3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 2014

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
corto maltese
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 9:43
Locatie: santpoort
Contacteer:

Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20

Bericht door corto maltese »

Ik kom er ook (luisteren).
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20

Bericht door Barry2001 »

corto maltese, die moest ik wegens vermeende herkenning even opzoeken: de Pep, lang geleden :D misschien liggen ze nog wel op zolder. Welkom!

Deelnemerslijst weer bijgewerkt, l'Orfeo's vallen af, er mag wel het een en ander bijkomen. Iemand nog iets leuks te laten zien en vooral horen?
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20

Bericht door sander1238 »

als hij goed werkt komt mijn nieuwe dac mee http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 20&t=19561 en de flips breedbanders kunnen ook wel mee http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=19450
Marcel
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 13 dec 2004, 20:44
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20

Bericht door Marcel »

Hallo medeforummers,

Ik heb nog een klein vraagje m.b.t. een zelfbouw eindversterker (zie BMM topic http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... m#p1559023) welke een tik/klap van een blikseminslag heeft gehad.
Voordat ik dit zwaargewicht in de auto leg en voor niks mee neem, het volgende;

Vraag is dus of er op de meeting ook nog ergens een soort eerste hulp voor audio is ingericht zodat ik een afspraak kan maken voor een consult voor een eventuele controle/check wat er nu precies loos is met deze eindeversterker? De patient staat al te lang ongebruikt op zolder weg te stoffen.

Dan nog iets voor de liefhebber, dat zijn een aantal ringkern trafo's welke ik nog heb liggen, wellicht dat er interesse is, dan hoor ik dat graag.

Groeten,

Marcel
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20

Bericht door Barry2001 »

Ze staan erbij Sander! Ik weet niet of Hans z'n streaming creatie meebrengt, misschien een idee als bron?

Marcel, er is niks voor ingericht, staan geen meetspullen en ik ben ook niet van plan deze mee te gaan nemen. In principe is het een luisterdag, en ik denk ook dat de meesten willen luisteren naar de diverse spullen. Als je toch met iemand wilt kijken naar je versterker is dat uiteraard geen probleem, er is op de gang ruimte genoeg zodat je de luistersessies niet in het vaarwater zit. Je zult alleen zelf iemand moeten vinden die dit wil en evt meetspullen mee moeten nemen. Aan de andere kant loopt er expertise zat om wat te vragen, en er is vast wel iemand die je wil helpen. Maar nogmaals, er is/wordt niks voor geregeld dus.
molekuul
Berichten: 507
Lid geworden op: wo 02 feb 2005, 15:31
Locatie: Goirle

Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20

Bericht door molekuul »

Ik kom ook luisteren !
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20

Bericht door bas focal m180 »

sander1238 schreef:
als hij goed werkt komt mijn nieuwe dac mee http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 20&t=19561 en de flips breedbanders kunnen ook wel mee http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=19450
Al iets van een filtertje geprobeert ?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20

Bericht door hannesie »

Hallo Barry, Ik heb een mailtje naar de mensen van de Hifi Berry gestuurd, mogelijk kan ik dan ook met de nieuwe HiFiDigi een koppeling maken en demonstreren.

Dit onder voorbehoud of dat wil lukken, maar zeker kan ik dan het Cubieboardje meenemen en mogelijk gekoppeld met een 2,5 HD, dan dus zelfstandige speler of als netwerkspeler met de AF-DAC 2, en uiteraard de Raspberry Pi met in ieder geval de HiFiBerry dac , een Picoreplayer met USB of dan S/PDIF uit.
Tevens kan ik ook het origineel meenemen (Squeezebox Touch) voor het vergelijk, met uiteraard dan de server en draadloos accesspoint/router.
Dan hebben we al 4 bronnen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20

Bericht door Zweitse »

hannesie schreef:
Hallo Barry, Ik heb een mailtje naar de mensen van de Hifi Berry gestuurd, mogelijk kan ik dan ook met de nieuwe HiFiDigi een koppeling maken en demonstreren.

Dit onder voorbehoud of dat wil lukken, maar zeker kan ik dan het Cubieboardje meenemen en mogelijk gekoppeld met een 2,5 HD, dan dus zelfstandige speler of als netwerkspeler met de AF-DAC 2, en uiteraard de Raspberry Pi met in ieder geval de HiFiBerry dac , een Picoreplayer met USB of dan S/PDIF uit.
Tevens kan ik ook het origineel meenemen (Squeezebox Touch) voor het vergelijk, met uiteraard dan de server en draadloos accesspoint/router.
Dan hebben we al 4 bronnen. :mrgreen:
Kijk, dat zijn berichten. Helemaal top Hans.
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20

Bericht door sander1238 »

bas focal m180 schreef:
sander1238 schreef:
als hij goed werkt komt mijn nieuwe dac mee http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 20&t=19561 en de flips breedbanders kunnen ook wel mee http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=19450
Al iets van een filtertje geprobeert ?
nee bas, nog niet. ben nu bezig met een frontje ervoor te maken zodat de kleine kindervingers er niet bijkunnen, dan kunnen ze in de woonkamer staan en dan experimenteren met een filter, maar er wordt aan gewerkt :)
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20

Bericht door AatV »

hannesie schreef:
Hallo Barry, Ik heb een mailtje naar de mensen van de Hifi Berry gestuurd, mogelijk kan ik dan ook met de nieuwe HiFiDigi een koppeling maken en demonstreren.

