3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 2014
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- corto maltese
- Berichten: 14
- Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 9:43
- Locatie: santpoort
- Contacteer:
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
corto maltese, die moest ik wegens vermeende herkenning even opzoeken: de Pep, lang geleden
misschien liggen ze nog wel op zolder. Welkom!
Deelnemerslijst weer bijgewerkt, l'Orfeo's vallen af, er mag wel het een en ander bijkomen. Iemand nog iets leuks te laten zien en vooral horen?
Deelnemerslijst weer bijgewerkt, l'Orfeo's vallen af, er mag wel het een en ander bijkomen. Iemand nog iets leuks te laten zien en vooral horen?
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
als hij goed werkt komt mijn nieuwe dac mee http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 20&t=19561 en de flips breedbanders kunnen ook wel mee http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=19450
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Hallo medeforummers,
Ik heb nog een klein vraagje m.b.t. een zelfbouw eindversterker (zie BMM topic http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... m#p1559023) welke een tik/klap van een blikseminslag heeft gehad.
Voordat ik dit zwaargewicht in de auto leg en voor niks mee neem, het volgende;
Vraag is dus of er op de meeting ook nog ergens een soort eerste hulp voor audio is ingericht zodat ik een afspraak kan maken voor een consult voor een eventuele controle/check wat er nu precies loos is met deze eindeversterker? De patient staat al te lang ongebruikt op zolder weg te stoffen.
Dan nog iets voor de liefhebber, dat zijn een aantal ringkern trafo's welke ik nog heb liggen, wellicht dat er interesse is, dan hoor ik dat graag.
Groeten,
Marcel
Ik heb nog een klein vraagje m.b.t. een zelfbouw eindversterker (zie BMM topic http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... m#p1559023) welke een tik/klap van een blikseminslag heeft gehad.
Voordat ik dit zwaargewicht in de auto leg en voor niks mee neem, het volgende;
Vraag is dus of er op de meeting ook nog ergens een soort eerste hulp voor audio is ingericht zodat ik een afspraak kan maken voor een consult voor een eventuele controle/check wat er nu precies loos is met deze eindeversterker? De patient staat al te lang ongebruikt op zolder weg te stoffen.
Dan nog iets voor de liefhebber, dat zijn een aantal ringkern trafo's welke ik nog heb liggen, wellicht dat er interesse is, dan hoor ik dat graag.
Groeten,
Marcel
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Ze staan erbij Sander! Ik weet niet of Hans z'n streaming creatie meebrengt, misschien een idee als bron?
Marcel, er is niks voor ingericht, staan geen meetspullen en ik ben ook niet van plan deze mee te gaan nemen. In principe is het een luisterdag, en ik denk ook dat de meesten willen luisteren naar de diverse spullen. Als je toch met iemand wilt kijken naar je versterker is dat uiteraard geen probleem, er is op de gang ruimte genoeg zodat je de luistersessies niet in het vaarwater zit. Je zult alleen zelf iemand moeten vinden die dit wil en evt meetspullen mee moeten nemen. Aan de andere kant loopt er expertise zat om wat te vragen, en er is vast wel iemand die je wil helpen. Maar nogmaals, er is/wordt niks voor geregeld dus.
Marcel, er is niks voor ingericht, staan geen meetspullen en ik ben ook niet van plan deze mee te gaan nemen. In principe is het een luisterdag, en ik denk ook dat de meesten willen luisteren naar de diverse spullen. Als je toch met iemand wilt kijken naar je versterker is dat uiteraard geen probleem, er is op de gang ruimte genoeg zodat je de luistersessies niet in het vaarwater zit. Je zult alleen zelf iemand moeten vinden die dit wil en evt meetspullen mee moeten nemen. Aan de andere kant loopt er expertise zat om wat te vragen, en er is vast wel iemand die je wil helpen. Maar nogmaals, er is/wordt niks voor geregeld dus.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Al iets van een filtertje geprobeert ?sander1238 schreef:als hij goed werkt komt mijn nieuwe dac mee http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 20&t=19561 en de flips breedbanders kunnen ook wel mee http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=19450
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Hallo Barry, Ik heb een mailtje naar de mensen van de Hifi Berry gestuurd, mogelijk kan ik dan ook met de nieuwe HiFiDigi een koppeling maken en demonstreren.
Dit onder voorbehoud of dat wil lukken, maar zeker kan ik dan het Cubieboardje meenemen en mogelijk gekoppeld met een 2,5 HD, dan dus zelfstandige speler of als netwerkspeler met de AF-DAC 2, en uiteraard de Raspberry Pi met in ieder geval de HiFiBerry dac , een Picoreplayer met USB of dan S/PDIF uit.
