3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers
zijn er ook AMT mids dan?
Ik vind trouwens een giga doortekenend geluidsbeeld alleen leuk als het over de hele linie is, niet alleen in het hoog bijvoorbeeld.
En als je tweeters gebruikt in de hoeveelheid stralend oppervlakte van een AMT, hoe zou dat dan zijn? In grote systemen zitten zo 10 tweeters te spelen. Toch is dat echt niet nodig volgens mij, genoeg mooie ontwerpen zonder veel. Alleen klinkt veel vaak groter en meer ontspannen... Zo lang je maar geen tweeter hoort. Mundorf AMT en Raal is inderdaad erg mooi spul, maar het moet ergens aan gekoppeld worden...
Ik vind trouwens een giga doortekenend geluidsbeeld alleen leuk als het over de hele linie is, niet alleen in het hoog bijvoorbeeld.
En als je tweeters gebruikt in de hoeveelheid stralend oppervlakte van een AMT, hoe zou dat dan zijn? In grote systemen zitten zo 10 tweeters te spelen. Toch is dat echt niet nodig volgens mij, genoeg mooie ontwerpen zonder veel. Alleen klinkt veel vaak groter en meer ontspannen... Zo lang je maar geen tweeter hoort. Mundorf AMT en Raal is inderdaad erg mooi spul, maar het moet ergens aan gekoppeld worden...
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers
Zei ik je toch...AT 10C77 besteld....
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers
Je had inderdaad gelijk! Wat was ongeveer de levertijd op die van jou?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers
Heb jij al een 'fatsoenlijke sub' staan dan? Anders snap ik niet waarom je om mijn vraag moet lachen...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers
De aanpassing van de parallel spoel van 0.68mH naar 0.56mH bevalt trouwens erg goed. Het mid/hoog speelt nu op een kwalitatief zéér hoog niveau.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers
Net de sub uit de set verwijderd en er komt er geen meer in ook!Walt schreef:Heb jij al een 'fatsoenlijke sub' staan dan? Anders snap ik niet waarom je om mijn vraag moet lachen...![]()
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers
Als je goede woofers in een 3-weg systeem toepast, dan zou een extra sub ook niet meer perse nodig moeten zijn lijkt me.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers
Als met dipool of gesloten speelt blijf je met kleinere units toch wat beperkt.
Hoeveel je daar mee zit,dat is je eigen probleem toch?
Hoeveel je daar mee zit,dat is je eigen probleem toch?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers
In een kleine ruimte zoals hier (4x5m) gaat het met 4 stuks 10" in dipool meer dan prima, en ook in Jeroen_d zijn veel grotere luisterruimte is 4x10" afdoende.
Voor jouw speakers zou je eventueel kunnen overwegen het laag aktief aan te sturen en eventueel nog iets lager recht te trekken.
Groetjes Walter
Voor jouw speakers zou je eventueel kunnen overwegen het laag aktief aan te sturen en eventueel nog iets lager recht te trekken.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers
O,gaat het hier niet laag dan? 
Dit is de meting op de luisterplek.
Het is nu wel iets aangepast.
Dit is de meting op de luisterplek.
Het is nu wel iets aangepast.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers
-10dB op 20Hz, toch maar een sub erbij zetten...
Voordeel van aktief filteren is met name minder verliezen in de spoelen en een strakker laag. Ik heb hier nu op elke Peerless XLS-10 woofer een aparte Hypex module staan, dat gaat zeer goed.
Groetjes Walter
Voordeel van aktief filteren is met name minder verliezen in de spoelen en een strakker laag. Ik heb hier nu op elke Peerless XLS-10 woofer een aparte Hypex module staan, dat gaat zeer goed.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers
Ik vind de peerless redelijk meer niet.
Nog meer versterkers wil ik niet.
Eigenlijk ben ik gewoon tevreden.....
Nog meer versterkers wil ik niet.
Eigenlijk ben ik gewoon tevreden.....
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers
Walt schreef:-10dB op 20Hz, toch maar een sub erbij zetten...![]()
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers
Zo in elkaar gedrukt ziet het er een stuk minder fraai uit, als ik Dre was zou ik maar helemaal overnieuw beginnen...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers
Ik zou zelf een een mooie behuizing bouwen.
Het klinkt goed en het ziet er goed uit.
Het klinkt goed en het ziet er goed uit.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers
Walt schreef:Zo in elkaar gedrukt ziet het er een stuk minder fraai uit, als ik Dre was zou ik maar helemaal overnieuw beginnen...
![]()
![]()
![]()
Groetjes Walter
Zijn meting is erg netjes , ik vindt eerder dat het hoog wat terug houdent is maar ik neem aan dat dré klankmatig dit als goed ervaart .
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers
Metingen zeggen niet alles , er zijn meer mensen die een afvallend hoog prefererendre schreef:
Het klinkt goed en het ziet er goed uit.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers
Dat afvallende hoog meet je doordat er panelen op de 1e reflectie hangen. 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers
Walt schreef:Je had inderdaad gelijk! Wat was ongeveer de levertijd op die van jou?
Groetjes Walter
10 weken, maar dat was in de vakantietijd, AT was 3 weken dicht.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers
Ik heb begrepen dat de AT 10C77's inmiddels aan de reis hierheen zijn begonnen.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers
Inmiddels zijn de woofers aangekomen bij Jeroen van Daudio!
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers
Nou waar wacht je nog op hop in de tuut ,en op naar pagina hondedWalt schreef:Inmiddels zijn de woofers aangekomen bij Jeroen van Daudio!
![]()
![]()
![]()
Groetjes Walter
Wanneer ga je ze in ......ehhh opbouwen ,of zo
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers
Jij ontkomt er niet aan om tzt een luisterdag incl hapjes en drankjes bij je thuis te organisrenWalt schreef:Inmiddels zijn de woofers aangekomen bij Jeroen van Daudio!
![]()
![]()
![]()
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers
verkeerd adres opgegeven ?Walt schreef:Inmiddels zijn de woofers aangekomen bij Jeroen van Daudio!
