zelfbouw interlinks van audio creative

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
avdboom
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 19:25
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: zelfbouw interlinks van audio creative

Bericht door avdboom »

Ok weer ffe snel op me pc om wat foto's te uppen....

Het probleem war ik tegenaan liep is dat de keble nooit ver genoeg de plug in gaat om de trekontlasting te verzorgen.
De oplossing in het volgende paar wordt denk ik of 1 buisje korter houden en 1 naar binnen voeren cie dan de center pin wordt, de ander wordt dan de massa. De andere oplossing kan je op een foto zien en is 1 slang een stukje over de andere heen doen door hem in te knippen dat hij dunner wordt. Maar dan is het lucht effect weer weg, maar centerd hij weer mooi.

Bij mijn huidige exemplaar heb ik de plug er een beetje op gedraad en gebord met tape om wille van de test voort zetten. Dan afwerk kous en krimpkous die bij mij te klein was dus wederom met tape... Het zit wel stevig, maar ik denk dat ik ze later nog eens opnieuw opbouw als het gaandeweg beter wordt allemaal.
Bijlagen
Gestripte
Gestripte
2014-01-29 16.51.51.jpg
De getwiste kabels samengetaped
De getwiste kabels samengetaped
2014-01-29 20.38.33.jpg
Zelfs twee slangen los zonder tape passen er net in...
Zelfs twee slangen los zonder tape passen er net in...
Met moeite de kabel in de plug gekregen.
Met moeite de kabel in de plug gekregen.
2014-01-30 22.16.41.jpg
2014-01-30 22.17.29.jpg
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: zelfbouw interlinks van audio creative

Bericht door ds23man »

Hebben jullie hier al aan gedacht?
punnikklosje.~png.jpg
punnikklosje.~png.jpg (3.43 KiB) 306 keer bekeken
Kun je de afscherming zelf om je kabel punnikken :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: zelfbouw interlinks van audio creative

Bericht door Muug »

:rofl:
da's meer dan dertig jaar geleden dat ik daar zelf nog mee geprutst heb, man !
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: zelfbouw interlinks van audio creative

Bericht door Henkjan »

ds23man schreef:
Hebben jullie hier al aan gedacht?
punnikklosje.~png.jpg
Kun je de afscherming zelf om je kabel punnikken :rofl: :rofl: :rofl:
wat voor draad dan?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: zelfbouw interlinks van audio creative

Bericht door ds23man »

Dun koperdraad?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: zelfbouw interlinks van audio creative

Bericht door ray5150 »

Hou op, Je brengt ze nog op ideeën... :rofl: :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: zelfbouw interlinks van audio creative

Bericht door ds23man »

ray5150 schreef:
Hou op, Je brengt ze nog op ideeën... :rofl: :rofl:

Ach, gezien het kreatief met kurk gehalte hier.......... :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: zelfbouw interlinks van audio creative

Bericht door AatV »

Leuk idee hoor, dat gepunnik met koper. Je krijgt dan een "Mesh wired hollow annealed OFC airflow islolated interlink". 8)
Zoiets verkoopt zich zelf! (je kan natuurlijk ook een stukje afscherming nemen..)

groet,
Aat
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: zelfbouw interlinks van audio creative

Bericht door ds23man »

Volgens mij staan er morgen een aantal ZBA leden bij de lokale Kreawinkel voor de deur! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: zelfbouw interlinks van audio creative

Bericht door Pjotr »

AatV schreef:
Leuk idee hoor, dat gepunnik met koper. Je krijgt dan een "Mesh wired hollow annealed OFC airflow islolated interlink". 8)
Je slaat dan i.d.d. afscherming met draadje om elkaar geslagen i.p.v. over elkaar geslagen. Geeft veel lucht tussen de draadjes van de afscherming onderling. Soort van netkous zeg maar :D
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: zelfbouw interlinks van audio creative

Bericht door ray5150 »

AatV schreef:
Leuk idee hoor, dat gepunnik met koper. Je krijgt dan een "Mesh wired hollow annealed OFC airflow islolated interlink". 8)
Zoiets verkoopt zich zelf! (je kan natuurlijk ook een stukje afscherming nemen..)

groet,
Aat
Jij zou een hele goede Marketing Manager zijn, wist je dat ? :lol: :lol:
Alleen dat anale klinkt niet zo fris... :-&
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: zelfbouw interlinks van audio creative

Bericht door ds23man »

Ter stimulatie:
netkous.jpg
netkous.jpg (11.82 KiB) 261 keer bekeken
:mrgreen:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: zelfbouw interlinks van audio creative