Tevens kan ik ook het origineel meenemen (Squeezebox Touch) voor het vergelijk, met uiteraard dan de server en draadloos accesspoint/router.
Dan hebben we al 4 bronnen.
Dit onder voorbehoud of dat wil lukken, maar zeker kan ik dan het Cubieboardje meenemen en mogelijk gekoppeld met een 2,5 HD, dan dus zelfstandige speler of als netwerkspeler met de AF-DAC 2, en uiteraard de Raspberry Pi met in ieder geval de HiFiBerry dac , een Picoreplayer met USB of dan S/PDIF uit.
Tevens kan ik ook het origineel meenemen (Squeezebox Touch) voor het vergelijk, met uiteraard dan de server en draadloos accesspoint/router.
Dan hebben we al 4 bronnen.
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Kijk, dat zijn berichten. Helemaal top Hans.hannesie schreef:Hallo Barry, Ik heb een mailtje naar de mensen van de Hifi Berry gestuurd, mogelijk kan ik dan ook met de nieuwe HiFiDigi een koppeling maken en demonstreren.
Dit onder voorbehoud of dat wil lukken, maar zeker kan ik dan het Cubieboardje meenemen en mogelijk gekoppeld met een 2,5 HD, dan dus zelfstandige speler of als netwerkspeler met de AF-DAC 2, en uiteraard de Raspberry Pi met in ieder geval de HiFiBerry dac , een Picoreplayer met USB of dan S/PDIF uit.
Tevens kan ik ook het origineel meenemen (Squeezebox Touch) voor het vergelijk, met uiteraard dan de server en draadloos accesspoint/router.
Dan hebben we al 4 bronnen.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
nee bas, nog niet. ben nu bezig met een frontje ervoor te maken zodat de kleine kindervingers er niet bijkunnen, dan kunnen ze in de woonkamer staan en dan experimenteren met een filter, maar er wordt aan gewerktbas focal m180 schreef:Al iets van een filtertje geprobeert ?sander1238 schreef:als hij goed werkt komt mijn nieuwe dac mee http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 20&t=19561 en de flips breedbanders kunnen ook wel mee http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=19450
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Heel mooi Hans, maar weet je zeker dat het dan gelijk werkt?hannesie schreef:Hallo Barry, Ik heb een mailtje naar de mensen van de Hifi Berry gestuurd, mogelijk kan ik dan ook met de nieuwe HiFiDigi een koppeling maken en demonstreren.
Dit onder voorbehoud of dat wil lukken, maar zeker kan ik dan het Cubieboardje meenemen en mogelijk gekoppeld met een 2,5 HD, dan dus zelfstandige speler of als netwerkspeler met de AF-DAC 2, en uiteraard de Raspberry Pi met in ieder geval de HiFiBerry dac , een Picoreplayer met USB of dan S/PDIF uit.
Tevens kan ik ook het origineel meenemen (Squeezebox Touch) voor het vergelijk, met uiteraard dan de server en draadloos accesspoint/router.
Dan hebben we al 4 bronnen.
groet,
Aat
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Hij komt een dag eerder...AatV schreef:Heel mooi Hans, maar weet je zeker dat het dan gelijk werkt?![]()
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Het solderen is al gedaan op de 2e RPI, dus het is dan mogelijk nog een update zoals beschreven is op de site, en heb ik ook al gedaan, zodat het een regeltje meer of minder wordt.AatV schreef:Heel mooi Hans, maar weet je zeker dat het dan gelijk werkt?![]()
groet,
Aat
De problemen zo als in Groesbeek was er juist dat de server die ik zonder monitor had gestart en dus niet wist.
En later in de gaten kreeg, dat er 2 server functies niet waren opgestart.
Dat is dan het zelfde als je motor loopt maar de hij staat niet in de versnelling, dan kan je de koppeling wel op laten komen, maar er gebeurt niets.
Ik heb er wel vertrouwen in.
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Net even de mail beantwoord van HiFiBerry, ik kon eventueel een handgesoldeerde krijgen op voorhand, maar ik wacht wel op de officiële. 
Dus wie weet, het kan het meevallen.
of niet.
Dus wie weet, het kan het meevallen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Wauw, gaaf Hans, ben erg benieuwd!
