Squeezebox opvolger maken

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door rjmulder »

Zonder kaartje doet die helemaal niets. Ook geen beeld dat die het OS mist of zo.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door FR_Aad »

rjmulder schreef:
Zonder kaartje doet die helemaal niets. Ook geen beeld dat die het OS mist of zo.
Klopt een hartstikke zwart beeld heb je dan. :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Dan is het net een Windows computer zonder HD. :mrgreen:
Gijs
Berichten: 483
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 22:23
Locatie: Slijk Ewijk

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door Gijs »

Ok, dan is er nog hoop :-)
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door mikekiwi »

hannesie schreef:
Dan is het net een Windows computer zonder HD. :mrgreen:
Maar die produceert vanuit het BIOS wel een opstartinitialisatie...en dus output op het scherm.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

mikekiwi schreef:
hannesie schreef:
Dan is het net een Windows computer zonder HD. :mrgreen:
Maar die produceert vanuit het BIOS wel een opstartinitialisatie...en dus output op het scherm.
Inderdaad, dat zei ik net tegen mijn zwager, dan geeft zo een PC nog wel aan dat hij een systeemschijf mist. :rofl:

Dat kun je van zo een simpele Raspberry niet verwachten voor die centen. :sure:
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door rjmulder »

Gijs schreef:
Ok, dan is er nog hoop :-)
Hoop is er altijd :D

Vandaag de 2e rpi binnen gekregen aangesloten SD kaartje erin en geen beeld :( kijk ik aan de onderkant zit het kaartje er net niet ver genoeg in :oops: maar het zijn erg leuke dingen :D
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Ik had van de week een ouder SD kaartje waar aan de onderzijde een een stukje kunststof die de scheiding is tussen de contacten, en dat was los/verbogen, dan doet het ook niets, en de andere RPI had er geen last van. :oops:

Je zoekt je dan de blaren om de oorzaak te vinden, maar uiteindelijk door logisch denken, en kijken toch de oorzaak achterhaald. :lol:
Gijs
Berichten: 483
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 22:23
Locatie: Slijk Ewijk

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door Gijs »

En inderdaad, ander kaartje erin en opeens wil er wel van alles lukken. Noobs aan de gang, nu voorzichtig aan het klooien met Volumio.
Programma lukt, mn NAS eraan vast knopen nog niet. Maar er gebeurt weer iets :goeie:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Met Volumio kun je kiezen tussen de protocollen die algemeen toegepast worden, CIFS en NFS, en het is maar net of je NAS die ook nu al uitgeeft via 1 van die protocollen.

Het is dus wel belangrijk te weten of de NAS al een "Export" heeft voor dit soort dingen/grappen.
Dus is het raadzaam om even te checken of je dat al hebt geactiveerd via de NAS interface?
Dit is iets anders als Upnp....!!!
Gijs
Berichten: 483
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 22:23
Locatie: Slijk Ewijk

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door Gijs »

Ok, huiswerk. Ga ik naar zoeken :-)
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

De salas shunt voor de dac is klaar.......... :mrgreen:

Morgen maar even proberen.
Bijlagen
shunT (3).JPG
shunt (2).JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

Zo,vandaag de boel maar even aangesloten.

Na een paar uur luisteren de diodes in de shunt vervangen van BYV27 naar MUR860 en de snubbers over de dioden weg gelaten.

Klinkt al een stuk beter.

Met de BYV,s was het geluid iets te agressief.

De laatste elco in de shunt vervangen door een rubycon ZL i.p.v.d. long life ZLH versie die betere specs heeft maar iets minder klinkt

Nu de andere elco nog eens vervangen door een elna silmic 2,en dat was het wel...................... :mrgreen:

Waarom niet alles gelijk gemonteerd!

Ach ja, je probeert wat.

Wel had ik nog veel last van dropouts,toen het kaartje opnieuw geformatteerd en picoreplayer opnieuw geinstalleerd.
Geen dropouts meer gehad en de WIFI dongle gaat ook niet meer als een gek tekeer. :D
Gijs
Berichten: 483
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 22:23
Locatie: Slijk Ewijk

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door Gijs »

De basis lijkt gelegd. Pi, Hifiberry en Volumio hebben elkaar gevonden, na een avondje rommelen.
Lang leve Putty, wat ik nog kende van de squeezebox :-)
Nu nog iets met een netwerk voor elkaar zien te krijgen.

Eerste indruk is niet overweldigend trouwens, ben benieuwd of dat nog veranderd na een tijdje spelen.
Mis vooral een boel in het laag, beetje transistorradiotje met mooie stereo plaatsing.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Bij Volumio kun je toch via je menu de instellingen plaatsen, I2S aanvinken e.d.?

Dat is juist best wel makkelijk bij Volumio, het moet dan even restarten en het loopt.
En het is in principe dat je werkt met het menu, maar de werkelijke server voor de muziek is Music Player Deamon, en die speelt recht voor zijn raap, zit niets tussen.

Als je geen laag hebt en dat het mager klinkt is vreemd.

Heb je de nieuwe PiCorePlayer ook nog geprobeerd? (versie 1.11c)

Meerdere mensen zullen zeker kunnen beamen dat er laag uit komt, zoals afgelopen zaterdag. b.v.
Gijs
Berichten: 483
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 22:23
Locatie: Slijk Ewijk

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door Gijs »

:lol: Lang leve de systemen in ontwikkeling! In de vorige versie van volumio werkte I2S schijnbaar met een druk op de knop, bij de huidige versie 1.1 is er wat mis gegaan, waardoor er eerst wat gehannest moet worden voor t werkt. Zal bij de volgende release wel weer opgelost zijn, maar nu is t even gedoe.

T gebrek aan laag is behoorlijk duidelijk, naast de vage uitdrukking " inspelen" kan ik bedenken dat er een el cheapo voeding aan hangt, en er ongeveer anderhalve meter lange interlinks tussen dac en voorversterker hangen.
Maar het draait, daar ben ik toch wel blij mee.
Picoreplayer ben ik nog niet mee bezig geweest, eerst dit maar es onder de knie zien te krijgen
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Gijs
Berichten: 483
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 22:23
Locatie: Slijk Ewijk

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door Gijs »

http://volumio.org/forum/activating-of- ... -t308.html

Dit is de link waar alle info en procedures beschreven worden.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Ik zal morgen eens een kaartje aanmaken met Volumio, ik weet niet zeker of ik dat ook al met de HiFiBerry had gedaan, ik meende van wel.

Je hoort van mij. :mrgreen:

Ik speel nu op de achtergrond lekker met het Cubieboardje en de AF DAC 2013, en Diana Krall Ragtime Doll in 24/96. :kwijl:
Gijs
Berichten: 483
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 22:23
Locatie: Slijk Ewijk

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door Gijs »

Heb De Dijk opstaan. Minder fancy opgenomen, maar evengoed best plezant voor de latere avond.

Wel een opluchting hier. Squeezebox heb ik te snel verkocht, nu eindelijk een opvolger gevonden waar ik vertrouwen in heb. En tweak potentieel :D
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

Met Volumio speelt de boel redelijk,het klinkt nog een beetje doorsnee. Moet meer uit te peuteren zijn :wink:
Eerste indruk is niet overweldigend trouwens, ben benieuwd of dat nog veranderd na een tijdje spelen.
Mis vooral een boel in het laag, beetje transistorradiotje met mooie stereo plaatsing.
Had ik ook met Volumio.

Na aanpassen van de voeding,niet meer!! :wink:

Bas is er nu genoeg,soms zelfs best wel veel :rock:

Merk dat het aan het inslingeren is.

Een beetje plastic afdronkje (radio gevoel ) verdwijnt.

Al speel ik nu met de Picore player,de effecten van een betere voeding waren hetzelfde.

Mooi dat je de boel aan de loop hebt :rock:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

@ Gijs, Ik heb dus de 2e versie Volumio maar eens even gedownload, en het kaartje gebrand en in de RaspBerry gestoken met het HiFiBerry dac-je.

De connectie maken met de server is nog steeds een rampenplan bij Volumio. :twisted: :twisted:

Ik kan dat met de webmin direct wel voor elkaar krijgen, maar Volumio gaat hier echt in de fout.
Maar het HiFiBerry speelt de bestanden van de webradio zo maar af, geen probleem met de configuratie van de 2 printjes en chipjes.
Ik heb in Beetsterzwaag meen ik ook met de Volumio gespeeld, en dat was toen het laatste wat ik er mee gedaan heb.

Het kaartje met de piCore Player is vele malen vriendelijker in gebruik als je ergens een LogitechMusicServer hebt staan, dan ziet/herkend hij hem direct, en is bij mij direct te zien als extra speler bij mijn tablet.
Ik kan dan ook makkelijk switchen tussen de huidige 3 spelers die er aan hangen.
1. SB Touch 2.CubiePlayer 3. HiFiberry Rasp, in het volgende plaatje dus de volumio:root
players.JPG
Dus,........... als je ergens een NAS met LMS hebt draaien gaat het met de piCorePlayer als de Brandweer. :kwijl: :lol:

Kaartje maken en spanning erop.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

De ontwikkeling gaat snel :wink:

Nieuwe versie PiCoreplayer,1.12a :D

https://sites.google.com/site/picoreplayer/home/news

Binnenkort maar eens proberen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Die jongens van piCorePlayer gaan in ieder geval wel sneller te werk als de Beta's van Volumio.
En dan ook nog een stuk stabieler.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Ik heb net de 1.12b versie (dus ook weer verbeterd) gedownload.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”