Paasproject 2011
Moderator: Beheerdersteam
-
e46eclipse
- Berichten: 70
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 20:24
- Locatie: 035
Re: Paasproject 2011
Hij maakt het ons moeilijk dit jaar, het flesje zoeken. Alhoewel er op een paar foto's een flesje nog ontbreekte46eclipse schreef:da's een lekker flesje
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Paasproject 2011
daarentegen is de beugel van een formaat dat je 'm niet kan missen toch?Lieuwe schreef:Hij maakt het ons moeilijk dit jaar, het flesje zoeken.e46eclipse schreef:da's een lekker flesje
-
e46eclipse
- Berichten: 70
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 20:24
- Locatie: 035
Re: Paasproject 2011
Henkjan schreef:daarentegen is de beugel van een formaat dat je 'm niet kan missen toch?Lieuwe schreef:Hij maakt het ons moeilijk dit jaar, het flesje zoeken.e46eclipse schreef:da's een lekker flesje
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Paasproject 2011
t speelt al hoor, ik was alleen wat lui met het plaatsen van de voortgang... straks (als ik achter de andere PC zit) zal ik de foto's wel posten
Re: Paasproject 2011
En, hoe pakt het uit? Heeft hij bijgeluiden door compressie of heeft je flare dit goed aangepakt?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Paasproject 2011
lijkt tot nu toe prima te gaan. ik heb me net door het "bastest muziek" topic heen gebladerd, en dat doet de sub allemaal zonder enige moeite, veel uitslag heb ik m ook al niet op kunnen betrappen.
grootste verschil is dat de bas nu meer voelbaar is, ook bij muziek waar je dat in eerste instantie niet verwacht
volgende stap: REW....
(1e leerpuntje: spuitlijm houdt niet echt fantastisch...)
grootste verschil is dat de bas nu meer voelbaar is, ook bij muziek waar je dat in eerste instantie niet verwacht
volgende stap: REW....
(1e leerpuntje: spuitlijm houdt niet echt fantastisch...)
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Paasproject 2011
nog steeds op de CF kaartb_force schreef:Waar zijn die foto's nu die je ging plaatsen?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Paasproject 2011
goed, het volk vroeg foto's...
na de vorige foto heb ik dus de bracing vast gelijmd, de aansluitingen en t snoer gemonteerd en het deksel er op gezet: vervolgens heb ik van wat de onderkant wordt de kanten wat afgerond met de frees en er wat blanke lak (ik had nog wat parketlak) er op gezet, e.e.a. zodat deze makkelijk over het tapijt kan schuiven. en dan valt zo op dat dat OSB er best wel mooi uitziet eigenlijk... vervolgens was het tijd om de voorkant met tapijt te beplakken, en wat stof voor de opening van de poort te doen: en toen kon die naar binnen, snoer aan de drivers gesoldeerd (jaja!), testen, en de drivers vastgezet (acryl kit er achter, M5 imbus & inslagmoeren). en toen zag het er zo uit:eigenlijk weinig verschil met waar ik begon
na de vorige foto heb ik dus de bracing vast gelijmd, de aansluitingen en t snoer gemonteerd en het deksel er op gezet: vervolgens heb ik van wat de onderkant wordt de kanten wat afgerond met de frees en er wat blanke lak (ik had nog wat parketlak) er op gezet, e.e.a. zodat deze makkelijk over het tapijt kan schuiven. en dan valt zo op dat dat OSB er best wel mooi uitziet eigenlijk... vervolgens was het tijd om de voorkant met tapijt te beplakken, en wat stof voor de opening van de poort te doen: en toen kon die naar binnen, snoer aan de drivers gesoldeerd (jaja!), testen, en de drivers vastgezet (acryl kit er achter, M5 imbus & inslagmoeren). en toen zag het er zo uit:eigenlijk weinig verschil met waar ik begon
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Paasproject 2011
veel hoog komt er nog steeds niet uit, maar de diepgang en vooral de impact is flink verbeterd, de bas is nu meer voelbaar dan bij de oude, die extra cm²'s merk je wel. ben dan ook dik tevreden, erg goede upgrade.DragoSz schreef:Is het verschil in klank dan wel groter?
