Mod: belediging verwijderd. De oorspronkelijke inhoud was al door de auteur zelf verwijderd.
Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel.
Moderator: Beheerdersteam
Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel.
Mod: belediging verwijderd. De oorspronkelijke inhoud was al door de auteur zelf verwijderd.
Laatst gewijzigd door koifarm op zo 05 okt 2014, 20:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Wat een monsters zeg. Dit draadje ga ik volgen 
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Subtiel is anders...
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Sfeer foto, voor de komende koude dagen.
Verder zal ik proberen de prijzen van de onderdelen laag te houden, door veel bij b.v. bij elektrodump te kopen. Zij hebben veel hoogspanningsmateriaal voor weinig geld.
Hoogspanningtrafo's 2 x900v/0,5A waren maar € 65,- per stuk. Mogelijk kandidaten uitgangstrafo bij elektrodump € 85,- per stuk.
Verder zal ik proberen de prijzen van de onderdelen laag te houden, door veel bij b.v. bij elektrodump te kopen. Zij hebben veel hoogspanningsmateriaal voor weinig geld.
Hoogspanningtrafo's 2 x900v/0,5A waren maar € 65,- per stuk. Mogelijk kandidaten uitgangstrafo bij elektrodump € 85,- per stuk.
Laatst gewijzigd door koifarm op wo 22 jan 2014, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Geen voeding nodig toch? Kan zo aan een hoogspanningsmast. 
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Dan krijg je wel onderstaande taferelen.
Mogelijk andere driver kandidaat is de FU13(813) i.p.v. de 6C33.
Mogelijk andere driver kandidaat is de FU13(813) i.p.v. de 6C33.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Ziet er wel vet uit.
Bij mij komt dan gelijk de gevleugelde term "Is dat van plastic?" weer naar boven. (Zit een anekdote aan vast).
Bij mij komt dan gelijk de gevleugelde term "Is dat van plastic?" weer naar boven. (Zit een anekdote aan vast).
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Maffe constructie om keerrooster en schermrooster zo te schakelen? Klopt dat wel?
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Ook mijn insteek. Een penthode "ziet" als eerste g2, als die op kathodepotentiaal zit is het meestal afgelopen met de electronenstroom.Pjotr schreef:Maffe constructie om keerrooster en schermrooster zo te schakelen? Klopt dat wel?
groet,
Aat
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Wat moet hier nou weer gekompenseerd worden 130W en dan nog SE
.
Vijs los
,of werkt Viagra niet meer
.
Rare schakeling van die buis,datablad helpt niet.Is zo een soort triode met g2 als hindernis onderweg.
Gezien de voeding en toegelaten stroom en dissipatie zou het kunnen,als de anode buis tot 1kV wil zaken bij uitsturen.Wel bijna 5kV top op de UGT
.Ook flink vermogen nodig voor aansturen,stel 100Vt op 1k geeft al 5W
.
Aanduiding 500V in de voeding slaat nergens op,hoogstens 350V.
Een voeding met 2x900V trafo lijkt me't gemakelijkst minst moeilijk door twee voedingen te maken en dan in serie te zetten.
Eerst maar 's zien of je een SEtrafo kan vinden (betaalbaar) voor 100+W ,kleine 200mA en minstens 5kV isolatie
.
Anne
Vijs los
Rare schakeling van die buis,datablad helpt niet.Is zo een soort triode met g2 als hindernis onderweg.
Gezien de voeding en toegelaten stroom en dissipatie zou het kunnen,als de anode buis tot 1kV wil zaken bij uitsturen.Wel bijna 5kV top op de UGT
Aanduiding 500V in de voeding slaat nergens op,hoogstens 350V.
Een voeding met 2x900V trafo lijkt me
Eerst maar 's zien of je een SEtrafo kan vinden (betaalbaar) voor 100+W ,kleine 200mA en minstens 5kV isolatie
Anne
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Voor de Nederlanders :
vijs
de vijs zelfst.naamw. (m./v.) Uitspraak: [vɛis] Verbuigingen: vijzen (meerv.) schroef een vijs los hebben (een beetje gek zijn) ...
groet,
Aat
vijs
de vijs zelfst.naamw. (m./v.) Uitspraak: [vɛis] Verbuigingen: vijzen (meerv.) schroef een vijs los hebben (een beetje gek zijn) ...
groet,
Aat
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Ik vond het ook een vreemde manier van pentode aansluiten. De bedenker van het schema heeft veel filmpjes van testen met deze versterker op youtube staan.Bij interesse zoek op youtube met " waldisek " en " GU81 ".
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
koifarm schreef:Ik vond het ook een vreemde manier van pentode aansluiten. De bedenker van het schema heeft veel filmpjes van testen met deze versterker op youtube staan.Bij interesse zoek op youtube met " waldisgek " en " GU81 ".
Anne
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Anne, het zal wel iets compenseren.
Net als mijn Harley en Hayabusa.
Of het ligt aan dat ik dit jaar de 50 ben gepasseerd.
Mijn inspiratie voor dit geweld komt uit mijn huidige werk. Ik ben bezig met onderzoek om elektrostatische elektriciteit te gebruiken voor het beter/sneller scheiden van een polaire en non-polaire stof. Werk momenteel met spanningen tot 150kv. De haren gaan je letterlijk overeind staan.
