mja, weet je, je kan hier heel, héél, hééééééél erg ver in gaan.
zelfbouw interlinks van audio creative
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: zelfbouw interlinks van audio creative
en eigenlijk om het héél goed te doen, zou je om de centimeter een dun teflon ringetje rond de zilverdraad moeten schuiven, zodat het contact met de teflon buis nòg geringer is !!!!!
mja, weet je, je kan hier heel, héél, hééééééél erg ver in gaan.
mja, weet je, je kan hier heel, héél, hééééééél erg ver in gaan.
Re: zelfbouw interlinks van audio creative
ja je kunt ze ook in je oren stoppen
als je gehoor niet goed is dan helpen die buisjes ook
als je gehoor niet goed is dan helpen die buisjes ook
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: zelfbouw interlinks van audio creative
weet je, bij kleine kindjes steken ze soms opzettelijk kleine buisjes in de oren !
afin, ondertussen ben ik in rustige afwachting van mijn twee setjes-met-zilverkabel van avdboem hier
afin, ondertussen ben ik in rustige afwachting van mijn twee setjes-met-zilverkabel van avdboem hier
Re: zelfbouw interlinks van audio creative
De interlinks bevallen me erg goed. De teflon slang is iets waar ik niet bij stil heb gestaan en het klinkt logisch dat een teflon buis beter is dan de gebruikte buis. Ik ga eens op zoek naar een geschikte teflon buis. Versie 2.0 mag bovendien iets korter dus ga ik zo veel mogelijk hergebruiken van versie 1.0.jeroen_d schreef:Als je het een verbetering vindt, dan loont het de investering om de buizen in teflon uit te voeren. Hoewel het directe contact van de geleider met het diëlektricum nu sterk verminderd is, heb je nog altijd een diëlektricum van dubieuze kwaliteit tussen de geleiders zitten. Dat vond ik persoonlijk een beetje jammer van het artikel van Dick. Wel duur zilver als geleider gebruiken, maar goedkope slangen van de bouwmarkt toepassen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: zelfbouw interlinks van audio creative
Explosief spul!Muug schreef:twee setjes-met-zilverkabel van avdboem hier
Re: zelfbouw interlinks van audio creative
Hallo,
Wat het materiaal betreft van de buisjes.
De diëlectrische constante van PE is niet heel veel hoger dan die van Teflon. 2,25 versus 2,1.
PVC is al wel minder goed met een DC van >3.
Verder heb ik ooit eens van Van den Hul gehoord dat je voor een isolatie nooit een materiaal moet nemen met een Halogeen erin. Waarom heeft hij niet verteld. Teflon heeft dus wel een Halogeen in/aan de keten.
Ik zou voor PE gaan.
Het idee van de afstandhouders spreekt mij wel aan. Ik ga eens kijken of ik iets kan maken met Twaron Angel hair in plukjes om de geleider heen. Zoiets als het plukje watten dat inboorlingen om hun pijltjes voor blaaspijpen, maken.
Ik dacht aan Twaron om evt mechanische trillingen te compenseren.
Over the top
Vast wel.
Heb ik gelijk nog een vraagje. Ik heb nog 0,1 mm doorsnede zilverdraad liggen. Hoeveel zou ik er moeten samen nemen? Twijnen, of gewoon naast elkaar? Of moet ik voor echte litze de aders afzonderlijk lakken. Dan is de luchtisolatie natuurlijk wel weg.
Groet,
Leobus
Wat het materiaal betreft van de buisjes.
De diëlectrische constante van PE is niet heel veel hoger dan die van Teflon. 2,25 versus 2,1.
PVC is al wel minder goed met een DC van >3.
Verder heb ik ooit eens van Van den Hul gehoord dat je voor een isolatie nooit een materiaal moet nemen met een Halogeen erin. Waarom heeft hij niet verteld. Teflon heeft dus wel een Halogeen in/aan de keten.
Ik zou voor PE gaan.
