Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel.

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel.

Bericht door koifarm »

:boos:

Mod: belediging verwijderd. De oorspronkelijke inhoud was al door de auteur zelf verwijderd.
Laatst gewijzigd door koifarm op zo 05 okt 2014, 20:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door Zweitse »

Wat een monsters zeg. Dit draadje ga ik volgen :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door ray5150 »

:shock: :shock: :shock:

Subtiel is anders... :lol: word een zware jongen zo te zien...succes met de bouw. ga ik zeker volgen.
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door koifarm »

Sfeer foto, voor de komende koude dagen.

Verder zal ik proberen de prijzen van de onderdelen laag te houden, door veel bij b.v. bij elektrodump te kopen. Zij hebben veel hoogspanningsmateriaal voor weinig geld.
Hoogspanningtrafo's 2 x900v/0,5A waren maar € 65,- per stuk. Mogelijk kandidaten uitgangstrafo bij elektrodump € 85,- per stuk.
Laatst gewijzigd door koifarm op wo 22 jan 2014, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door pappaleo »

Geen voeding nodig toch? Kan zo aan een hoogspanningsmast. :mrgreen:
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door koifarm »

Dan krijg je wel onderstaande taferelen.

Mogelijk andere driver kandidaat is de FU13(813) i.p.v. de 6C33.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door pappaleo »

Ziet er wel vet uit.
Bij mij komt dan gelijk de gevleugelde term "Is dat van plastic?" weer naar boven. (Zit een anekdote aan vast).
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door Pjotr »

Maffe constructie om keerrooster en schermrooster zo te schakelen? Klopt dat wel?
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door AatV »

Pjotr schreef:
Maffe constructie om keerrooster en schermrooster zo te schakelen? Klopt dat wel?
Ook mijn insteek. Een penthode "ziet" als eerste g2, als die op kathodepotentiaal zit is het meestal afgelopen met de electronenstroom.

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door Ah!buis »

Wat moet hier nou weer gekompenseerd worden 130W en dan nog SE :shock: .
Vijs los :? ,of werkt Viagra niet meer :lol: .
Rare schakeling van die buis,datablad helpt niet.Is zo een soort triode met g2 als hindernis onderweg.
Gezien de voeding en toegelaten stroom en dissipatie zou het kunnen,als de anode buis tot 1kV wil zaken bij uitsturen.Wel bijna 5kV top op de UGT 8-[ .Ook flink vermogen nodig voor aansturen,stel 100Vt op 1k geeft al 5W :( .
Aanduiding 500V in de voeding slaat nergens op,hoogstens 350V.
Een voeding met 2x900V trafo lijkt me 't gemakelijkst minst moeilijk door twee voedingen te maken en dan in serie te zetten.
Eerst maar 's zien of je een SEtrafo kan vinden (betaalbaar) voor 100+W ,kleine 200mA en minstens 5kV isolatie :-s .
Anne
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door AatV »

Voor de Nederlanders :
vijs
de vijs zelfst.naamw. (m./v.) Uitspraak: [vɛis] Verbuigingen: vijzen (meerv.) schroef een vijs los hebben (een beetje gek zijn) ...


groet,
Aat
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door koifarm »

Ik vond het ook een vreemde manier van pentode aansluiten. De bedenker van het schema heeft veel filmpjes van testen met deze versterker op youtube staan.Bij interesse zoek op youtube met " waldisek " en " GU81 ".
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door Ah!buis »

koifarm schreef:
Ik vond het ook een vreemde manier van pentode aansluiten. De bedenker van het schema heeft veel filmpjes van testen met deze versterker op youtube staan.Bij interesse zoek op youtube met " waldisgek " en " GU81 ".
:rofl:
Anne
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door koifarm »

Anne, het zal wel iets compenseren.
Net als mijn Harley en Hayabusa.
Of het ligt aan dat ik dit jaar de 50 ben gepasseerd.

