Paasproject 2011

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

e46eclipse
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 20:24
Locatie: 035

Re: Paasproject 2011

Bericht door e46eclipse »

da's een lekker flesje :)
Gebruikersavatar
Lieuwe
Berichten: 502
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 10:05
Locatie: Enschede

Re: Paasproject 2011

Bericht door Lieuwe »

e46eclipse schreef:
da's een lekker flesje :)
Hij maakt het ons moeilijk dit jaar, het flesje zoeken. Alhoewel er op een paar foto's een flesje nog ontbreekt ;).
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Paasproject 2011

Bericht door Henkjan »

Lieuwe schreef:
e46eclipse schreef:
da's een lekker flesje :)
Hij maakt het ons moeilijk dit jaar, het flesje zoeken.
daarentegen is de beugel van een formaat dat je 'm niet kan missen toch?
e46eclipse
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 20:24
Locatie: 035

Re: Paasproject 2011

Bericht door e46eclipse »

Henkjan schreef:
Lieuwe schreef:
e46eclipse schreef:
da's een lekker flesje :)
Hij maakt het ons moeilijk dit jaar, het flesje zoeken.
daarentegen is de beugel van een formaat dat je 'm niet kan missen toch?
:oops: wel dat flesje zien maar over die beugel heen kijken
Gebruikersavatar
Lieuwe
Berichten: 502
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 10:05
Locatie: Enschede

Re: Paasproject 2011

Bericht door Lieuwe »

Het word zeker haast een pinkster project :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Paasproject 2011

Bericht door Henkjan »

t speelt al hoor, ik was alleen wat lui met het plaatsen van de voortgang... straks (als ik achter de andere PC zit) zal ik de foto's wel posten
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: Paasproject 2011

Bericht door meiborg »

En, hoe pakt het uit? Heeft hij bijgeluiden door compressie of heeft je flare dit goed aangepakt?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Paasproject 2011

Bericht door Henkjan »

lijkt tot nu toe prima te gaan. ik heb me net door het "bastest muziek" topic heen gebladerd, en dat doet de sub allemaal zonder enige moeite, veel uitslag heb ik m ook al niet op kunnen betrappen.

grootste verschil is dat de bas nu meer voelbaar is, ook bij muziek waar je dat in eerste instantie niet verwacht :rock:

volgende stap: REW....

(1e leerpuntje: spuitlijm houdt niet echt fantastisch...)
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12450
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Paasproject 2011

Bericht door b_force »

Waar zijn die foto's nu die je ging plaatsen? :roll:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Paasproject 2011

Bericht door Henkjan »

b_force schreef:
Waar zijn die foto's nu die je ging plaatsen? :roll:
nog steeds op de CF kaart :lol:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Paasproject 2011

Bericht door Henkjan »

goed, het volk vroeg foto's...

na de vorige foto heb ik dus de bracing vast gelijmd, de aansluitingen en t snoer gemonteerd en het deksel er op gezet:
Paasproject 2011 - bijna klaar 3.jpg
vervolgens heb ik van wat de onderkant wordt de kanten wat afgerond met de frees en er wat blanke lak (ik had nog wat parketlak) er op gezet, e.e.a. zodat deze makkelijk over het tapijt kan schuiven. en dan valt zo op dat dat OSB er best wel mooi uitziet eigenlijk...
OSB.jpg
vervolgens was het tijd om de voorkant met tapijt te beplakken, en wat stof voor de opening van de poort te doen:
Paasproject 2011 - bijna klaar 4.jpg
en toen kon die naar binnen, snoer aan de drivers gesoldeerd (jaja!), testen, en de drivers vastgezet (acryl kit er achter, M5 imbus & inslagmoeren). en toen zag het er zo uit:
paasproject 2011 onder in t rek.jpg
eigenlijk weinig verschil met waar ik begon :lol:
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: Paasproject 2011

Bericht door DragoSz »

Is het verschil in klank dan wel groter? :-s
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Paasproject 2011

Bericht door Henkjan »

DragoSz schreef:
Is het verschil in klank dan wel groter? :-s
veel hoog komt er nog steeds niet uit, maar de diepgang en vooral de impact is flink verbeterd, de bas is nu meer voelbaar dan bij de oude, die extra cm²'s merk je wel. ben dan ook dik tevreden, erg goede upgrade.
k.p.
Berichten: 1178
Lid geworden op: vr 16 jan 2009, 11:23

Re: Paasproject 2011

Bericht door k.p. »

Er moet toch ook geen hoog uit komen :P ?