Het idee van de afstandhouders spreekt mij wel aan. Ik ga eens kijken of ik iets kan maken met Twaron Angel hair in plukjes om de geleider heen. Zoiets als het plukje watten dat inboorlingen om hun pijltjes voor blaaspijpen, maken.
Ik dacht aan Twaron om evt mechanische trillingen te compenseren.
Over the top
Heb ik gelijk nog een vraagje. Ik heb nog 0,1 mm doorsnede zilverdraad liggen. Hoeveel zou ik er moeten samen nemen? Twijnen, of gewoon naast elkaar? Of moet ik voor echte litze de aders afzonderlijk lakken. Dan is de luchtisolatie natuurlijk wel weg.
Groet,
Leobus
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: zelfbouw interlinks van audio creative
Tja,
dan kom je natuurlijk weer uit bij een coax met schuimachtig diëlectricum, en daarvan zijn er al behoorlijk veel op de markt !
dan kom je natuurlijk weer uit bij een coax met schuimachtig diëlectricum, en daarvan zijn er al behoorlijk veel op de markt !
Re: zelfbouw interlinks van audio creative
Ik lees net dat katoen een lagere permittiviteit heeft dan Teflon. Kost bijna niets....
Re: zelfbouw interlinks van audio creative
Nee, ik was het van plan om de ca 10 cm te doen en dan over een lengte van ca 3 mm.Muug schreef:Tja,
dan kom je natuurlijk weer uit bij een coax met schuimachtig diëlectricum, en daarvan zijn er al behoorlijk veel op de markt !
Groet,
Leobus
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: zelfbouw interlinks van audio creative
Ik wil eigenlijk niet deelnemen aan kabeldiscussies, maar als je een kabel niet continue wil bewegen maar gewoon een goede kabel wil maken, dan is een katoenen veter een heel mooi materiaal om te isoleren. Doordrenkt met een soort vioollak krijg je echt een heel mooie isolator (hoeft geen C37 te zijn want er is voor veel minder een goede Italiaanse lak te koop bij Hammerl )Dan schreef:Ik lees net dat katoen een lagere permittiviteit heeft dan Teflon. Kost bijna niets....
Als je geduld hebt mag je ook stroken zijde wikkelen, eventueel ook af te lakken met die vioollak..
Kees
Re: zelfbouw interlinks van audio creative
Is PE van zichzelf flexibel en knikt dat niet? Of kan dat nogal verschillen?
Re: zelfbouw interlinks van audio creative
Er zijn i.d.d. nogal wat soorten van LDPE, HDPE enz. http://nl.wikipedia.org/wiki/Polyetheen.avdboom schreef:Is PE van zichzelf flexibel en knikt dat niet? Of kan dat nogal verschillen?
Overigens wordt luchtslang van zowel PU als PE gemaakt en dat dunne aquariumluchtslang is meestal van PVC.
Het zal nog een hele studie worden...
Laatst gewijzigd door Pjotr op vr 07 feb 2014, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: zelfbouw interlinks van audio creative
PE, dan praat je eigenlijk over plastic zakjes plastic en shampooflessen. Chemisch inert, net als polypropyleen (PP) Bijna net zo breed toepasbaar als teflon.
Re: zelfbouw interlinks van audio creative
En als je het over PP hebt (bij condensatoren b.v.) dan heb je het over die velletjes die tussen de plakjes gesneden worst en ham zittenDan schreef:PE, dan praat je eigenlijk over plastic zakjes plastic en shampooflessen. Chemisch inert, net als polypropyleen (PP) Bijna net zo breed toepasbaar als teflon.
Re: zelfbouw interlinks van audio creative
Ik denk dat van den Hul dat toch anders bedoelde, want hij gebruikt ook teflon in zijn verder halogeenvrije kabels: http://www.vandenhul.com/search?search_ ... 67e&q=ptfeLeobus schreef:Hallo,
Wat het materiaal betreft van de buisjes.
De diëlectrische constante van PE is niet heel veel hoger dan die van Teflon. 2,25 versus 2,1.
PVC is al wel minder goed met een DC van >3.