Net als mijn Harley en Hayabusa.
Of het ligt aan dat ik dit jaar de 50 ben gepasseerd.
Mijn inspiratie voor dit geweld komt uit mijn huidige werk. Ik ben bezig met onderzoek om elektrostatische elektriciteit te gebruiken voor het beter/sneller scheiden van een polaire en non-polaire stof. Werk momenteel met spanningen tot 150kv. De haren gaan je letterlijk overeind staan.
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Ach 't wat buitensporig? maar best wel een uitdagingkoifarm schreef:Anne, het zal wel iets compenseren.
Net als mijn Harley en Hayabusa.
Of het ligt aan dat ik dit jaar de 50 ben gepasseerd.
Mijn inspiratie voor dit geweld komt uit mijn huidige werk. Ik ben bezig met onderzoek om elektrostatische elektriciteit te gebruiken voor het beter/sneller scheiden van een polaire en non-polaire stof. Werk momenteel met spanningen tot 150kv. De haren gaan je letterlijk overeind staan.
Bezig met afvalstoffen uit rook verbrandingsovens te halen
Anne
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Pas maar op met dit versterkerje dat het jou zelf niet tot stof transformeert...
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Loopt zo'n vaart niet,"stof zijt gij..."Pjotr schreef:Pas maar op met dit versterkerje dat het jou zelf niet tot stof transformeert...
Anne
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Hier vast een suggestie voor de opbouw:
Wees vooral voorzichtig met die extreme spanningen die ook nog stroom kunnen leveren, er is geen ruimte voor foutjes.
Gerrit
Gerrit
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Ik zou bij het testen de spanning in je wijkverdeelstation in en uitschakelen......
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Dacht dat ik met mijn GM 70 project al redelijk extreem bezig was,maar blijkbaar is er altijd een baas boven baas.
Succes,koifarm
Succes,koifarm
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Hier in Den Haag is het Museum voor Communicatie, (voorheen postmuseum) daar hebben ze radio en telegraaf zenders van pak 'm beet 80, 90 jaar oud.Gerrit schreef:Hier vast een suggestie voor de opbouw:
Ik zag die foto en kreeg ineens zo'n Déjà vu gevoel...
Laatst gewijzigd door ray5150 op do 23 jan 2014, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Tja, hoogspanning is natuurlijk pas vanaf 1000VAC en 1500VDC.
Neemt niet weg dat je bij dergelijke spanningen wat meer eisen aan de isolatie moet besteden. Dat betekent feitelijk dat de buizen onder de kap moeten.
Bij onze wals gebruiken we 50KV die omgezet wordt naar 700V. We hebben 10 motoren die elk zo'n 4000A opstoken. Ik heb eerlijk gezegd niet zo'n behoefte om met dergelijke spanningen te experimenteren.
Neemt niet weg dat ik het een ruig project vind
en ik ga het ook zeker volgen:)
Neemt niet weg dat je bij dergelijke spanningen wat meer eisen aan de isolatie moet besteden. Dat betekent feitelijk dat de buizen onder de kap moeten.
Bij onze wals gebruiken we 50KV die omgezet wordt naar 700V. We hebben 10 motoren die elk zo'n 4000A opstoken. Ik heb eerlijk gezegd niet zo'n behoefte om met dergelijke spanningen te experimenteren.
Neemt niet weg dat ik het een ruig project vind
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Vaak aan gedacht, nooit opgepakt
ultiem dit, ik ga 'm volgen Ronny!
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Laat regelmatig wat van je horen op het forum... weten we nog dat je nog leef
Ben zeer benieuwd naar de opbouw en component gebruik. Vooral dat laatste maakt het behoorlijk intressant met deze extremen.
Ben zeer benieuwd naar de opbouw en component gebruik. Vooral dat laatste maakt het behoorlijk intressant met deze extremen.
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Vandaag bezig geweest met het schema.
Mijn overwegingen:
Voor de GU81m,
- Ruststroom 200mA
- G2 roosterstroom 30mA
- G1 ingangsstroom 10mA
- Triode schakeling
- Spanningversterking 1,5x
Voor de FU13,
- Ruststroom 50mA
- G2 roosterstroom 7,5mA
- G1 ingangstroom 1mA
- Triode schakeling
- Spanningversterking 3x
Voor de 6n6p,
- Ruststroom 2 x 10mA
- Spanningversterking 150x
Het schema is een begin en ik sta open voor verbeteringen/suggesties.
Mijn overwegingen:
Voor de GU81m,
- Ruststroom 200mA
- G2 roosterstroom 30mA
- G1 ingangsstroom 10mA
- Triode schakeling
- Spanningversterking 1,5x
Voor de FU13,
- Ruststroom 50mA
- G2 roosterstroom 7,5mA
- G1 ingangstroom 1mA
- Triode schakeling
- Spanningversterking 3x
Voor de 6n6p,
- Ruststroom 2 x 10mA
- Spanningversterking 150x
Het schema is een begin en ik sta open voor verbeteringen/suggesties.
Laatst gewijzigd door koifarm op zo 26 jan 2014, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