Mijn inspiratie voor dit geweld komt uit mijn huidige werk. Ik ben bezig met onderzoek om elektrostatische elektriciteit te gebruiken voor het beter/sneller scheiden van een polaire en non-polaire stof. Werk momenteel met spanningen tot 150kv. De haren gaan je letterlijk overeind staan.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door Ah!buis »

koifarm schreef:
Anne, het zal wel iets compenseren.
Net als mijn Harley en Hayabusa.
Of het ligt aan dat ik dit jaar de 50 ben gepasseerd.

Mijn inspiratie voor dit geweld komt uit mijn huidige werk. Ik ben bezig met onderzoek om elektrostatische elektriciteit te gebruiken voor het beter/sneller scheiden van een polaire en non-polaire stof. Werk momenteel met spanningen tot 150kv. De haren gaan je letterlijk overeind staan.
Ach 't wat buitensporig? maar best wel een uitdaging :D
Bezig met afvalstoffen uit rook verbrandingsovens te halen :? en ozon erbij :-s
Anne
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door Pjotr »

Pas maar op met dit versterkerje dat het jou zelf niet tot stof transformeert...
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door Ah!buis »

Pjotr schreef:
Pas maar op met dit versterkerje dat het jou zelf niet tot stof transformeert...
Loopt zo'n vaart niet,"stof zijt gij..."
Anne
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 9:40
Locatie: Schin op Geul
Contacteer:

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door Gerrit »

Hier vast een suggestie voor de opbouw:
HV-front.jpg
HV-back.jpg
Wees vooral voorzichtig met die extreme spanningen die ook nog stroom kunnen leveren, er is geen ruimte voor foutjes.

Gerrit
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door ds23man »

Ik zou bij het testen de spanning in je wijkverdeelstation in en uitschakelen......
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door democles »

Dacht dat ik met mijn GM 70 project al redelijk extreem bezig was,maar blijkbaar is er altijd een baas boven baas.

Succes,koifarm :goeie:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door ray5150 »

Gerrit schreef:
Hier vast een suggestie voor de opbouw:
HV-front.jpg
HV-back.jpg
Hier in Den Haag is het Museum voor Communicatie, (voorheen postmuseum) daar hebben ze radio en telegraaf zenders van pak 'm beet 80, 90 jaar oud.
Ik zag die foto en kreeg ineens zo'n Déjà vu gevoel... :lol:
Laatst gewijzigd door ray5150 op do 23 jan 2014, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door Dan »

Tja, hoogspanning is natuurlijk pas vanaf 1000VAC en 1500VDC.
Neemt niet weg dat je bij dergelijke spanningen wat meer eisen aan de isolatie moet besteden. Dat betekent feitelijk dat de buizen onder de kap moeten.

Bij onze wals gebruiken we 50KV die omgezet wordt naar 700V. We hebben 10 motoren die elk zo'n 4000A opstoken. Ik heb eerlijk gezegd niet zo'n behoefte om met dergelijke spanningen te experimenteren.

Neemt niet weg dat ik het een ruig project vind :goeie: en ik ga het ook zeker volgen:)
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door Barry2001 »

Vaak aan gedacht, nooit opgepakt :mrgreen: ultiem dit, ik ga 'm volgen Ronny!
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door TubeHead »

Laat regelmatig wat van je horen op het forum... weten we nog dat je nog leef :mrgreen:

Ben zeer benieuwd naar de opbouw en component gebruik. Vooral dat laatste maakt het behoorlijk intressant met deze extremen. :D
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door koifarm »

Vandaag bezig geweest met het schema.

Mijn overwegingen:

Voor de GU81m,
- Ruststroom 200mA
- G2 roosterstroom 30mA
- G1 ingangsstroom 10mA
- Triode schakeling
- Spanningversterking 1,5x

Voor de FU13,
- Ruststroom 50mA
- G2 roosterstroom 7,5mA
- G1 ingangstroom 1mA
- Triode schakeling
- Spanningversterking 3x

Voor de 6n6p,
- Ruststroom 2 x 10mA
- Spanningversterking 150x

Het schema is een begin en ik sta open voor verbeteringen/suggesties.
Laatst gewijzigd door koifarm op zo 26 jan 2014, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie