Squeezebox opvolger maken

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hsmeets »

hannesie schreef:
Are you shure?

Het leest anders alsof beide de I2s van p5 verwerken, een is wel master en de ander is slave.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

hsmeets schreef:
hannesie schreef:
Are you shure?

Het leest anders alsof beide de I2s van p5 verwerken, een is wel master en de ander is slave.
Ik gaf een edit. :mrgreen:

Ik ben benieuwd of het wil lukken beide aan te spreken.

De configuratie is met de modules I2S en de chip, welke dan kan gekozen worden, is nog de vraag dan.

De chip die ze gebruiken voor de S/PDIF is mogelijk niet noodzakelijk te configureren.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

Even een updateje...... :mrgreen:

Wilde de dac m.b.v. jumper kabeltjes aan de RPI aansluiten.

Wordt een beetje geknoei met hele dunne kabeltjes,daarom een riante print ontworpen,voor een verloop van flat kabel naar aansluitingen op de I2S herder van de RPI.

Schrik niet van de afmetingen :-$ 2x2 cm.............. :mrgreen:

Maar even ondervinden of dit gaat lukken. :wink:

Wordt wel micro soldeerwerk,nog net geen SMD.
Bijlagen
I2S DAC.JPG
2x2cm verloop.JPG
Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door Rade »

Ik zie dat er in dit topic verschillende mensen zijn die PI Music Box aan de praat hebben gekregen i.c.m. Raspberry PI.

Gisteren heb ik een kant en klaar XBMC Raspberry setje binnen gekregen en werkend gekregen. Hierop zitten al verschillende add-ons en SpotiMC. (zie andere topic: spotify via stereo). E.e.a werkt maar is vrij traag en ik ben nog niet kapot van SpotiMC. Lang zoeken en haperingen van het afgespeelde nummer tijdens het zoeken.

Omdat muziek prioritiet heeft vandaag een tweede 4 Gb SD-card gekocht en geprobeerd om PI Music Box aan de praat te krijgen op aparte schone kaart. Helaas krijg ik dit nog niet voor elkaar.

SD card is geformateerd en ik heb PI Music Box image gedownload naar mijn PC. Als ik het goed begrijp moet er nu eerst een NOOB (new out of the box) image op. Deze krijg ik niet gedownload van de Raspberry site (Bestand te groot?). Ik heb wel de torrent versie binnen gehaald maar weet eigenlijk niet goed hoe het torrent principe werkt :oops:

Als ik de NOOB image binnen heb kan ik deze dan op de gewoon op de card kopieren en daarna de PI Music Box image? Heb de verschillende handleidingen al wel geraadpleegd maar kom er nog niet helemaal uit.

Iemand meer ervaring met het installeren van PI Music Box op een schone SD card i.c.m. Raspberry?

Tips zijn welkom.
baba86
Berichten: 7
Lid geworden op: di 31 dec 2013, 15:15

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door baba86 »

Hoi Rade,

wij willen ongeveer hetzelfde denk ik! Join forces :) Ik was ook niet kapot van spotimc, traag en je tv móet aan.

Musicbox werkt inmiddels bij mij. Dat noob deel heb ik niet gedaan. Image geflashed, .ini bestandje geedit naar eigen instellingen voor Spotify en het werkt. Momenteel wel nog bekabeld, WiFi lukte nog niet. Op de site van Musicbox staat een heel duidelijk pdfje, daar lukt het je wel mee!

Succes!
Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door Rade »

Hoi Baba86,

We willen inderdaad hetzelfde, ik geloof dat ik maar 'ns even gebruik maak van je kennis.
Ben je ook begonnen met een lege SD card en hierop alleen maar de Music Box image gezet?

Groeten, Rade
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

Het verloopje is klaar.......... :rock:

Micro soldeerwerk. :-s

RPI en dac verbonden via I2S O:)
Bijlagen
DSC01263.JPG
DSC01262.JPG
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

democles schreef:
Het verloopje is klaar.......... :rock:

Micro soldeerwerk. :-s

RPI en dac verbonden via I2S O:)
Met een kleine punt in/op je bout is dat toch wel goed te doen?
Dan is "micro" toch wel redelijk te doen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8109
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door Kappa7 »

Jammer dat die flat cable er nog tussen moet. Met zo een adaptor bord moet je het toch direct op elkaar kunnen klikken. Wel netjes in ieder geval.
Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door Rade »

Ik wil dit topic niet vervuilen maar ik heb zojuist mijn PI Music Box aan de praat gekregen op Raspberry PI!

Spotify werkt nu erg fijn met een webbased interface en is veel sneller en stabieler als SpotiMC. TV hoeft nu ook niet meer aan voor de bediening.

Kortom erg blij mee. Nu nog een keer een Hifiberry DAC bestellen.

Bedankt voor de tips.

Groeten, Rade
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

Jammer dat die flat cable er nog tussen moet. Met zo een adaptor bord moet je het toch direct op elkaar kunnen klikken.
Was ook mooier geweest,ware het niet dat de verbindingen van RPI en dac niet 1 op1 overeen komen.

Verder heb ik met het printje de Master clock aan massa gelegd,waardoor de dac zijn eigen maakt,dit i.v.m het ontbreken van deze op de RPI.

De flat kabel is hier nog 10cm,ik denk dat ik deze nog kan inkorten tot +-4cm.

Als ik die kabel inkort maak ik gelijk een aansluitmogelijkheid voor een 220 ohm weerstandje in de data aanvoer,tegen het ,,ringing,, van de RPI data lijn.

http://www.crazy-audio.com/2013/09/impr ... ry-pi-i2s/

Rade, mooi werk :rock:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

Vandaag zover,dat de boel aangesloten kan worden.

