Squeezebox opvolger maken
Moderator: Beheerdersteam
Re: Squeezebox opvolger maken
Zonder kaartje doet die helemaal niets. Ook geen beeld dat die het OS mist of zo.
Re: Squeezebox opvolger maken
Klopt een hartstikke zwart beeld heb je dan.rjmulder schreef:Zonder kaartje doet die helemaal niets. Ook geen beeld dat die het OS mist of zo.
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Squeezebox opvolger maken
Maar die produceert vanuit het BIOS wel een opstartinitialisatie...en dus output op het scherm.hannesie schreef:Dan is het net een Windows computer zonder HD.
Re: Squeezebox opvolger maken
Inderdaad, dat zei ik net tegen mijn zwager, dan geeft zo een PC nog wel aan dat hij een systeemschijf mist.mikekiwi schreef:Maar die produceert vanuit het BIOS wel een opstartinitialisatie...en dus output op het scherm.hannesie schreef:Dan is het net een Windows computer zonder HD.
Dat kun je van zo een simpele Raspberry niet verwachten voor die centen.
Re: Squeezebox opvolger maken
Hoop is er altijdGijs schreef:Ok, dan is er nog hoop
Vandaag de 2e rpi binnen gekregen aangesloten SD kaartje erin en geen beeld
Re: Squeezebox opvolger maken
Ik had van de week een ouder SD kaartje waar aan de onderzijde een een stukje kunststof die de scheiding is tussen de contacten, en dat was los/verbogen, dan doet het ook niets, en de andere RPI had er geen last van.
Je zoekt je dan de blaren om de oorzaak te vinden, maar uiteindelijk door logisch denken, en kijken toch de oorzaak achterhaald.
Je zoekt je dan de blaren om de oorzaak te vinden, maar uiteindelijk door logisch denken, en kijken toch de oorzaak achterhaald.
Re: Squeezebox opvolger maken
En inderdaad, ander kaartje erin en opeens wil er wel van alles lukken. Noobs aan de gang, nu voorzichtig aan het klooien met Volumio.
Programma lukt, mn NAS eraan vast knopen nog niet. Maar er gebeurt weer iets
Programma lukt, mn NAS eraan vast knopen nog niet. Maar er gebeurt weer iets
Re: Squeezebox opvolger maken
Met Volumio kun je kiezen tussen de protocollen die algemeen toegepast worden, CIFS en NFS, en het is maar net of je NAS die ook nu al uitgeeft via 1 van die protocollen.
Het is dus wel belangrijk te weten of de NAS al een "Export" heeft voor dit soort dingen/grappen.
Dus is het raadzaam om even te checken of je dat al hebt geactiveerd via de NAS interface?
Dit is iets anders als Upnp....!!!
Het is dus wel belangrijk te weten of de NAS al een "Export" heeft voor dit soort dingen/grappen.
Dus is het raadzaam om even te checken of je dat al hebt geactiveerd via de NAS interface?
Dit is iets anders als Upnp....!!!
Re: Squeezebox opvolger maken
De salas shunt voor de dac is klaar..........
Morgen maar even proberen.
Morgen maar even proberen.
Re: Squeezebox opvolger maken
Zo,vandaag de boel maar even aangesloten.
Na een paar uur luisteren de diodes in de shunt vervangen van BYV27 naar MUR860 en de snubbers over de dioden weg gelaten.
Klinkt al een stuk beter.
Met de BYV,s was het geluid iets te agressief.
De laatste elco in de shunt vervangen door een rubycon ZL i.p.v.d. long life ZLH versie die betere specs heeft maar iets minder klinkt
Nu de andere elco nog eens vervangen door een elna silmic 2,en dat was het wel......................
Waarom niet alles gelijk gemonteerd!
Ach ja, je probeert wat.
Wel had ik nog veel last van dropouts,toen het kaartje opnieuw geformatteerd en picoreplayer opnieuw geinstalleerd.
Geen dropouts meer gehad en de WIFI dongle gaat ook niet meer als een gek tekeer.
Na een paar uur luisteren de diodes in de shunt vervangen van BYV27 naar MUR860 en de snubbers over de dioden weg gelaten.
Klinkt al een stuk beter.
Met de BYV,s was het geluid iets te agressief.
De laatste elco in de shunt vervangen door een rubycon ZL i.p.v.d. long life ZLH versie die betere specs heeft maar iets minder klinkt
Nu de andere elco nog eens vervangen door een elna silmic 2,en dat was het wel......................
Waarom niet alles gelijk gemonteerd!
Ach ja, je probeert wat.
Wel had ik nog veel last van dropouts,toen het kaartje opnieuw geformatteerd en picoreplayer opnieuw geinstalleerd.
Geen dropouts meer gehad en de WIFI dongle gaat ook niet meer als een gek tekeer.
Re: Squeezebox opvolger maken
De basis lijkt gelegd. Pi, Hifiberry en Volumio hebben elkaar gevonden, na een avondje rommelen.
Lang leve Putty, wat ik nog kende van de squeezebox
Nu nog iets met een netwerk voor elkaar zien te krijgen.
Eerste indruk is niet overweldigend trouwens, ben benieuwd of dat nog veranderd na een tijdje spelen.
Mis vooral een boel in het laag, beetje transistorradiotje met mooie stereo plaatsing.
Lang leve Putty, wat ik nog kende van de squeezebox
Nu nog iets met een netwerk voor elkaar zien te krijgen.
Eerste indruk is niet overweldigend trouwens, ben benieuwd of dat nog veranderd na een tijdje spelen.
Mis vooral een boel in het laag, beetje transistorradiotje met mooie stereo plaatsing.
Re: Squeezebox opvolger maken
Bij Volumio kun je toch via je menu de instellingen plaatsen, I2S aanvinken e.d.?
Dat is juist best wel makkelijk bij Volumio, het moet dan even restarten en het loopt.
En het is in principe dat je werkt met het menu, maar de werkelijke server voor de muziek is Music Player Deamon, en die speelt recht voor zijn raap, zit niets tussen.
Als je geen laag hebt en dat het mager klinkt is vreemd.
Heb je de nieuwe PiCorePlayer ook nog geprobeerd? (versie 1.11c)
Meerdere mensen zullen zeker kunnen beamen dat er laag uit komt, zoals afgelopen zaterdag. b.v.
Dat is juist best wel makkelijk bij Volumio, het moet dan even restarten en het loopt.
En het is in principe dat je werkt met het menu, maar de werkelijke server voor de muziek is Music Player Deamon, en die speelt recht voor zijn raap, zit niets tussen.
Als je geen laag hebt en dat het mager klinkt is vreemd.
Heb je de nieuwe PiCorePlayer ook nog geprobeerd? (versie 1.11c)
Meerdere mensen zullen zeker kunnen beamen dat er laag uit komt, zoals afgelopen zaterdag. b.v.
Re: Squeezebox opvolger maken
T gebrek aan laag is behoorlijk duidelijk, naast de vage uitdrukking " inspelen" kan ik bedenken dat er een el cheapo voeding aan hangt, en er ongeveer anderhalve meter lange interlinks tussen dac en voorversterker hangen.
Maar het draait, daar ben ik toch wel blij mee.
Picoreplayer ben ik nog niet mee bezig geweest, eerst dit maar es onder de knie zien te krijgen
Re: Squeezebox opvolger maken
http://volumio.org/forum/activating-of- ... -t308.html
Dit is de link waar alle info en procedures beschreven worden.
Dit is de link waar alle info en procedures beschreven worden.
Re: Squeezebox opvolger maken
Ik zal morgen eens een kaartje aanmaken met Volumio, ik weet niet zeker of ik dat ook al met de HiFiBerry had gedaan, ik meende van wel.
Je hoort van mij.
Ik speel nu op de achtergrond lekker met het Cubieboardje en de AF DAC 2013, en Diana Krall Ragtime Doll in 24/96.
Je hoort van mij.
Ik speel nu op de achtergrond lekker met het Cubieboardje en de AF DAC 2013, en Diana Krall Ragtime Doll in 24/96.
Re: Squeezebox opvolger maken
Heb De Dijk opstaan. Minder fancy opgenomen, maar evengoed best plezant voor de latere avond.
Wel een opluchting hier. Squeezebox heb ik te snel verkocht, nu eindelijk een opvolger gevonden waar ik vertrouwen in heb. En tweak potentieel
Wel een opluchting hier. Squeezebox heb ik te snel verkocht, nu eindelijk een opvolger gevonden waar ik vertrouwen in heb. En tweak potentieel
Re: Squeezebox opvolger maken
Met Volumio speelt de boel redelijk,het klinkt nog een beetje doorsnee. Moet meer uit te peuteren zijn![]()
Had ik ook met Volumio.Eerste indruk is niet overweldigend trouwens, ben benieuwd of dat nog veranderd na een tijdje spelen.
Mis vooral een boel in het laag, beetje transistorradiotje met mooie stereo plaatsing.
Na aanpassen van de voeding,niet meer!!
Bas is er nu genoeg,soms zelfs best wel veel
Merk dat het aan het inslingeren is.
Een beetje plastic afdronkje (radio gevoel ) verdwijnt.
Al speel ik nu met de Picore player,de effecten van een betere voeding waren hetzelfde.
Mooi dat je de boel aan de loop hebt
Re: Squeezebox opvolger maken
@ Gijs, Ik heb dus de 2e versie Volumio maar eens even gedownload, en het kaartje gebrand en in de RaspBerry gestoken met het HiFiBerry dac-je.
De connectie maken met de server is nog steeds een rampenplan bij Volumio.
Ik kan dat met de webmin direct wel voor elkaar krijgen, maar Volumio gaat hier echt in de fout.
Maar het HiFiBerry speelt de bestanden van de webradio zo maar af, geen probleem met de configuratie van de 2 printjes en chipjes.
Ik heb in Beetsterzwaag meen ik ook met de Volumio gespeeld, en dat was toen het laatste wat ik er mee gedaan heb.
Het kaartje met de piCore Player is vele malen vriendelijker in gebruik als je ergens een LogitechMusicServer hebt staan, dan ziet/herkend hij hem direct, en is bij mij direct te zien als extra speler bij mijn tablet.
Ik kan dan ook makkelijk switchen tussen de huidige 3 spelers die er aan hangen.
1. SB Touch 2.CubiePlayer 3. HiFiberry Rasp, in het volgende plaatje dus de volumio:root Dus,........... als je ergens een NAS met LMS hebt draaien gaat het met de piCorePlayer als de Brandweer.

Kaartje maken en spanning erop.
De connectie maken met de server is nog steeds een rampenplan bij Volumio.
Ik kan dat met de webmin direct wel voor elkaar krijgen, maar Volumio gaat hier echt in de fout.
Maar het HiFiBerry speelt de bestanden van de webradio zo maar af, geen probleem met de configuratie van de 2 printjes en chipjes.
Ik heb in Beetsterzwaag meen ik ook met de Volumio gespeeld, en dat was toen het laatste wat ik er mee gedaan heb.
Het kaartje met de piCore Player is vele malen vriendelijker in gebruik als je ergens een LogitechMusicServer hebt staan, dan ziet/herkend hij hem direct, en is bij mij direct te zien als extra speler bij mijn tablet.
Ik kan dan ook makkelijk switchen tussen de huidige 3 spelers die er aan hangen.
1. SB Touch 2.CubiePlayer 3. HiFiberry Rasp, in het volgende plaatje dus de volumio:root Dus,........... als je ergens een NAS met LMS hebt draaien gaat het met de piCorePlayer als de Brandweer.
Kaartje maken en spanning erop.
Re: Squeezebox opvolger maken
De ontwikkeling gaat snel
Nieuwe versie PiCoreplayer,1.12a
https://sites.google.com/site/picoreplayer/home/news
Binnenkort maar eens proberen.
Nieuwe versie PiCoreplayer,1.12a
https://sites.google.com/site/picoreplayer/home/news
Binnenkort maar eens proberen.
Re: Squeezebox opvolger maken
Die jongens van piCorePlayer gaan in ieder geval wel sneller te werk als de Beta's van Volumio.
En dan ook nog een stuk stabieler.
En dan ook nog een stuk stabieler.
Re: Squeezebox opvolger maken
Ik heb net de 1.12b versie (dus ook weer verbeterd) gedownload.
