[Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp
Moderator: Beheerdersteam
Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp
Even een vraag in algemene zin. Ik wil een simpel printplaatje maken voor de printtrafo's. Kan ik dat met Autocad doen of is het toch beter om Eagle onder de knie te krijgen? Ik kan er namelijk niet goed mee overweg en het staat me een beetje tegen om a7l die tutorials te bekijken...
Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp
Als je de print wilt laten maken ontkom je niet aan Eagle of een ander pcb ontwerpprogramma. Misschien kun je een soortgelijk voorbeeld aanpassen aan jouw wensen.
Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp
Hmm... Het is wel weer een handige skill natuurlijk als ik het wel beheers.
Ik zat wel al een beetje te rommelen in een bestaand schema maar het is toch lastiger dan ik dacht met al die vreemde begrippen.
Het zou al enorm helpen als ik zelf een maatschets van de printtrafo kon importeren....
Ik zat wel al een beetje te rommelen in een bestaand schema maar het is toch lastiger dan ik dacht met al die vreemde begrippen.
Het zou al enorm helpen als ik zelf een maatschets van de printtrafo kon importeren....
Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp
Heb je toevallig ook een datasheet van die trafo's ?
Kan eens kijken of er iets passends in de eagle library zit.
Kan eens kijken of er iets passends in de eagle library zit.
Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp
Ik heb al op de site van Weissman gekeken maar kon niks vinden.
Het gaat om dit type: Typ: EI 66/23 36,0 VA
Zie ook http://www.weiss-trafo.de/fileadmin/use ... trafos.pdf
Het gaat om dit type: Typ: EI 66/23 36,0 VA
Zie ook http://www.weiss-trafo.de/fileadmin/use ... trafos.pdf
Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp
Die zit standaard in Eagle.
Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp
Autocad kan ik daarentegen dromen...
Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp
Ik zal vanavond wel even wat prutsen...
Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp
Heel graag. Het lukt me tot nu toe niet eens om een sheet in te stellen.ray5150 schreef:Ik zal vanavond wel even wat prutsen...
Echt intuïtief is Eagle niet geloof ik... Maar goed, ik ben een WTB-boer natuurlijk
Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp
Ik denk dat ik een redelijk printje bedacht heb voor mijn printtrafootje.
Is 't wat?
Is 't wat?
Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp
Hoi,
Die connectors herken ik niet direct (mijn gebrek) maar heb je wel gekeken of je die kunt krijgen ergens en kun je die ook voor 220V gebruiken? Zijn dat stekkers of zijn dat schroefterminals?
Misschien de spoorbreedte aan de secundaire kant nog wat groter maken?
Zelf zou ik 45graden bochten maken ipv 90graden maar dat is puur esthetisch.
Waar of hoe ga je de print maken?
Die connectors herken ik niet direct (mijn gebrek) maar heb je wel gekeken of je die kunt krijgen ergens en kun je die ook voor 220V gebruiken? Zijn dat stekkers of zijn dat schroefterminals?
Misschien de spoorbreedte aan de secundaire kant nog wat groter maken?
Zelf zou ik 45graden bochten maken ipv 90graden maar dat is puur esthetisch.
Waar of hoe ga je de print maken?
Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp
Ik zal vanavond wel even kijken of ik die baantjes kan aanpassen. Die connectoren heb ik gekozen omdat ik een 7,5 mm steek nodig heb. Ik kon in de library niets anders vinden. Deze zijn 7,62 mmhsmeets schreef:Hoi,
Die connectors herken ik niet direct (mijn gebrek) maar heb je wel gekeken of je die kunt krijgen ergens en kun je die ook voor 220V gebruiken? Zijn dat stekkers of zijn dat schroefterminals?
Misschien de spoorbreedte aan de secundaire kant nog wat groter maken?
Zelf zou ik 45graden bochten maken ipv 90graden maar dat is puur esthetisch.
Waar of hoe ga je de print maken?
Ik wil de printen maken met fotopapier van de action. Om nou 10 stuks te bestellen bij Itead vind ik wat overdreven.
Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp
Poging 2 met schuine sporen en opgedikt met parallelle sporen.
Het stukje spoor van de gezamelijke 0 nog even iets breder gemaakt.
Geen idee of dit de manier is maar het is een beetje met trial en error gegaan.
En oh ja, er komen schroefterminals op. Die zitten ook op de gekochte onderdelen.
Het stukje spoor van de gezamelijke 0 nog even iets breder gemaakt.
Geen idee of dit de manier is maar het is een beetje met trial en error gegaan.
En oh ja, er komen schroefterminals op. Die zitten ook op de gekochte onderdelen.
Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp
Chips...he-le-maal vergeten...
Nou ja, ik zie dat je je al aardig redt.
Heb je een linkje naar de bestelde printconnectors ?
Want volgens mij zijn dat niet helemaal de juiste die ik in de lay-out zie staan.
Nou ja, ik zie dat je je al aardig redt.
Heb je een linkje naar de bestelde printconnectors ?
Want volgens mij zijn dat niet helemaal de juiste die ik in de lay-out zie staan.
Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp
Ik heb deze liggen http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewP ... ductId=592ray5150 schreef:Chips...he-le-maal vergeten...![]()
![]()
Nou ja, ik zie dat je je al aardig redt.![]()
Geen probleem, als ik er niet uit kom trek ik wel aan de bel
Heb je een linkje naar de bestelde printconnectors ?
Want volgens mij zijn dat niet helemaal de juiste die ik in de lay-out zie staan.
Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp
Vanavond ook even de 5V trafoboard getekend.
Ik denk dat ik wel 3 aansluitingen kan maken, de trafo is 36VA, 9V
Omdat het niet in de signaalweg zit denk ik dat dit kan (maar dat is een aanname)
Hoop dat de printsporen breed genoeg zijn. Als ik van 1,1mm per ampere uit ga zou het ruim voldoende moeten zijn.
Edit: nu met plaatje
Ik denk dat ik wel 3 aansluitingen kan maken, de trafo is 36VA, 9V
Omdat het niet in de signaalweg zit denk ik dat dit kan (maar dat is een aanname)
Hoop dat de printsporen breed genoeg zijn. Als ik van 1,1mm per ampere uit ga zou het ruim voldoende moeten zijn.
Edit: nu met plaatje
Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp
Printen op fotopapier is ook gelukt
Morgen chemicalien scoren en printplaatjes etsen.
Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp
Ik ga waterstofperoxide en zoutzuur gebruiken. Ik heb daar al eens tabs mee geëtst op kapton folie. Dat ging eigenlijk prima...
Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp
Het was nog even een dingetje om aan 35% waterstofperoxide te komen. Via een growshop? Maar wel slechts 2,95/ liter hehe
Het eerste proefje is klaar, morgen het echte werk 
Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp
Ondertussen zijn de printplaatjes gelukt. Ik vraag me alleen af of er nog een coating overheen moet voor of na het solderen.
http://www.baco-army-goods.nl/component ... groen.html
of
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8841 ... K-10-200ml?
Hier het resultaat. Best strak geworden, had ik niet verwacht
http://www.baco-army-goods.nl/component ... groen.html
of
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8841 ... K-10-200ml?
Hier het resultaat. Best strak geworden, had ik niet verwacht
Re: [Longterm] Najda DSP met AFDAC2 en dual CS3318 preamp
Ziet er goed uit. Ik gebruik dit goedje: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/884197/