- RNacoustics
- Berichten: 381
- Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
- Contacteer:
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Mijn AFDAC is klaar
Dus die neem ik zeker mee.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... c#p1671285
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... c#p1671285
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Goed nieuws
dat wordt een behoorlijk volle auto als ik dat allemaal zo zie..
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Hoi Barry,
Ik wil me even opgeven als bezoeker voor de DIY dag.
Groet, Marco
Ik wil me even opgeven als bezoeker voor de DIY dag.
Groet, Marco
- ARK-Deurne
- Berichten: 157
- Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 14:23
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Ik ben volkomen nieuw met de luisterdag sessies, maar is het alleen voor leden of ook voor niet leden?
Groeten Rick,
Groeten Rick,
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Je post toch hier? Maakt je lid
Kijkt niet zo nauw, wees welkom.
Op een luisterdag bouwen mensen set's op van hun zelfbouwspullen. Mensen komen soms met een complete set, soms wordt ter plekke wat samengesteld, waar vervolgens naar geluisterd kan worden. Je komt er op ideeen voor een eigen project: hoe klinkt nou zo'n line array, zijn buizen wat voor mij, is het misschien wat thuis ook eens een breedbander te proberen...
Iets meenemen mag, graag zelfs, maar hoeft niet.
Het is verder een niet commercieel evenement, de EUR 5,- entree is alleen om de zaalhuur te bekostigen. Of het uit kan is altijd weer de vraag natuurlijk, maar dat risico ligt geheel bij mij.
Op een luisterdag bouwen mensen set's op van hun zelfbouwspullen. Mensen komen soms met een complete set, soms wordt ter plekke wat samengesteld, waar vervolgens naar geluisterd kan worden. Je komt er op ideeen voor een eigen project: hoe klinkt nou zo'n line array, zijn buizen wat voor mij, is het misschien wat thuis ook eens een breedbander te proberen...
Iets meenemen mag, graag zelfs, maar hoeft niet.
Het is verder een niet commercieel evenement, de EUR 5,- entree is alleen om de zaalhuur te bekostigen. Of het uit kan is altijd weer de vraag natuurlijk, maar dat risico ligt geheel bij mij.
- ARK-Deurne
- Berichten: 157
- Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 14:23
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Klinkt goed! 
Dan wil ik me bij deze ook aanmelden samen met Bart_venner
Miss kunnen we onze sets ook meenemen, ALS er genoeg animo voor is..
-The copper project (ringradiator/tangbandW5)
-Alpair 12 (druppelvormkist,gepoort)
Dan wil ik me bij deze ook aanmelden samen met Bart_venner
Miss kunnen we onze sets ook meenemen, ALS er genoeg animo voor is..
-The copper project (ringradiator/tangbandW5)
-Alpair 12 (druppelvormkist,gepoort)
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Uiteraard is daar animo voorARK-Deurne schreef:Klinkt goed!
Dan wil ik me bij deze ook aanmelden samen met Bart_venner
Miss kunnen we onze sets ook meenemen, ALS er genoeg animo voor is..
-The copper project (ringradiator/tangbandW5)
-Alpair 12 (druppelvormkist,gepoort)
In de 2e post aan het begin van dit topic zie je wat tot nu toe de aanmeldingen zijn, in de post daarna komt een luisterschema met ongeveer een planning. Ook hier geldt: komt niet zo nauw. In een van de komende dagen zal ik daar eens wat neer zetten.
- ARK-Deurne
- Berichten: 157
- Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 14:23
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Daar heb je WEER gelijk in..
We nemen beide speakersets mee. Ik weet niet hoe het met de inputs zit? Waarschijnlijk zijn er mensen die beter versterkers hebben?
Anders nemen we een Yamaha RX-V667 mee, waar de sets normaal ook op draaien.
Dus ja, je kan beide sets in plannen (niet tegelijk)
We nemen beide speakersets mee. Ik weet niet hoe het met de inputs zit? Waarschijnlijk zijn er mensen die beter versterkers hebben?
Anders nemen we een Yamaha RX-V667 mee, waar de sets normaal ook op draaien.
Dus ja, je kan beide sets in plannen (niet tegelijk)
- ARK-Deurne
- Berichten: 157
- Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 14:23
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Om verwarring te voorkomen
ARK-deurne: The Copper Project (Ringradiator/TangbandW5)
Bart_venner: Alpair 12 (druppelvormigekist,gepoort)

ARK-deurne: The Copper Project (Ringradiator/TangbandW5)
Bart_venner: Alpair 12 (druppelvormigekist,gepoort)
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
312 km enkel
hm, zou anders wel willen... drie uur rijden minstens, en dan nog terug...
