Tweeter voor Pied Piper

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

JohanH

Re: Tweeter voor Pied Piper

Bericht door JohanH »

Steef schreef:
Ik wil graag JohanH even bedanken voor de link naar Brigatti.

Heb zelf twee Translator Reflexion speakers staan als opknap-project waarvan de Multicell's allebei kapot waren.
Ik had al gekeken naar andere tweeters maar gelukkig zag ik de link en heb er gelijk twee RB-454 besteld.
Gisteravond heb ik ze erin gezet en ze klonken goed. Past mooi in het plaatje qua geluid.

Waren wel iets breder dan de Multicel dus moesten een klein beetje aan de zijkant van de originele gaten eraf frezen.
Graag gedaan.
We aim to please

Johan
wouter
Ook commercieel actief

Bericht door wouter »

Steef schreef:
Heb zelf twee Translator Reflexion speakers staan als opknap-project waarvan de Multicell's allebei kapot waren.
De woofers zijn ook niet bepaald origineel lijkt me...
Steef

Bericht door Steef »

wouter schreef:
De woofers zijn ook niet bepaald origineel lijkt me...
Viel mij ook op toen ik de foto's zag van de originele speakers. Ben begonnen bij de tweeters omdat die kapot waren.

Veel weet ik niet over de geschiedenis van waar ze stonden. Alleen dat ze aangesloten stonden op twee grote Denon mono-blokken.

Zal even kijken wat er dan wel inzitten voor woofers. Ze hebben volgens mij in ieder geval een rubberen rand.
wouter
Ook commercieel actief

Bericht door wouter »

Lijkt me een Monacor SPH210 of SPH200TC
Steef

Bericht door Steef »

Knap dat je het ziet. Het zijn inderdaad de SPH-210.

Ik heb geen verstand van geluidsmetingen of de waardes berekenen voor een filter dus ik weet ook niet in hoeverre deze vervangende woofers en bandtweeters afwijken i.c.m. de filter die berekent is op de originele speakers.

Bij het vorige project heeft degene die de speakers verkocht de componenten voor het filter samengesteld en meegeleverd.
Plaats reactie