Squeezebox opvolger maken

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

hannesie schreef:
Daar heeft de A10 al geen last van. :lol:
Gisteren even aangesloten beneden, en het was kort dat er enige stottering was, maar nu soepel draaien op het Nand flash geheugen.
Ik zal dadelijk eens wat DSD draaien, dan is er meer werk te doen. :mrgreen:
Dat DSD gaat dus perfect, maar een SATA schijf eraan duidelijk minder,
Ik heb het eerst geprobeerd met een verloop van een E-Sata poort die ik nog had, en een 500 Gb 2,5 schijfje, toen nog maar geformatteerd en direct op het boardje, maar nog geen "sjoege".
Het kan zijn dat de motor net niet voldoende sap krijgt.
De voeding van dit boardje is wat beneden de maat, morgen maar eens een andere stekker er aan zetten met een wel voldoende zware voeding.
Ik heb hier zat voedingen liggen, maar de juiste is dan altijd net niet wat je moet hebben.
Of de voltage is te hoog, of de stekker is afwijkend van maat, enz.
sata.JPG
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Ik heb hem al wel aan de praat als er niet echt iets op de schijf staat, en als je de boel wilt laten draaien (ext4) vindt hij hem te trra....aaaaa....aaag. :rofl: :rofl: :rofl:



Tis ook nooit goed bij die computertjes, verwende krengen. :lol: :lol:
Bijlagen
traag.JPG
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Voor de echte I2S liefhebbers, een versterker met de Rasp?
Een Klasse D direct aan de RPI. :goeie:

http://www.raspberrypi.org/forum/viewto ... 29#p486329

http://www.rohm.com/web/global/products ... /BM5480MUV
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hsmeets »

hannesie schreef:
Voor de echte I2S liefhebbers, een versterker met de Rasp?
Een Klasse D direct aan de RPI. :goeie:

http://www.raspberrypi.org/forum/viewto ... 29#p486329

http://www.rohm.com/web/global/products ... /BM5480MUV
Wellicht als een opvolger voor de Radio of Boom variant: RaspiBlaster perhaps? Misschien in een Soundbar achtige verpakking. :-)
Gijs
Berichten: 483
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 22:23
Locatie: Slijk Ewijk

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door Gijs »

Pi gekocht, dacje besteld, binnenkort kan ik ook gaan spelen :D
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Gijs schreef:
Pi gekocht, dacje besteld, binnenkort kan ik ook gaan spelen :D
Welk dacje?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door ds23man »

hannesie schreef:
Gijs schreef:
Pi gekocht, dacje besteld, binnenkort kan ik ook gaan spelen :D
Welk dacje?
Een Afdacje...
afdac.~png.jpg
afdac.~png.jpg (11.47 KiB) 535 keer bekeken
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Gijs
Berichten: 483
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 22:23
Locatie: Slijk Ewijk

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door Gijs »

Neuh, zo'n afdac soldeer ik zelf wel.

Hifiberry als eenvoudig werkende I2S dac, en de hoop houden dat ik ooit mn tda1543 ook zo werkend krijg.

Maar komende weken eerst een andere keuken in mn huis werken. Mooie tweedekluif, geruild tegen een stuk dakgoot :-)
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door knuisje »

ds23man schreef:
Een Afdacje...

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Goed gereedschap moet droog hangen. O:)
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door ds23man »

knuisje schreef:
ds23man schreef:
Een Afdacje...

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Goed gereedschap moet droog hangen. O:)

Gelukkig hangt hier alles droog, nog wel.......... :(
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

Even een vraagje,

De I2S dac die ik ga gebruiken heeft een flatkabel aansluiting 10 draadjes met om en om een massa draadje.

Als ik deze ga verbinden met de Raspberry,moet ik dan ook 1 van die massa draadjes met de massa van de Rapsberry verbinden,
of enkel de drie I2S signialen [BCK,RCK,en DATA] verbinden met de DAC .

Dit alles met het oog op het vervaardigen van een diy kabeltje op de P5 herder van de Raspberry.
Bijlagen
Rpi_P5_I2S.png
I2S DAC.JPG
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Geeft de info sheet je dan niet voldoende informatie?
pcm5102a.pdf
(1.3 MiB) 106 keer gedownload
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

Op de info wordt dit niet aangegeven,probeer het eerst wel zonder de massa,s met elkaar te verbinden. :-s

Ondertussen kijk ik op het net,of ik een plaatje kan vinden.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door knuisje »

democles schreef:
De I2S dac die ik ga gebruiken heeft een flatkabel aansluiting 10 draadjes met om en om een massa draadje.

