de afwijking toch niet veel groter als de kt88
Altans volgens de datasheets
zal met het koren model ook daar eens een test sim voor maken om te kijken of het koren model een beetje overeen komt met de metingen van tongsol.
Edit
Hier de sims van het koren model KT88
Hieruit blijkt dat het toch wel klopt dat je kt88 kan verwisselen voor een kt120
zie plaatjes en bekijk de sims
Het is en blijft een sim die gaat natuurlijk niet met afwijkingen rekening houden.
Maar wat ik zie is de afwijking toch niet veel groter als de kt88
Altans volgens de datasheets
zal met het koren model ook daar eens een test sim voor maken om te kijken of het koren model een beetje overeen komt met de metingen van tongsol.
Edit
Hier de sims van het koren model KT88
Hieruit blijkt dat het toch wel klopt dat je kt88 kan verwisselen voor een kt120
zie plaatjes en bekijk de sims
- Bijlagen
-
- kt88-testing.zip
- (364.3 KiB) 44 keer gedownload
Uitwisselbaarheid zal wel meevallen,wel de ruststroom bijstellen.Moet toch als je andere (nieuwe) buizen zet.Mr Tube schreef:Dat lijkt inderdaad overeen te komen, ik ben benieuwd naar de werkelijke waardes.
Vergelijken is wat lastig,de grafieken zijn steeds met een andere Vg2.Er is wel een zelfde punt te vinden en dan blijkt er wel een verschuiving,niet enorm.
Anne