Dit onder voorbehoud of dat wil lukken, maar zeker kan ik dan het Cubieboardje meenemen en mogelijk gekoppeld met een 2,5 HD, dan dus zelfstandige speler of als netwerkspeler met de AF-DAC 2, en uiteraard de Raspberry Pi met in ieder geval de HiFiBerry dac , een Picoreplayer met USB of dan S/PDIF uit.
Tevens kan ik ook het origineel meenemen (Squeezebox Touch) voor het vergelijk, met uiteraard dan de server en draadloos accesspoint/router.
Dan hebben we al 4 bronnen. :mrgreen:
Heel mooi Hans, maar weet je zeker dat het dan gelijk werkt? :wink:

groet,
Aat
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20

Bericht door ray5150 »

AatV schreef:
Heel mooi Hans, maar weet je zeker dat het dan gelijk werkt? :wink:
Hij komt een dag eerder... :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20

Bericht door hannesie »

AatV schreef:
Heel mooi Hans, maar weet je zeker dat het dan gelijk werkt? :wink:

groet,
Aat
Het solderen is al gedaan op de 2e RPI, dus het is dan mogelijk nog een update zoals beschreven is op de site, en heb ik ook al gedaan, zodat het een regeltje meer of minder wordt. :sure:

De problemen zo als in Groesbeek was er juist dat de server die ik zonder monitor had gestart en dus niet wist.
En later in de gaten kreeg, dat er 2 server functies niet waren opgestart. :D

Dat is dan het zelfde als je motor loopt maar de hij staat niet in de versnelling, dan kan je de koppeling wel op laten komen, maar er gebeurt niets. :lol: :lol:
Ik heb er wel vertrouwen in. :sure:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20

Bericht door hannesie »

Net even de mail beantwoord van HiFiBerry, ik kon eventueel een handgesoldeerde krijgen op voorhand, maar ik wacht wel op de officiële. :mrgreen:

Dus wie weet, het kan het meevallen. :mrgreen: of niet.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20

Bericht door Barry2001 »

Wauw, gaaf Hans, ben erg benieuwd!
Gebruikersavatar
RNacoustics
Berichten: 381
Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
Contacteer:

Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20

Bericht door RNacoustics »

Mijn AFDAC is klaar :D Dus die neem ik zeker mee.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... c#p1671285
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20

Bericht door Barry2001 »

Goed nieuws :rock: dat wordt een behoorlijk volle auto als ik dat allemaal zo zie..
Okki
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 21:40

Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20

Bericht door Okki »

Hoi Barry,

Ik wil me even opgeven als bezoeker voor de DIY dag.

Groet, Marco
Gebruikersavatar
ARK-Deurne
Berichten: 157
Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 14:23

Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20

Bericht door ARK-Deurne »

Ik ben volkomen nieuw met de luisterdag sessies, maar is het alleen voor leden of ook voor niet leden?

Groeten Rick,
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20

Bericht door Barry2001 »

Je post toch hier? Maakt je lid :D Kijkt niet zo nauw, wees welkom.

Op een luisterdag bouwen mensen set's op van hun zelfbouwspullen. Mensen komen soms met een complete set, soms wordt ter plekke wat samengesteld, waar vervolgens naar geluisterd kan worden. Je komt er op ideeen voor een eigen project: hoe klinkt nou zo'n line array, zijn buizen wat voor mij, is het misschien wat thuis ook eens een breedbander te proberen...

Iets meenemen mag, graag zelfs, maar hoeft niet.

Het is verder een niet commercieel evenement, de EUR 5,- entree is alleen om de zaalhuur te bekostigen. Of het uit kan is altijd weer de vraag natuurlijk, maar dat risico ligt geheel bij mij.
Gebruikersavatar
ARK-Deurne
Berichten: 157
Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 14:23

Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20

Bericht door ARK-Deurne »

Klinkt goed! :)

Dan wil ik me bij deze ook aanmelden samen met Bart_venner

Miss kunnen we onze sets ook meenemen, ALS er genoeg animo voor is.. :)

-The copper project (ringradiator/tangbandW5)
-Alpair 12 (druppelvormkist,gepoort)
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20

Bericht door Barry2001 »

ARK-Deurne schreef:
Klinkt goed! :)

Dan wil ik me bij deze ook aanmelden samen met Bart_venner

Miss kunnen we onze sets ook meenemen, ALS er genoeg animo voor is.. :)

-The copper project (ringradiator/tangbandW5)
-Alpair 12 (druppelvormkist,gepoort)
Uiteraard is daar animo voor :D zonder zelfbouwsels is het moeilijk luisteren, leuk dat je wat mee wilt nemen. Dit kan ik als een complete set inplannen dus?

In de 2e post aan het begin van dit topic zie je wat tot nu toe de aanmeldingen zijn, in de post daarna komt een luisterschema met ongeveer een planning. Ook hier geldt: komt niet zo nauw. In een van de komende dagen zal ik daar eens wat neer zetten.
Gebruikersavatar
ARK-Deurne
Berichten: 157
Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 14:23

Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20

Bericht door ARK-Deurne »

Daar heb je WEER gelijk in.. ;)

We nemen beide speakersets mee. Ik weet niet hoe het met de inputs zit? Waarschijnlijk zijn er mensen die beter versterkers hebben?
Anders nemen we een Yamaha RX-V667 mee, waar de sets normaal ook op draaien.

Dus ja, je kan beide sets in plannen (niet tegelijk) :)
Gebruikersavatar
ARK-Deurne
Berichten: 157
Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 14:23

Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20

Bericht door ARK-Deurne »

Om verwarring te voorkomen

ARK-deurne: The Copper Project (Ringradiator/TangbandW5)

Bart_venner: Alpair 12 (druppelvormigekist,gepoort)

:)
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20

Bericht door Muug »

312 km enkel :? hm, zou anders wel willen... drie uur rijden minstens, en dan nog terug...
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”