Playstation als CD speler

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

weidok schreef:
Henkjan schreef:
nee, ik luister naar de PS1, maar met een accesoire voor de PS2 kan je de PS1 gewoon met een afstandsbediening bedienen, net als een gewone CD speler dus.
zal eens even informeren... de ps1 die we vorig jaar
hebben gehoord in Beetsterzwaag had ook een afstandbediening
..
Henkjan de ps1 in Beetsterzwaag speelde met een ps2 afstandsbediening
de eigenaar heeft die ab gewoon voor een paar euro van ebay geplukt..

de ontvanger past gewoon de gamecontrolerpoort...

denk dat jouw ontvanger niet (meer) goed werkt .....

misschien is dit een tip

http://dogbreath.de/PS1/AddingRC/AddingRC.html

succes :)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

heb er weer een op ie-beej gekocht waar bij stond
Compatibel met alle PlayStation, PSOne, PSX en PS2 modellen.
dus dat zou goed moeten gaan
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

en dat ging goed! heb m binnen, en werkt zoals t hoort :D kunnen we verder met de kast

Afbeelding
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Henkjan schreef:
en dat ging goed! heb m binnen, en werkt zoals t hoort :D kunnen we verder met de kast

Afbeelding
en hoe klinkt ie.. DIY genoeg neem ik aan
welk type nr heb je ook alweer Henkjan de 1001 ?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

de 5502

ik ga nu eens rustig alle literatuur over de PS1 nog eens lezen en eens nadenken over hoe die er uit zal gaan zien, en dan over een week (of 2) gaat de dremel er in :D in elk geval wel een goede manier van demping er in, want voor schokken is die toch wel erg gevoelig voor

klank:
ikke een tijdje terug schreef:
in a nutshell:
- erg weinig verschil [met de Philips DVD963SA]
- soms meende ik bij de PS1 ietwat meer slissen te horen bij Marc Hollis, maar later bij nogmaals t zelfde stuk weer niet
- t laag van de PS1 leek een haar minder
punt 3 vind ik nu nog steeds terug, maar punt 2 niet.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Henkjan schreef:
de 5502
Ha.. die heb ik ook.... is mooier in het midden maar minder
ruimtelijk dan de 1002... is mijn ervaring :)
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Henkjan schreef:
en dat ging goed! heb m binnen, en werkt zoals t hoort :D kunnen we verder met de kast

Afbeelding

komt de kast er zo uit te zien Henkjan

Afbeelding
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

nee, in elk geval zonder buizen en met meer hout. mogelijk probeer ik nog wel wat te doen met wat koelblokken van een oude pentium (zien er wel geinig uit) om de voeding koel te houden...
jnijboer
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 31 dec 2006, 1:03
Locatie: Tijnje

Bericht door jnijboer »

Ik heb weer wat tijd om me met mijn PS1 bezig te houden dus is de power-supply verhuisd naar een extern kastje. Klankverbetering kan ik niet beoordelen omdat het apparaat maanden uit elkaar heeft gelegen en ik geen tweede, unmodded SCHP-1002 heb.
Verder een AV-multiout kabel gehaald uit de grabbelbak van toys 'r us: wow! De RCA-uitgangstrap is ruimtelijk, maar ook wat iel en dunnetjes. De AV-multiout klinkt duidelijk een stuk krachtiger.
Om het verschil met andere PS-1 versies te kunnen beoordelen een SCHP-5502 op ebay gescoord. Mijn eerste indruk was dat deze wat vermoeiender was om naar te luisteren. De SCHP-1002 leek mij vloeiender, ruimtelijker en met iets meer detail in het laag. Maar dat kan alles te maken hebben met het karakter van mijn speakers: Royd A7's die van zichzelf al energiek zijn, maar ook wel wat laag en ruimte kunnen gebruiken.
Volgende stap wordt het onderbrengen van de PS1 in een andere behuizing en het aanpassen van de uitgangstrap a la http://www.dogbreath.de.

Welke aanpassingen hebben jullie tot dusver aan de uitgangstrap gedaan en met welk resultaat?
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

jnijboer schreef:
.
Verder een AV-multiout kabel gehaald uit de grabbelbak van toys 'r us: wow! De RCA-uitgangstrap is ruimtelijk, maar ook wat iel en dunnetjes. De AV-multiout klinkt duidelijk een stuk krachtiger.
olgende stap wordt het onderbrengen van de PS1 in een andere behuizing en het aanpassen van de uitgangstrap a la http://www.dogbreath.de.

Welke aanpassingen hebben jullie tot dusver aan de uitgangstrap gedaan en met welk resultaat?
Inderdaad de AV uitgang van de 1002 klinkt stukken beter dan de audio
aansluiting !!! :oops:
was een paar jaar geleden al bekent maar ik heb de 5502
die heeft alleen AV uitgangen ... dus
verder heeft de 5502 de betere laserunit :)

dogbreath heeft op zijn "thuispagina's " ook een tip om de
trillingen te onderdrukken methoutenhakblok en luchtbandje
(autopet bandje) eronder.... staat de ps1 wat stabieler
en krijg je waarschijnlijk iets meer bas :) denk ik

DE 5502 geeft wat minder bas en klinkt daardoor wat
presenter in het midden maar dat matcht mooi bij mijn
ML TL's ...
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

jnijboer schreef:
Welke aanpassingen hebben jullie tot dusver aan de uitgangstrap gedaan en met welk resultaat?
Tot nu toe niks... maar dat kan altijd nog...
weet nog wel een PS 1002 (ongemod.) hier in de buurt
dus als je de 1002 aangepast hebt kunnen we hem wel eens
vergelijken....