Re: Paasproject 2011
Er moet toch ook geen hoog uit komen
?
Hoeveel dieper speelt dit nou? Die diepgang zal dan wel voor de voelbaarheid zorgen of niet? Of komt dat gewoon omdat het luider kan
?
Hoeveel dieper speelt dit nou? Die diepgang zal dan wel voor de voelbaarheid zorgen of niet? Of komt dat gewoon omdat het luider kan
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Paasproject 2011
de in-room heb ik niet gemeten, maar de 2pi simulatie ging van ~35Hz naar ~20Hz f3, en dat is dus ook met gewone muziek merkbaar (dus niet alleen met die uit t bastest topic). een klap op een grote drum voel je nu ook echt 
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12450
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Paasproject 2011
Jij humorpantalon.Henkjan schreef:nee, Berkel en Rodenrijsfritzie schreef:Breda?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Paasproject 2011
en een andere vraag was: wat als ik maar 1 woofer wil gebruiken. in principe erg simpel: lengte lijn gelijk, doorsnede overal de helft.de lengte van de lijn is de lengte van de groene lijn in de schets, die moet dus gelijk blijven. de met rode pijlen gemarkeerde afstanden moet je allemaal halveren. en de plaats van de woofer komt op 1/3 van de lijn lengte, gemeten vanaf de gesloten kant (de lengte van de gele pijl dus)
Re: Paasproject 2011
Nu heb ik dit draadje met belangstelling gelezen, maar als ik het goed begrijp wordt de single speaker versie iets lager en iets minder diep?
Lijkt me een leuke sub voor een W6-1530sa?!
Lijkt me een leuke sub voor een W6-1530sa?!
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Paasproject 2011
dat moet prima lukken, die 6" kan je laag genoeg crossen immersShadow schreef:Nu heb ik dit draadje met belangstelling gelezen, maar als ik het goed begrijp wordt de single speaker versie iets lager en iets minder diep?
Lijkt me een leuke sub voor een W6-1530sa?!
de maten moet je maar ff vogelen, hangt af van de "vouw". overall halveert t volume, en moet de lengte van de line gelijk blijven. wil je ze stereo onder de coaxen of gewoon ergens 1 sub?
Re: Paasproject 2011
Stereo! Hoe kom je qua afstemming uit? Nog steeds rond de f3=20hz?Henkjan schreef:dat moet prima lukken, die 6" kan je laag genoeg crossen immersShadow schreef:Nu heb ik dit draadje met belangstelling gelezen, maar als ik het goed begrijp wordt de single speaker versie iets lager en iets minder diep?
Lijkt me een leuke sub voor een W6-1530sa?!
de maten moet je maar ff vogelen, hangt af van de "vouw". overall halveert t volume, en moet de lengte van de line gelijk blijven. wil je ze stereo onder de coaxen of gewoon ergens 1 sub?
Ben ook benieuwd hoe die w6-1530sa zich off-axis gedraagt? Is daar een beetje mee te leven?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Paasproject 2011
ja, 20HzShadow schreef:Stereo! Hoe kom je qua afstemming uit? Nog steeds rond de f3=20hz?Henkjan schreef:dat moet prima lukken, die 6" kan je laag genoeg crossen immersShadow schreef:Nu heb ik dit draadje met belangstelling gelezen, maar als ik het goed begrijp wordt de single speaker versie iets lager en iets minder diep?
Lijkt me een leuke sub voor een W6-1530sa?!
de maten moet je maar ff vogelen, hangt af van de "vouw". overall halveert t volume, en moet de lengte van de line gelijk blijven. wil je ze stereo onder de coaxen of gewoon ergens 1 sub?
Ben ook benieuwd hoe die w6-1530sa zich off-axis gedraagt? Is daar een beetje mee te leven?
ik zou flink moeten graven of ik wat kan vinden over die W6-1530, 't is lang geleden dat ik m gehoord heb of wat over gelezen .. (mss eigen draadje starten?)
Re: Paasproject 2011
Doe ik als ik de lm4780 bouwdoos in orde heb
Lijkt me mooi voor een flinke vloerstaander; zo'n w8 en deze w6 coax samen gooien
Lijkt me mooi voor een flinke vloerstaander; zo'n w8 en deze w6 coax samen gooien