Hoeveel dieper speelt dit nou? Die diepgang zal dan wel voor de voelbaarheid zorgen of niet? Of komt dat gewoon omdat het luider kan :twisted: ?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Paasproject 2011

Bericht door Henkjan »

de in-room heb ik niet gemeten, maar de 2pi simulatie ging van ~35Hz naar ~20Hz f3, en dat is dus ook met gewone muziek merkbaar (dus niet alleen met die uit t bastest topic). een klap op een grote drum voel je nu ook echt :rock:
Gebruikersavatar
fritzie
Berichten: 255
Lid geworden op: wo 26 nov 2008, 21:06
Locatie: Sint-Willebrord

Re: Paasproject 2011

Bericht door fritzie »

Breda?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Paasproject 2011

Bericht door Henkjan »

fritzie schreef:
Breda?
nee, Berkel en Rodenrijs :mrgreen:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12450
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Paasproject 2011

Bericht door b_force »

Henkjan schreef:
fritzie schreef:
Breda?
nee, Berkel en Rodenrijs :mrgreen:
Jij humorpantalon.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Paasproject 2011

Bericht door Henkjan »

op verzoek de GD curve:
GD.png
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Paasproject 2011

Bericht door Henkjan »

en een andere vraag was: wat als ik maar 1 woofer wil gebruiken. in principe erg simpel: lengte lijn gelijk, doorsnede overal de helft.
schets Paasproject 2011 - met opmerkingen.jpg
de lengte van de lijn is de lengte van de groene lijn in de schets, die moet dus gelijk blijven. de met rode pijlen gemarkeerde afstanden moet je allemaal halveren. en de plaats van de woofer komt op 1/3 van de lijn lengte, gemeten vanaf de gesloten kant (de lengte van de gele pijl dus)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Paasproject 2011

Bericht door Shadow »

Nu heb ik dit draadje met belangstelling gelezen, maar als ik het goed begrijp wordt de single speaker versie iets lager en iets minder diep?
Lijkt me een leuke sub voor een W6-1530sa?!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Paasproject 2011

Bericht door Henkjan »

Shadow schreef:
Nu heb ik dit draadje met belangstelling gelezen, maar als ik het goed begrijp wordt de single speaker versie iets lager en iets minder diep?
Lijkt me een leuke sub voor een W6-1530sa?!
dat moet prima lukken, die 6" kan je laag genoeg crossen immers

de maten moet je maar ff vogelen, hangt af van de "vouw". overall halveert t volume, en moet de lengte van de line gelijk blijven. wil je ze stereo onder de coaxen of gewoon ergens 1 sub?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Paasproject 2011

Bericht door Shadow »

Henkjan schreef:
Shadow schreef:
Nu heb ik dit draadje met belangstelling gelezen, maar als ik het goed begrijp wordt de single speaker versie iets lager en iets minder diep?
Lijkt me een leuke sub voor een W6-1530sa?!
dat moet prima lukken, die 6" kan je laag genoeg crossen immers

de maten moet je maar ff vogelen, hangt af van de "vouw". overall halveert t volume, en moet de lengte van de line gelijk blijven. wil je ze stereo onder de coaxen of gewoon ergens 1 sub?
Stereo! Hoe kom je qua afstemming uit? Nog steeds rond de f3=20hz?
Ben ook benieuwd hoe die w6-1530sa zich off-axis gedraagt? Is daar een beetje mee te leven?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Paasproject 2011

Bericht door Henkjan »

Shadow schreef:
Henkjan schreef:
Shadow schreef:
Nu heb ik dit draadje met belangstelling gelezen, maar als ik het goed begrijp wordt de single speaker versie iets lager en iets minder diep?
Lijkt me een leuke sub voor een W6-1530sa?!
dat moet prima lukken, die 6" kan je laag genoeg crossen immers

de maten moet je maar ff vogelen, hangt af van de "vouw". overall halveert t volume, en moet de lengte van de line gelijk blijven. wil je ze stereo onder de coaxen of gewoon ergens 1 sub?
Stereo! Hoe kom je qua afstemming uit? Nog steeds rond de f3=20hz?
Ben ook benieuwd hoe die w6-1530sa zich off-axis gedraagt? Is daar een beetje mee te leven?
ja, 20Hz :rock:

ik zou flink moeten graven of ik wat kan vinden over die W6-1530, 't is lang geleden dat ik m gehoord heb of wat over gelezen .. (mss eigen draadje starten?)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Paasproject 2011

Bericht door Shadow »

Doe ik als ik de lm4780 bouwdoos in orde heb :rock:
Lijkt me mooi voor een flinke vloerstaander; zo'n w8 en deze w6 coax samen gooien :rock:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”