Zal de eigenaar eens vragen of hij interesse heeft in
een PS1 "luister" vergelijking... :idea: :idea: :idea:
jnijboer
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 31 dec 2006, 1:03
Locatie: Tijnje

Bericht door jnijboer »

weidok schreef:
jnijboer schreef:
Welke aanpassingen hebben jullie tot dusver aan de uitgangstrap gedaan en met welk resultaat?
Tot nu toe niks... maar dat kan altijd nog...
weet nog wel een PS 1002 (ongemod.) hier in de buurt
dus als je de 1002 aangepast hebt kunnen we hem wel eens
vergelijken....

Zal de eigenaar eens vragen of hij interesse heeft in
een PS1 "luister" vergelijking... :idea: :idea: :idea:
Een heel goed idee! :D

Ik heb de spullen voor verdere aanpassing besteld (maar ben niet zo'n snelle soldeerder :oops: )
pdjonghe
Berichten: 36
Lid geworden op: do 23 apr 2009, 10:28
Locatie: Gent, BE

Bericht door pdjonghe »

Beetje fout om een oud topic op te rakelen, maar ik heb mijn oude ps vanonder het stof gehaald. Blijkt hij toch wel een openbaring te zijn. Is er ondertussen hier iemand die ervaring opgedaan heeft met het modden (de mijne is een 5502) en met ombouwen naar een andere behuizing?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

helemaal niet fout, zeer goed zelfs. niet alleen laat het zien dat je de zoekfunctie hebt gebruikt, maar belangrijker nog zo houden we alles over dit onderwerp bij elkaar en niet verspreid over meerdere topics..

mijne is nog steeds niet verder dan origineel helaas..
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Bericht door TubeHead »

intressant...

Heb ook nog een playstation liggen.
Zal die eens aansluiten en kijken of het wat is.
Gebruikersavatar
Teigetje
Berichten: 274
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 8:44
Locatie: Duiven

Bericht door Teigetje »

Ik ben inmiddels ook al een tijdje aan het stoeien en met een Playstation. Ik heb van Experience http://www.experience-electronics.de/en ... _ps1_s.htm een analoge voeding en buizentrapje gebruikt. De voeding doet heel veel goeds voor het geluid, de buizentrap geeft meer output, maar brengt m.i. kwalitatief niet meer. Een hogere output heb ik ook niet nodig omdat ik hoorns met een hoog rendement gebruik om te luisteren. Vanaf de DAC gaat het signaal rechtstreeks via een paar goede PIO condensatoren naar de versterker. Zie http://dogbreath.de/PS1/index.html en http://www.playfidelity.com/. Het geluid is "echter", ruimtelijker en rustiger, gedetailleerder. Blijft ook heel subjectief uiteraard...
Binnenkort maar eens verder met de afwerking :wink: (als ik tijd heb...).

Groetjes, Frank
pdjonghe
Berichten: 36
Lid geworden op: do 23 apr 2009, 10:28
Locatie: Gent, BE

Bericht door pdjonghe »

Als je de PS in een andere behuizing bouwt, is er dan, op het vlak van geluidskwaliteit, iets op tegen om de cd niet afgedekt te hebben? In het komende verlengde weekend zal ik beginnen aan de verbouw. Voorlopig laat ik alles zoals het is, inclusief de voeding en gebruik ik de A/V output. Dan zie ik wel hoe goed dat lukt en of ik me zal riskeren aan het solderen van een nieuwe voeding. Ik ben nogal een leek op dat vlak dus we zien wel.
Gebruikersavatar
E. van Voorst
In memoriam †
Berichten: 5
Lid geworden op: do 20 nov 2008, 14:02

Bericht door E. van Voorst »

pdjonghe schreef:
Als je de PS in een andere behuizing bouwt, is er dan, op het vlak van geluidskwaliteit, iets op tegen om de cd niet afgedekt te hebben?
Ach dat heeft waarschijnlijk evenveel voordelen als nadelen...

Het voordeel is natuurlijk dat er geen klankkast is maar tegelijkertijd ook weer geen afscherming...

Ik ervaar het zelf in ieder geval als positief..wel laat ik er ALTIJD de laatst gedraaide cd op liggen ivm eventueel stof.(zie avatar) :wink:

BTW Deze playstationdeutscher heeft mij toen wel enthousiast gemaakt om zelf te bouwen.... 8)
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Bericht door TubeHead »

Enigste wat ik merk met de Playstation is dat hij minder bass heeft( dus rustiger/relaxter ) tegen over mn huidige CD speler.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

klein beetje off topic: ik heb nog een ontvanger voor de playstation afstandsbediening liggen. kan ik daar zaterdag iemend een plezier mee doen?
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Bericht door TubeHead »

Als je hem kan missen ;)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

TubeHead schreef:
Als je hem kan missen ;)
Natuurlijk, anders vraag ik het niet... :wink:
Laatst gewijzigd door ray5150 op vr 22 mei 2009, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Bericht door TubeHead »

Super ! Alvast bedankt :D
squall
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 08 dec 2006, 13:21

Bericht door squall »

Haaa, ik ga vanmiddag even een 1002 ophalen.. voor een erg leuk prijsje :lol: :lol: :lol:
Ik ben zeeer benieuwd!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

lucky b****rd :!: die heb je niet van ebay, daar gaan 1002's voor stevige bedragen
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”