Op de PI draai ik volumio en de dac is aangesloten via I2S.

Eigenlijk werkte het vrij snel,om er muziek uit te krijgen O:)

Alleen hoe het werkt met de wifi dongle? heb ik nog niet aan de praat gekregen.

Verder vind ik de interface van volumio maar zo zo,moet toch makkelijker kunnen.

Zou eigenlijk de RPI willen bedienen met de squeezebox remote,maar zover ben ik nog niet,er komt geluid uit,yes :rock:

Ben benieuwd hoe de dac gaat klinken als deze aan de Salas shunt hangt.

Klinkt nu al vrij redelijk :wink:
Bijlagen
RPI I2S.JPG
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door mikekiwi »

democles schreef:
Verder vind ik de interface van volumio maar zo zo,moet toch makkelijker kunnen.
goed om te lezen dat het al werkende is... ik neem aan dat je de app MPAD kent? Die gebruik ik op mijn iPad om Volumio te bedienen op mijn Pi en dat werkt prima...
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Als je niet direct aan DSD denkt, wil ook niet echt lukken met deze dac, dan zou ik eens de piCorePlayer proberen, en dan de versie 1.10. , vette kans dat het loopt zonder een instelling te hoeven wijzigen, en je hebt direct je Squeezebox interface.
https://sites.google.com/site/picorepla ... e/download
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

Ja had twee dingen binnen gehaald en dat was de tweede,

Ik dacht eerst maar even volumio,voordat het typen of plakken en knippen wordt.

Eerst maar eens er geluid uit krijgen dacht ik,de rest is software :wink:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

Picore player geprobeerd,uiteindelijk geen geluid er uit gekregen :evil:

Misschien ben ik nog te ,,blond,,voor dit soort dingen.Te weinig verstand van dus.

En WIFI lukt me niet,zie wel dat de dongle ergens mee communiceerd,misschien wel met de halve straat,maar niet met de dac :evil:

Toen maar terug naar Volumio,dus ook zonder de remote aan de gang te krijgen :-s

Dan maar wat intensief luisteren. Klinkt nog steeds vrij aardig, moet meer uit te peuteren zijn.

Wil ook niet gelijk oordelen als het even niet lukt :-#
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Het is dan wel goed om dan via het menu even te zien of de Dac word herkend.
Is toch niet zo heel moeilijk, ik heb het ook moeten doen voor de Amanero in de AF-DAC.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

Dat is het probleem niet,in het menu geeft hij hifiberry dac aan.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Misschien eens even hier kijken?

https://sites.google.com/site/picorepla ... f-USB-DACs

Bij de Amanero moest het zo.

CODE: Selecteer alles

front:CARD=Amanero,DEV=0
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door knuisje »

Het is toch geen USB-dac, maar een I2S-connectie?

Jij staat trouwens ook in de lijst Hannesie. :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

knuisje schreef:
Het is toch geen USB-dac, maar een I2S-connectie?

Jij staat trouwens ook in de lijst Hannesie. :mrgreen:
:lol: Klopt toen nog met de USB en nu ook met de HiFiBerry die dus niet in de lijst staat. :D
Ik kon toen nog niet in dat regeltje kwijt dat ik via piCorePlayer ook DoP afspeelde met DSD als resultaat. :kwijl:

Maar het gaat er om dat er verschillende opties zijn, en ik heb daar ook met b.v. SqueezeLite ook wel mee moeten stoeien, en dan is de punt of komma essentieel.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

kwam den lijst tegen met werkende wifi dongles.

Ralink RT5370 Chipset,werkt dus niet :oops: (correctie,,WERKT WEL!)
Laatst gewijzigd door democles op za 08 feb 2014, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hans_b
Ook commercieel actief
Berichten: 156
Lid geworden op: do 12 jan 2012, 10:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hans_b »

Ik heb net een test uitgevoerd waar ik de Squeezebox Touch heb vergeleken met de nieuwe Apple TV. Beide digitaal uit, de SBT coaxiaal en de Apple TV optisch, naar de Daudio Dac. Bij eerder vergelijk met de eerste versie Apple TV was wel een duidelijk verschil hoorbaar. Nu kan ik geen verschil waarnemen.
Maw voor 99 euro heb je met de Apple TV een goed alternatief voor de SBT als je al een mooie DAC hebt.

PS: Heeft iemand nog een goed tip voor een goede optische kabel? Wil daar nog een keer een test mee uitvoeren. Op Alpha-audio las ik deze test http://www.alpha-audio.nl/2011/10/revie ... interlink/
Bijlagen
apple-md199nf-a-tv-zwart.jpg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Dan een vraag?

Kun je er ook flac mee afspelen?

Wat is de max. bitrate met de optische verbinding ? 24/96?

Als het dan via Airplay speelt, dan word de data stream gedownsampled naar 48.
Hier vind ik geen gegevens die er toe doen.

http://support.apple.com/kb/SP648?viewlocale=nl_NL
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door FR_Aad »

hannesie schreef:
Dan een vraag?

Kun je er ook flac mee afspelen?

Wat is de max. bitrate met de optische verbinding ? 24/96?

Als het dan via Airplay speelt, dan word de data stream gedownsampled naar 48.
Hier vind ik geen gegevens die er toe doen.

http://support.apple.com/kb/SP648?viewlocale=nl_NL
Itunes speelt standaard geen Flac.
En je hebt een IOS apparaat of een tv nodig om het te gebruiken.

Ik heb ze allebei, gebruik de Apple tv alleen voor het streamen vanaf mijn iPad. (En dat gaat niet altijd even lekker)
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”