Bericht door AatV »

ray5150 schreef:
Jij zou een hele goede Marketing Manager zijn, wist je dat ? :lol: :lol:
Alleen dat anale klinkt niet zo fris... :-&
Story of my life : bij sommige banen die ik gehad heb zeiden ze dat ik in iets anders waarschijnlijk erg goed zou zijn... :sure: :sure:

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: zelfbouw interlinks van audio creative

Bericht door Pjotr »

Huppakee :rofl: Je bent ook wel een Pavlov hondje Gerhard :roll:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: zelfbouw interlinks van audio creative

Bericht door pappaleo »

Pjotr schreef:
AatV schreef:
Leuk idee hoor, dat gepunnik met koper. Je krijgt dan een "Mesh wired hollow annealed OFC airflow islolated interlink". 8)
Je slaat dan i.d.d. afscherming met draadje om elkaar geslagen i.p.v. over elkaar geslagen. Geeft veel lucht tussen de draadjes van de afscherming onderling. Soort van netkous zeg maar :D
Trambovenleidingen worden soms ook afgeschermd. (foto vanuit het raam op mijn werk) :mrgreen:
IMAG0356.jpg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: zelfbouw interlinks van audio creative

Bericht door Pjotr »

ray5150 schreef:
Alleen dat anale klinkt niet zo fris... :-&
A dirty mind for ever :lol: Even goed lezen, dat staat er niet... :D
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: zelfbouw interlinks van audio creative

Bericht door ds23man »

Pjotr schreef:
Huppakee :rofl: Je bent ook wel een Pavlov hondje Gerhard :roll:
You rang Mylord? :mrgreen:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: zelfbouw interlinks van audio creative

Bericht door AatV »

pappaleo schreef:
Trambovenleidingen worden soms ook afgeschermd. (foto vanuit het raam op mijn werk) :mrgreen:
IMAG0356.jpg
Toen ik deze foto zag moest ik gelijk aan de volgende spreuk denken :

"Gott schütze dies Haus voor Not und Feuer,
vor Stadplanung und vor der Steuer."

groet,
Aat
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: zelfbouw interlinks van audio creative

Bericht door ray5150 »

Pjotr schreef:
ray5150 schreef:
Alleen dat anale klinkt niet zo fris... :-&
A dirty mind for ever :lol: Even goed lezen, dat staat er niet... :D
Nee, dat klopt, maar klinkt als.... 8-[
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: zelfbouw interlinks van audio creative

Bericht door meiborg »

Ik ga ook maar eens nieuwe interlinks maken, mijn oude zijn met 30cm de stuk wat aan de korte kant. Ebay is your friend: koper draad van 0,8mm, 12m lengte voor ~6,- incl verzenden, 8 Nakamichi pluggen voor 17,- incl verzenden, wat buis en braided sleeving voor een paar euro, ze worden nog goedkoop ook!

Mvg Reinder
Laatst gewijzigd door meiborg op vr 31 jan 2014, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: zelfbouw interlinks van audio creative

Bericht door ray5150 »

pappaleo schreef:

Trambovenleidingen worden soms ook afgeschermd. (foto vanuit het raam op mijn werk) :mrgreen:
IMAG0356.jpg

Groene Toren ? :idea:
Gebruikersavatar
avdboom
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 19:25
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: zelfbouw interlinks van audio creative

Bericht door avdboom »

meiborg schreef:
Ik ga ook maar eens nieuwe interlinks maken, mijn oude zijn met 30cm de stuk wat aan de korte kant. Ebay is your friend: koper draad van 0,8mm, 12m lengte voor ~6,- incl verzenden, 8 Nakamichi pluggen voor 17,- incl verzenden, wat buis en braided sleeving voor een paar euro, ze worden nog goedkoop ook!

Mvg Reinder
Mmmm, die nakamichi pluggen ziene r ook aardig uit. Ik heb al hollow banaan pluggen er van en waren degelijk zat. Eens bekijken.

Als je ook nog metalen afschermmantel voor een habbekrats vindt ben je mijn held :rock:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: zelfbouw interlinks van audio creative

Bericht door Pjotr »

Je kunt eens alu huishoudfolie proberen, de dikkere variant...
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: zelfbouw interlinks van audio creative

Bericht door meiborg »

Dacht ik ook aan, zou dat genoeg meebewegen zonder te scheuren?

Mvg Reinder
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: zelfbouw interlinks van audio creative

Bericht door pappaleo »

ray5150 schreef:
pappaleo schreef:

Trambovenleidingen worden soms ook afgeschermd. (foto vanuit het raam op mijn werk) :mrgreen:
IMAG0356.jpg

Groene Toren ? :idea:
Exact, Ray :goedzo:
Plaats reactie