Als ik deze ga verbinden met de Raspberry,moet ik dan ook 1 van die massa draadjes met de massa van de Rapsberry verbinden,
of enkel de drie I2S signialen [BCK,RCK,en DATA] verbinden met de DAC .
Het beste kun je alle 5 de massadraadjes met de Pi en dac verbinden. Elke I2S draad heeft dan een direct retourpad wat met het oog op de gebruikte frequenties aan te bevelen is.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

Bedankt, Knuisje, :wink:

Heb zonet de P5 herder op de Framboos gesoldeerd.
Ga alles via jumper kabel verbinden,een flatkabel hiervoor maken bleek toch wat problematisch, :(
baba86
Berichten: 7
Lid geworden op: di 31 dec 2013, 15:15

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door baba86 »

Hallo allemaal!

hoeraaa, mn allereerste echte post op dit forum. En dat pas na enkele weken ploegen.. Ik had aardig wat in te halen, donders wat zijn jullie bezig met toffe dingen hier!

Ik ben erg geinteresseerd in een audio streamer. Nu ben ik zelf absoluut niet handig (lees: twee linker handen), maar hou ik wel van 'klooien'. Zo heb ik vandaag mijn Pi aan de praat gekregen met Pi Musicbox. Trots dat ik was toen die eerste klanken klonken haha!

Maar ik ben er nog lang niet:
# ik wil er nog een DAC tussengooien. Nu alleen even getest op twee brakke pc speakers.. Wat adviseren jullie mij? Ik heb een Pioneer sa-6300 versterker en twee Kef 102 reference speakers.

# het liefst wil ik Volumio gaan gebruiken maar die ligt momenteel overhoop met Spotify geloof ik. En aangezien Spotify mijn enige bron van muziek is ben ik wel een beetje Musicbox afhankelijk. Of raden jullie mij iets anders aan?

Mooi om hier mee te doen!

gegroet, Rick
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Als je Spotify wilt gebruiken, dan kan dat ook met de Raspberry Pi.

Wil je een stabiele oplossing, dan zou ik een .img file downloaden van de picoreplayer.

De laatste versie is geschikt gemaakt voor de versie met de HiFiBerry dac die je er op kunt steken via een extra gesoldeerde header en 8 tal extra pinnen ( P5) die bij de versie 2 van de Raspberry aanwezig zijn op de 512 B versie.
Anders de versie 1.09.

Als je dan de instellingen hebt gemaakt voor een usb dacje, ( = de keuze voor de usb dac) dan kun je via de extra plugin's een uitbreiding kiezen die het mogelijk maakt om de spotify dienst te activeren, als je een premium account hebt.

Ik heb inmiddels begrepen dat dat prima draait, met Spotify dus.
Ik gebruik zelf mijn eigen muziekcollectie, en maak daar mijn privé radio van. :mrgreen:

Ik heb zelf ook al wel met Volumio gespeeld, maar ik vind de situatie nog niet erg stabiel of betrouwbaar, bij het minste geringste is het mis, en kan je een nieuw sdcard-tje formatteren.
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door mikekiwi »

hannesie schreef:
Ik heb zelf ook al wel met Volumio gespeeld, maar ik vind de situatie nog niet erg stabiel of betrouwbaar, bij het minste geringste is het mis, en kan je een nieuw sdcard-tje formatteren.
Hmmm, die ervaring heb ik nog niet, lijkt het hier wel goed te doen.
Heb net een HifiBerry Digi gepreordered, zal over een paar weekjes binnenkomen. Kan ik eindelijk het geluid van mijn pi een niveautje omhoog tillen...
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Ik ga er ook 1 bestellen, ik heb namelijk een tweede boardje, en ik ben benieuwd hoe het reageert als je er dan ook tegelijkertijd een USB dac aan hangt.
Je zou dan mogelijk met de 2 uitgangen kunnen spelen om te gebruiken als uitgang, met MPD kun je dan kiezen welke je benut.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door Zweitse »

Kun je die beide bordjes op één PI monteren?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Dat gaat niet lukken, ze gebruiken beide de P5 header.

Anders zou je de P5 header via de onderzijde moeten benaderen met een soldering daar, maar of dat goed is?

Ik ben benieuwd hoe vlot het gaat, vorige keer waren ze toch wel vlot, en nu dus weer een bestelling gedaan. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door Zweitse »

hannesie schreef:
Dat gaat niet lukken, ze gebruiken beide de P5 header.

Anders zou je de P5 header via de onderzijde moeten benaderen met een soldering daar, maar of dat goed is?

Ik ben benieuwd hoe vlot het gaat, vorige keer waren ze toch wel vlot, en nu dus weer een bestelling gedaan. :mrgreen:
Ik dacht dat ze nu juist een pinheader op de site verkochten om dit wel mogelijk te maken?
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hsmeets »

Check de website van crazy-audio: ze hebben hun DAC en de DIGI gestacked recentelijk
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Laatst gewijzigd door hannesie op ma 20 jan 2014, 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door Zweitse »

hannesie schreef:
Dat is jammer :(
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”