[Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp

Actieve filters, DSP, MFB / servo controlled.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp

Bericht door Dan »

Even een vraag in algemene zin. Ik wil een simpel printplaatje maken voor de printtrafo's. Kan ik dat met Autocad doen of is het toch beter om Eagle onder de knie te krijgen? Ik kan er namelijk niet goed mee overweg en het staat me een beetje tegen om a7l die tutorials te bekijken...
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp

Bericht door knuisje »

Als je de print wilt laten maken ontkom je niet aan Eagle of een ander pcb ontwerpprogramma. Misschien kun je een soortgelijk voorbeeld aanpassen aan jouw wensen.
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp

Bericht door Dan »

Hmm... Het is wel weer een handige skill natuurlijk als ik het wel beheers.
Ik zat wel al een beetje te rommelen in een bestaand schema maar het is toch lastiger dan ik dacht met al die vreemde begrippen.
Het zou al enorm helpen als ik zelf een maatschets van de printtrafo kon importeren....
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp

Bericht door ray5150 »

Heb je toevallig ook een datasheet van die trafo's ?
Kan eens kijken of er iets passends in de eagle library zit.
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp

Bericht door Dan »

Ik heb al op de site van Weissman gekeken maar kon niks vinden.
Het gaat om dit type: Typ: EI 66/23 36,0 VA
Zie ook http://www.weiss-trafo.de/fileadmin/use ... trafos.pdf
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp

Bericht door knuisje »

Die zit standaard in Eagle.
Bijlagen
Trafo.png
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp

Bericht door Dan »

:oops: Ik ben ook helemaal een nitwit op dat gebied.
Autocad kan ik daarentegen dromen...
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp

Bericht door ray5150 »

Ik zal vanavond wel even wat prutsen...
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp

Bericht door Dan »

ray5150 schreef:
Ik zal vanavond wel even wat prutsen...
Heel graag. Het lukt me tot nu toe niet eens om een sheet in te stellen.
Echt intuïtief is Eagle niet geloof ik... Maar goed, ik ben een WTB-boer natuurlijk :mrgreen:
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp

Bericht door Dan »

Ik denk dat ik een redelijk printje bedacht heb voor mijn printtrafootje.

Is 't wat?
pcb 12V.jpg
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp

Bericht door knuisje »

Ziet er prima uit.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp

Bericht door hsmeets »

Hoi,

Die connectors herken ik niet direct (mijn gebrek) maar heb je wel gekeken of je die kunt krijgen ergens en kun je die ook voor 220V gebruiken? Zijn dat stekkers of zijn dat schroefterminals?

Misschien de spoorbreedte aan de secundaire kant nog wat groter maken?

Zelf zou ik 45graden bochten maken ipv 90graden maar dat is puur esthetisch.

Waar of hoe ga je de print maken?
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp

Bericht door Dan »

hsmeets schreef:
Hoi,

Die connectors herken ik niet direct (mijn gebrek) maar heb je wel gekeken of je die kunt krijgen ergens en kun je die ook voor 220V gebruiken? Zijn dat stekkers of zijn dat schroefterminals?

Misschien de spoorbreedte aan de secundaire kant nog wat groter maken?

Zelf zou ik 45graden bochten maken ipv 90graden maar dat is puur esthetisch.

Waar of hoe ga je de print maken?
Ik zal vanavond wel even kijken of ik die baantjes kan aanpassen. Die connectoren heb ik gekozen omdat ik een 7,5 mm steek nodig heb. Ik kon in de library niets anders vinden. Deze zijn 7,62 mm

Ik wil de printen maken met fotopapier van de action. Om nou 10 stuks te bestellen bij Itead vind ik wat overdreven.
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp

Bericht door Dan »

Poging 2 met schuine sporen en opgedikt met parallelle sporen.
Het stukje spoor van de gezamelijke 0 nog even iets breder gemaakt.
Geen idee of dit de manier is maar het is een beetje met trial en error gegaan.
En oh ja, er komen schroefterminals op. Die zitten ook op de gekochte onderdelen.
Clipboard01.jpg
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp

Bericht door ray5150 »

Chips...he-le-maal vergeten... :oops: :oops:
Nou ja, ik zie dat je je al aardig redt. :D

Heb je een linkje naar de bestelde printconnectors ?
Want volgens mij zijn dat niet helemaal de juiste die ik in de lay-out zie staan.
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp

Bericht door Dan »

ray5150 schreef:
Chips...he-le-maal vergeten... :oops: :oops:
Nou ja, ik zie dat je je al aardig redt. :D
Geen probleem, als ik er niet uit kom trek ik wel aan de bel ;)
Heb je een linkje naar de bestelde printconnectors ?
Want volgens mij zijn dat niet helemaal de juiste die ik in de lay-out zie staan.
Ik heb deze liggen http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewP ... ductId=592
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp

Bericht door Dan »

Dit moet hem maar worden denk ik
12V symm PCB.jpg
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp

Bericht door Dan »

Vanavond ook even de 5V trafoboard getekend.
Ik denk dat ik wel 3 aansluitingen kan maken, de trafo is 36VA, 9V
Omdat het niet in de signaalweg zit denk ik dat dit kan (maar dat is een aanname)
Hoop dat de printsporen breed genoeg zijn. Als ik van 1,1mm per ampere uit ga zou het ruim voldoende moeten zijn.
5V 1 PCB.jpg
Edit: nu met plaatje
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp

Bericht door Dan »

Printen op fotopapier is ook gelukt :rock: Morgen chemicalien scoren en printplaatjes etsen.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp

Bericht door knuisje »

Hobbyrama?
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp

Bericht door Dan »

Ik ga waterstofperoxide en zoutzuur gebruiken. Ik heb daar al eens tabs mee geëtst op kapton folie. Dat ging eigenlijk prima...
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp

Bericht door Dan »

Het was nog even een dingetje om aan 35% waterstofperoxide te komen. Via een growshop? Maar wel slechts 2,95/ liter hehe :mrgreen: Het eerste proefje is klaar, morgen het echte werk :rock:
20140214_204841.jpg
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp

Bericht door Dan »

Ondertussen zijn de printplaatjes gelukt. Ik vraag me alleen af of er nog een coating overheen moet voor of na het solderen.
http://www.baco-army-goods.nl/component ... groen.html
of
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8841 ... K-10-200ml?

Hier het resultaat. Best strak geworden, had ik niet verwacht :D
20140215_131704.jpg
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp

Bericht door knuisje »

Ziet er goed uit. Ik gebruik dit goedje: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/884197/
Plaats reactie

Terug naar “Actieve Luidsprekerelektronica”