@Anne, denk dat de stroom wat te klein is om de spoel zonder C goed te laten functioneren.
Heb zelf even een simpel soort simulatie gedaan in het programmaatje PSU Designer2 (te downloaden van Duncan amps).
Ik ben uitgegaan van :
- nominale secundaire spanning van 270 x 230/220 = 282 Volt (onbelast meet je natuurlijk wat meer);
- een gevraagde stroom van 12 mA.;
- een gelijkstroomweerstand van de spoel van ca. 350 Ohm
Verder heb ik de onderdelen gebruikt die je al in huis hebt. Extra onderdelen :
1 condensator (elco) van 4,7uF
1 weerstand 2,2 kOhm van minimaal 1 Watt (liever iets meer)
1 weerstand 1 kOhm van 1 Watt.
Kom dan uit op een uitgangsspanning van 304 Volt, het schema is als volgt:
Kan nog zijn dat door het 220/230V verhaal de gloeispanning voor de 6X4 oploopt tot 6,5 Volt, dan weerstand van 0,33 Ohm (Rx) toevoegen aan het gloeistroomkring. (aangenomen dat je deze wikkeling alleen voor de gelijkrichter gebruikt)
Voordeel van de grote weerstanden is dat je deze gemakkelijk kunt verlagen of verhogen om resp. een hogere of een lagere voedingsspanning te krijgen.
groet,
Aat