Verder heb ik ooit eens van Van den Hul gehoord dat je voor een isolatie nooit een materiaal moet nemen met een Halogeen erin. Waarom heeft hij niet verteld. Teflon heeft dus wel een Halogeen in/aan de keten.
Ik zou voor PE gaan.
Het idee van de afstandhouders spreekt mij wel aan. Ik ga eens kijken of ik iets kan maken met Twaron Angel hair in plukjes om de geleider heen. Zoiets als het plukje watten dat inboorlingen om hun pijltjes voor blaaspijpen, maken.
Ik dacht aan Twaron om evt mechanische trillingen te compenseren.
Over the topVast wel.
Heb ik gelijk nog een vraagje. Ik heb nog 0,1 mm doorsnede zilverdraad liggen. Hoeveel zou ik er moeten samen nemen? Twijnen, of gewoon naast elkaar? Of moet ik voor echte litze de aders afzonderlijk lakken. Dan is de luchtisolatie natuurlijk wel weg.
Groet,
Leobus
Zilverkabeltjes natuurlijk niet lakken, dan ga je off topic net zoals audiomanics met het katoen dat in lak is gedrenkt. Het moet natuurlijk wel een airlink blijven.
Als je teflon te duur vindt dan lijkt PE me een goed alternatief.
Re: zelfbouw interlinks van audio creative
Voor de echte fijnproever hebben ze ook teflonslang: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/583456/
En voor de liefhebber ook nog in kleurtjes: http://www.conrad.nl/ce/nl/Search.html; ... h=pe-slangDan schreef:
Re: zelfbouw interlinks van audio creative
Ik zou gewoon voor piepschuim gaan. Luchtiger kan niet..
groet,
Aat
groet,
Aat
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: zelfbouw interlinks van audio creative
da's een idee ! Maar geen piepschuim, da's te dicht. Veel apparaten zitten tegenwoordig verpakt in vrij harde blokken die een schuimachtige structuur hebben. Geen idee hoe dat noemt. Je versnijdt dat tot kleine blokjes of bolletjes of cylindertjes en steekt er gewoon je zilverkabel door. Pluggen aan solderen en klaar !AatV schreef:Ik zou gewoon voor piepschuim gaan. Luchtiger kan niet..![]()
groet,
Aat
Re: zelfbouw interlinks van audio creative
De "ladder"interlink? Goed idee Muug. Meer lucht kun je niet hebben. Speel je alle andere mee weg
Bij de modelbouwwinkel een plaatje Depron* halen en afstandsstukje van snijden. Beter is natuurlijk mica plaatjes
*Depron = geschuimd polystyreen (Styroflex = polystyreen folie).
Bij de modelbouwwinkel een plaatje Depron* halen en afstandsstukje van snijden. Beter is natuurlijk mica plaatjes
Re: zelfbouw interlinks van audio creative
Dan opper ik dat we een parelketting slopen en de parels over de draad rijgen en fixeren, daar krijgt de muziek een zeker "glans" van
Of, ff serieus... Ahum....
Ik denk er aan een hoeveelheid PE slang aan te schaffen, alleen is dat meer dan ik nodig zou hebben, en de verzendkosten zijn ook relatief hoog. Mochten mensen interesse hebben PB me dan even hoeveel je nodig zou hebben, kleinere hoeveelheden moeten gewoon in een envelope verzonden kunnen worden volgens mij. Zo maken we het voor iedereen leuk.
Ik heb nog wel ter bevestiging een vraagje uit staan of de slang wel soepel is voordat ik definitief beslis.
Of, ff serieus... Ahum....
Ik denk er aan een hoeveelheid PE slang aan te schaffen, alleen is dat meer dan ik nodig zou hebben, en de verzendkosten zijn ook relatief hoog. Mochten mensen interesse hebben PB me dan even hoeveel je nodig zou hebben, kleinere hoeveelheden moeten gewoon in een envelope verzonden kunnen worden volgens mij. Zo maken we het voor iedereen leuk.
Ik heb nog wel ter bevestiging een vraagje uit staan of de slang wel soepel is voordat ik definitief beslis.
